ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71102
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۳۵
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

اخبار داخلی*********** تهران- ایرنا- در جلسه شورایعالی فضای مجازی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، چارچوب و مبانی اولویت های مطرح برای توسعه فضای مجازی در سال 97 مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.* تهران- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایرانیان فارغ از هر […]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- در جلسه شورایعالی فضای مجازی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، چارچوب و مبانی اولویت های مطرح برای توسعه فضای مجازی در سال 97 مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
* تهران- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایرانیان فارغ از هر نوع عقیده و مرام و مسلک، دلشان برای ایران می تپد و در مواقع حساس از همه چیزشان می گذرند، گفت: مردم ایران نماد استقلال و سربلندی هستند.
* نیویورک- ایرنا- نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: مشکل یمن از طریق نظامی و بمباران حل نخواهد شد بلکه به باور ایران می توان فرایندی سیاسی را برای حل این مشکل آغاز کرد.
* بروکسل- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دوشنبه شب و در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوص به منظور دیدار و امضای توافقنامه هایی با مقام های بهداشتی بلژیک و اتحادیه اروپا، وارد بروکسل شد.
* مسکو- ایرنا- وزیر نیرو برای شرکت در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان وارد ایروان شد.
* یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار و سخنگوی ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که عصر روز دوشنبه توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به ستاد بحران در فرمانداری شهرستان دنا منتقل شد.
* تهران- ایرنا- رضا اردکانیان وزیر نیرو که ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان را عهده دار است برای شرکت در پانزدهمین اجلاس این کمیسیون در راس هیاتی تهران را به مقصد ایروان ترک کرد.
* کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد، گفت: این اقتدار به ویژه در صنعت نظامی و دفاعی کشور مرهون حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی است.
* تهران- ایرنا- برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ابعاد علمی آیت الله هاشمی شناخته شده است، گفت: وی در تاریخ معاصر و علوم دینی کم نظیر بود.
* قم- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اخلاص، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و توجه به نظرات ولایت فقیه از جمله شاخص های گفتمان انقلاب و خط امام راحل است و کسی که نسبت به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد، نمی تواند ادعا کند که در خط امام است.
* دهلی نو- ایرنا- حجت الاسلام دکتر محمد رضا صالح نماینده دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی در هند با تاکید بر اهتمام بزرگان اسلام بر ترویج دین از طریق گفت وگو اظهار کرد: درسیره ائمه شیعه از جمله امام هشتم (ع) بر گفت وگو و تعامل بسیار تاکید شده است.
* قم- ایرنا- عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن موضوع اجباری شدن استفاده از وکیل در فرایند رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی گفت: الزامی شدن وکیل موجب کاهش آمار پرونده های قضایی خواهد شد.
* تهران- ایرنا- رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و مشاور وزیر انرژی ارمنستان در نشست کارشناسی پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران- ایروان بر لزوم پیگیری توافق های صورت گرفته تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی در این کمیسیون گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تسویه حساب با سپرده‌گذاران تا 15روز دیگر آماده می شود.
* تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان در دیدار با یکدیگر بر توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.
* ساری- ایرنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت : طرح انتقال آب دریای خزرهیچ توجیه نداشته و تنها توجیه آن در سیاسی کاری برخی افراد و لابی های پشت پرده است.
* تهران- ایرنا- دانشیارگروه برنامه ریزی آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه به امید اجتماعی لطمه می زند.
* اهواز- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال صدور فناوری های حاصل از دانش کشور 230 میلیون دلار بوده است که پیش بینی می شود سال آینده افزایش یابد.
* اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در حادثه آتش سوزی ایستگاه پمپاژ دره نی رامهرمز در خوزستان 500 بشکه نفت سوخت.
* تهران-ایرنا- مدیرکل مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرزاد طالبی در گذشت استاد عبدالکریم مهرافشان آهنگساز و نوازنده ویلون را تسلیت گفت.
* تهران- ایرنا- جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران با اشاره به دو مطالعه سرمایه اجتماعی در سالهای 84 و 93، گفت: اساسا نه تنها ناامیدی افزایش یافته بلکه به دلیل پیوستگی مولفه های اجتماعی، بر سایر مولفه های اجتماعی هم تاثیر گذاشته است.
* تهران- ایرنا- دانشیار جامعه شناسی دانشگاه تهران گفت: برای پیشرفت کشور چاره ای جز امید نداریم و این روند با کار جمعی میسر است.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره یمن رای مثبت دادند.
* دمشق- ایرنا- منابع محلی در سوریه فاش کردند که بالگردهای آمریکایی اقدام به جابجایی جمعی از سرکرده های داعش از منطقه الشدادی به یکی از مراکز آموزش نظامی خود واقع در حومه جنوبی حسکه کردند.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان در ادامه تغییرات در سطوح بالای مقامات این کشور رئیس ستاد ارتش، فرمانده نیروی هوایی و فرمانده نیروی زمینی را برکنار کرد.
* تهران- ایرنا- دادگاه کیفری در نواکشوت پایتخت موریتانی 11 نفر را به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش به زندان محکوم کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند در اثر وقوع زمین لرزه پرقدرت 7.5 ریشتری که در پاپواگینه نو واقع در اقیانوس آرام رخ داده بیش از 30 نفر ، کشته و افزون بر 300 نفر مجروح شدند وارتش این کشور به حالت آماده باش در آمده است.
* پکن- ایرنا- کره جنوبی می گوید کره شمالی پس از رایزنی های طرفین موافقت کرده است هیاتی شامل 150 نفر را به بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ اعزام کند.
* دهلی نو- ایرنا- ارتش هند برای سرکوب فعالیت های تروریستی که به ادعای آن از خاک پاکستان سرچشمه می گیرند و همچنین مقابله با حملات پراکنده پاکستانی ها در یک هفته 6 مقر ارتش همسایه خود را تخریب کرد.
* بیروت- ایرنا- وزارت خارجه لبنان در واکنش به وضع مالیات بر عبادتگاه های مسیحیان در قدس، «اقدامات خودسرانه» رژیم صهیونیستی علیه اماکن مقدس مسیحیان و مسلمانان را به شدت محکوم کرد.
* پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی چین امروز گزارش کرد ایران با توجه به چالش های تجاری با امارات متحده عربی در حال افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری خود با قطر و عمان است.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه روسیه نفوذ کافی برای توقف عملیات در غوطه شرقی را دارد، از مسکو خواست به آتش بس مصوب شورای امنیت پایبند باشد.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای خواستار محاکمه همه عاملان قتل «بوریس نمتسوف» از رهبران مخالف دولت روسیه شد.
* تهران- ایرنا- رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با بیان اینکه با تشدید تحریم ها صلح حاصل نخواهد شد، گفت: تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه، شکستی سیاسی برای تجاوز آمریکایی- سعودی به یمن است.
* بیروت- ایرنا- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیات های اروپایی با ما تماس می گیرند و سؤالاتی درباره کرسی هایی که ما در انتخابات پیش روی مجلس کسب خواهیم کرد، می پرسند.
* پکن- ایرنا- لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت که آمریکا و کره شمالی مسئول رفع تنش ها و بحران در شبه جزیره کره هستند.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه 7.5 ریشتری یکشنبه شب در مناطق کوهستانی مرکز پاپوآ گینه نو تاکنون بیش از 30 کشته به دنبال داشته است.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان در چارچوب تغییرات گسترده در سطح مقام های عالیرتبه لشکری و کشوری، یک زن را نیز به عنوان معاون وزیر منصوب کرد.
* تهران- ایرنا- دو سرباز ارتش سومالی در جریان درگیری با نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت این کشور کشته شدند.
* تهران- ایرنا- سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای با اشاره به وتوی قطعنامه ضد ایرانی از سوی روسیه، تهدید کرد که اگر مسکو به استفاده از حق وتو در این باره ادامه دهد، واشنگتن و شرکایش تدابیر دیگری اتخاذ خواهند کرد.
* مادرید- ایرنا- اسپانیا دوشنبه شب از تصویب قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس 30 روزه در سوریه استقبال کرد.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی مانع بازدید وزیر آموزش و پرورش تشکیلات خودگردان فلسطین از یک مدرسه فلسطینی واقع در بخش قدیمی قدس اشغالی شد.
* الجزیره- ایرنا- رسانه های مغربی دوشنبه اعلام کردند «محمد ششم » شاه این کشور به علت بیماری قلبی در بیمارستانی در پاریس بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با همتایان آلمانی و اردنی خود درباره قطعنامه 2401 سوریه تلفنی رایزنی کرد.
* نیویورک- ایرنا- نماینده چین در شورای امنیت با حمایت از قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره یمن گفت: اینکه برخی کشورها علیه دیگران اتهامات بدون مدرک می زنند، مفید نیست و به ضرر کار شورا است.
* نیویورک- ایرنا- نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد با غیرقابل پذیرش دانستن قطعنامه پیشنهادی انگلیس درباره یمن، گفت: ما اعمال تحریم به روش سیاست زده را رد می کنیم.
* نیویورک- ایرنا- نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد ایران را متهم به نقض قطعنامه 2216 شورای امنیت کرد و گفت: نباید تهدید موشک های بالستیک در یمن را نادیده بگیریم.
* تهران- ایرنا- 15 غیرنظامی و 7 نیروی شبه نظامی در درگیری های قومی دو روزه در کنگو کشته شدند.
* لندن- ایرنا- الیستر برت معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس که به ریاض سفرکرده است، با اشاره به‌ضرورت بازگشایی دائم گذرگاه‌های حدیده و صلیف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن، تأکید کرد که حل بحران این کشور راه‌ حل نظامی ندارد.
* دمشق- ایرنا- منابع کردی اعلام کردند که 192 شهروند غیر نظامی سوری از آغاز تهاجم ترکیه تاکنون در منطقه عفرین کشته شدند.
* نیویورک- ایرنا- نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از چندین ساعت تاخیر در ساعت 3.30 به وقت محلی برای بررسی دو قطعنامه درباره یمن آغاز شد.
* اربیل- ایرنا- همزمان با تمدید ممنوعیت پروازهای بین المللی به فرودگاههای اربیل و سلیمانیه توسط دولت عراق یکی از مشاوران مسعود بارزانی تهدید کرد احزاب کرد عراقی به هنگام رای دادن به دولت آینده، اقدامات العبادی را به یاد خواهند داشت.
* دوحه- ایرنا- «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد عضویت کشورهای امارات و عربستان سعودی در این شورا را به چالش کشید.
* آنکارا- ایرنا- سفر یک هفته ای رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به چهار کشور آفریقایی در حالی آغاز شده که این کشور در صدد احیای نقش تاریخی خود در شمال آفریقا و حتی حضور در کشورهای مرکزی و جنوبی قاره سیاه است.
* الجزیره- ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب در راس هیاتی عالی رتبه بنا بر دعوت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر وارد الجزیره شد.
* لندن- ایرنا- بارش برف و بروز یخبندان در بیشتر مناطق انگلیس در روز دوشنبه، علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم حمل‌ونقل، موجب لغو و یا تأخیر شمار زیادی از پروازهای شرکت بریتیش ایرویز شده است.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای عراقی خود بر آمادگی مسکو برای مشارکت در بازسازی عراق و طرح های اقتصادی این کشور تاکید کرد.
* مسکو- ایرنا- وزیران امور خارجه روسیه و عربستان سعودی درباره مساله یمن و پیش نویس قطعنامه پیشنهادی درباره این کشور تلفنی گفت وگو کردند.
* الجزیره- ایرنا- مخالفان دولت سودان امروز دوشنبه اعلام کردند با اتحاد بیشتر، اعتراض ها، تظاهرات و اعتصاب های خود را از سر می گیرند تا نظام حاکم براین کشور را سرنگون کنند.
* تهران- ایرنا- شورای اتحادیه اروپا وزیران صنعت و اطلاعات سوریه را به فهرست تحریم های ضد سوری خود افزود.
* دوحه- ایرنا- «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دیدار «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق گفت که دوحه از یکپارچگی، امنیت و ثبات عراق حمایت می کند.
* نیویورک- ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حالی در انتظار تشکیل جلسه درباره یمن هستند که جدال قطعنامه ها بین انگلیس و روسیه همچنان ادامه دارد.
* تهران- ایرنا- دادگاه تجدید نظر بحرین حکم اعدام یک نفر و حبس هفت نفر دیگر را به اتهام دست داشتن در بمب‌ گذاری در یک روستا که منجر به کشته شدن یک زن شد، تائید کرد.
* الجزیره- ایرنا- سه سازمان وابسته به سازمان ملل امروز دوشنبه در خصوص مواجه شدن هفت میلیون نفر از ساکنان سودان جنوبی با خطر گرسنگی هشدار دادند.
* اسلام آباد- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تلاش های پاکستان علیه تروریسم اطمینان ندارد و به همین دلیل این کشور را مسئول می داند.
* لندن- ایرنا- وزیر امور خارجه انگلیس عصر دوشنبه در پارلمان این کشور با تاکید براینکه حل‌وفصل سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است، گفت: چنانچه اراده وجود داشته باشد، کشتار مردم در این کشور پایان می یابد.
* بغداد- ایرنا- یک فرمانده در تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی روز دوشنبه گفت که حضور نظامیان آمریکایی در عراق باعث و بهانه ای برای بازگشت مجدد تروریسم به این کشور خواهد بود.
* بغداد- ایرنا- رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رهبر جریان حکمت ملی این کشور در دیدار هیات رسانه ای سعودی گفت: دموکراسی در عراق در حال رشد و بالندگی است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری ارمنستان روز دوشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد: فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه، ایران و ترکیه خواست برای کاهش تنش و عملیات نظامی در سوریه تلاش کنند.
* اسلام آباد- ایرنا- در عملیات 'رد الفساد' در مناطق کویته، سبی، شیرازی و کاهان ایالت بلوچستان پاکستان، یک تروریست کشته و 11 ستیزه جو دستگیر شدند.
* اسلام آباد- ایرنا- زبان چینی در حالی قرار است در مدارس و مراکز آموزشی پاکستان اجباری شود که زبان فارسی حدود یک هزار سال در این کشور رواج داشته و زبان دیوانی این کشور بوده و بیشتر آثار مکتوب و فرهنگی پاکستان به زبان فارسی است.
* مسکو- ایرنا- وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آتش بس موقت در منطقه غوطه شرقی از روز 27 ماه فوریه (سه شنبه) هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می شود.
* دهلی نو- ایرنا- وزیر امور خارجه بنگلادش با بازگشت اجباری مسلمانان روهینگیا به میانمار مخالفت کرد و گفت: کشورش بدون رضایت پناهجویان، اقدام به بازگرداندن آنها نخواهد کرد.
* دمشق- ایرنا- نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 156 تروریست در درگیری میان گروه های تروریستی جبهه آزادسازی سوریه و جبهه تحریرالشام(النصره) در استان های ادلب و حلب سوریه کشته شدند.
* تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری (ایفلا) در جمع کتابداران ایرانی گفت: جهانی شدن هدف اصلی ایفلا است. ما به تنهایی فرآورده ای نخواهیم داشت و این ما هستیم که آینده مان را خلق می کنیم.
شبد**1953** 1379**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.