ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71174
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
رودست خوردن سفیر خوش‌خیال ایران از انگلیس

رودست خوردن سفیر خوش‌خیال ایران از انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، رجانیوز با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت درباره یمن نوشت: سه سال از تجاوز بی‌رحمانه عربستان سعودی به همسایه جنوبی خود و آمار وحشتناک کشتار مردم بی‌دفاع یمن می‌گذرد. با این وجود خریدهای میلیاردی تسلیحات نظامی توسط سعودی‌ها از غرب ادامه دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، رجانیوز با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت درباره یمن نوشت: سه سال از تجاوز بی‌رحمانه عربستان سعودی به همسایه جنوبی خود و آمار وحشتناک کشتار مردم بی‌دفاع یمن می‌گذرد. با این وجود خریدهای میلیاردی تسلیحات نظامی توسط سعودی‌ها از غرب ادامه دارد و سازمان ملل هیچ‌گاه به این اقدام غیرانسانی واکنش نشان نداده، بلکه فشارها برای محاصره مردم یمن ده‌ها هزار زن و کودک و غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است.

کیهان نوشت: در آخرین نمونه فشارهای جبهه غربی، شورای امنیت تشکیل جلسه داد تا پیش‌نویس قطعنامه ضدیمنی و ضدایرانی انگلیس مورد تصویب قرار بگیرد. با وجود اینکه قبل از آن بعیدی‌نژاد از مذاکره و توافق در خصوص یمن با انگلیسی‌ها خبر داده بود اما دستور کار جلسه «تصمیم‌گیری درباره تمدید تحریم‌های یمن» بود که در آن تلاش کشورهای انگلستان، آمریکا و فرانسه برای محکوم کردن ایران به عنوان نقطه مرکزی و حیاتی مذاکرات قرار گرفت.

از امضای توافقنامه برجام تاکنون، اروپا به همراه آمریکا در تلاش است تا با تحمیل برجام‌های ۲ و ۳ ضمن جلوگیری از قدرت دفاعی و موشکی ایران مانع از نفوذ منطقه‌ای ایران شود. در همین زمینه بارها رسانه‌های غربی و حتی سیاست‌مداران آنها در صحبت‌های خود خبر از مذاکره دولت روحانی درخصوص مسائل موشکی و منطقه‌ای داده‌اند، اخباری که هر بار با تکذیب وزارت خارجه کشورمان همراه شد و البته هیچ‌گاه از بیانیه‌خوانی در این‌ خصوص فراتر نرفت.

با اینکه در جلسه شورای امنیت برنامه انگلیسی‌ها با حق وتوی روسیه ناکام ماند اما مواضع سفیر ایران در انگلیس قبل از این جلسه و همچنین واکنش عصبانی اروپا و آمریکا بعد از شکست طرح‌شان خواندنی است.

چند روز قبل بود که حمید بعیدی‌نژاد سفیر فعلی‌ ایران در لندن و رئیس سابق تیم کارشناسی هسته‌ای، با انتشار یادداشتی کلید خوردن مذاکرات منطقه‌ای با انگلیس را خبر داده بود.
وی در این یادداشت با اشاره به تصمیمات مهم ایران و انگلیس برای خاتمه دادن به جنگ یمن نوشته بود: «البته وقتی به مباحث مربوط به تحولات منطقه‌ای می‌رسد، تفاهم دو طرف کامل نیست و دو کشور اختلاف ‌نظرات مهمی با یکدیگر دارند. اما در عین حال با توجه به اشتراک نظر دو کشور مبنی بر ضرورت پایان هر چه سریعتر جنگ یمن که به یک جنگ تمام‌عیار غیرانسانی انجامیده است، ایران و انگلیس تصمیمات مهمی در خصوص اقدام به پایان دادن به بحران اتخاذ کردند.»

خبر از مذاکرات دو جانبه ایران و انگلیس پیرامون مسائل منطقه نه تنها نفی صحبت‌های گذشته دولتمردان و رد کردن خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب، بلکه اجرایی کردن خواسته‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز به شمار می‌رود. اما با وجود این مذاکرات و اعلام اتخاذ تصمیمات مهم در مسئله یمن، باز هم انگلیس پیش‌نویسی که علیه مردم یمن و به نفع کشتارهای ارتش سعودی در این کشور بود را به صحن شورای امنیت برد. امری که به خوبی شکست مذاکرات منطقه‌ای و خباثت انگلیسی‌ها در قبال ایران و منطقه و همچنین روی میز بودن برجام‌های دو و سه توسط غرب را نشان می‌دهد.

حالا برای هزارمین بار اعتماد به آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آنها با دبه کردن دشمن مواجه شد و منطق نئولیبرال‌های داخلی در نوع تعامل با غرب را رسوا کرد و نشان داد مسیر چنین دیپلماسی جز بن‌بست نخواهد بود. چرا که زیرپا گذاشتن خطوط قرمز برای مذاکره‌کنندگان که قبلا هم در مسئله برجام خسارت‌های فراوانی را آفرید دولت‌های غربی را به کشاندن ایران به پای میز مذاکره منطقه‌ای و موشکی امیدوار کرده است.

هرچند وتوی روس‌ها مانع از موفقیت انگلیس، فرانسه و آمریکا در صدور قطعنامه شد اما پیام بزرگ این جلسه هشداری بود برای کسانی که با اعتمادسازی‌های مفرط منافع ملی و آرمان حمایت از مستضعفین و گروه‌های مقاومت را به قتلگاه می‌برند.

یادآور می‌شود دکتر ظریف چندماه پیش در نشست وزرای خارجه طرف برجام در نیویورک تصریح کرده بود با وجود سپری شدن ۲۰ ماه از اجرای برجام، هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.