ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 71258
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
مردم خواهان اشد مجازات برای جنایتکاران خیابان پاسداران هستند

مردم خواهان اشد مجازات برای جنایتکاران خیابان پاسداران هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد. ائمه جمعه شهر تهران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران اشد مجازات برای عاملان جنایت خیابان پاسداران را خواسته مردم عنوان کردند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

 

امام جمعه موقت تهران: دلیل عدم برداشتن نرده‌ها در نماز جمعه تهران چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن توصیه خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد دو جریان ترویج بدحجابی و جریان توجیه این بدحجابی هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: جریانی که بدحجابی را توجیه می‌کنند، گناهشان به مراتب بیشتر از بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌هاست.

امام جمعه موقت تهران افزود : قانون را زیر سوال می‌برند. این جماعت اگر قدرت پیدا کنند، روزی به جایی می‌رسند که می‌گویند حجاب اختیاری را هم نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه صحبت حجاب، صحبت قانون خداست، خاطرنشان کرد: همه فقها بالاتفاق می‌گویند که حجاب از ضروریات دین است. خانم‌های متدین ما گوش به این حرف‌ها نمی‌دهند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به وعده‌های خداوند به متقین بیان داشت: خداوند در سوره طلاق به متقین وعده می‌دهد “کسی که به‌طور دائمی برای خدا حریم نگه دارد، بن‌بست ندارد و در رزقش هم محتاج نمی‌شود”.

امام جمعه موقت تهران به دیدار روز گذشته وزیر اوقاف سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم در این دیدار سوریه را به عنوان محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند.

حجت‌الاسلام خاتمی اضافه کرد: ایشان هم‌چنین بر حفظ وحدت محور مقاومت تاکید کردند. ثالثا ایشان فرمودند که “امیدوارم به زودی در قدس نماز بخوانید و این روز، دور نیست”.

وی به تجلیل از ۱۰ اقدام ارزشی هفته گذشته پرداخت و عنوان کرد: نخستین ارزشی که به صحنه آمد، کنگره ملی ۱۴ هزار شهید کارگری بود. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند “کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس بابصیرت عمل کردند”.

امام جمعه موقت تهران تجلیل مردم از ۴ شهید فداکار مبارزه با اغتشاشگران خیابان پاسداران را از قلم نینداخت و ابراز داشت: فرمانده نیروی انتظامی به من گفتند که پدران این شهدا اعلام کرده‌اند که خودشان و فرزندان دیگرشان هم آماده جانفشانی هستند.

حجت‌الاسلام خاتمی بزرگداشت شهدا و مجلسشان را سرمایه انقلاب دانست و افزود: این ارزش‌ها باید بماند. مقام معظم رهبری دنیای کار دارند ولی با این وجود، کتاب‌های خاطرات رزمندگان را می‌خوانند و بر آن‌ها تفریظ می‌کنند.

وی هم‌چنین به تجلیل از سردار سلیمانی در دانشگاه تهران پرداخت و گفت: تجلیل از حاج قاسم تجلیل از ارزش جهاد و ولایتمداری است. حاج قاسم، شخصیتی است که یکی از صدچهره پرنفوذ جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

قاطعیت در اجرای قانون در برخورد با اغتشاشگران از دیگر ارزش‌های مورد اشاره حجت‌الاسلام خاتمی بود. وی تاکید کرد: این قاطعیت را همه مسئولان نظام با هر سلیقه‌ای اعلام کردند. این پدیده، پدیده مبارکی است. جنایتکارانی که شهیدحدادیان را با بی‌رحمی تمام به شهادت رساندند، مستحق اشد مجازات هستند و مردم هم همین درخواست را دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی انگیزه دارد، ادامه داد: تقاضایمان این است که این روند طول نکشد و طوری برخورد شود که جانی‌ها این‌چنین رفتارهای وحشیانه را در خوابشان هم نبینند.

امام جمعه موقت تهران به واکنش‌های مردم در فضای مجازی به خطبه قبلی‌اش اشاره و عنوان کرد: بسیاری از مردم من را به خاطر خطبه‌های یک ماه قبل در فضای مجازی مورد نوازش قرار دادند اما باید بدانند که خاتمی منتظر شهادت است.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه تشریح اقدامات ارزشب هفته گذشته یادآور شد: اینکه مسئول محترمی می‌گوید “در عرصه دفاعی کشور از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم”، موضعی ستودنی است و ما هم این موضع از طرف مسئولان را دوست داریم.

وی در ادامه تعریف و تمجید از بخشنامه هفته اخیر بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: ما بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر “ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریکا” را می‌پسندیم و تحسین می‌کنیم چرا که این شیوه همواره از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است.

امام جمعه موقت تهران بخش دیگر سخنانش را به مسئولان فرهنگی و اهمیت مسئولیت آن‌ها اختصاص داد و اظهار داشت: مسئولان فرهنگی سرداران جبهه فرهنگی هستند. مسئولی عنوان کرد که “بی‌حرمتی به نظام و اسلام در دانشگاه آزاد را تحمل نمی‌کنیم”؛ آفرین به این موضع.

حجت‌الاسلام خاتمی مردمی‌بودن و ساده‌زیستی را ارزش دینی دانست و ادامه داد: نباید بین مردم و مسئولان مانعی وجود داشته باشد. مردم از اشرافی‌گری دوری می‌کنند. افتخار روحانیت برخورد مردمی است. اجتناب یک امام جمعه از حضور در کانکس در مناطق زلزله‌زده قابل تحسین است.

وی هم‌چنین در ارتباط با عدم برداشتن نرده‌های نماز جمعه تهران تشریح کرد: برداشتن این نرده‌هایی که این جاست، نه ارتباط با امام جمعه و نه ستاد نماز جمعه دارد. در استان‌های دیگر، امام جمعه مشخص می‌کند اما برداشتن نرده‌های نماز جمعه در تهران برعهده مسئولان امنیتی و تامینی است و هر وقت صلاح بدانند، آن را برمی‌دارند ولی من از همین جا می‌گویم که ما از صمیم جان می‌خواهیم با شما باشیم.

امام جمعه موقت تهران پس از تجلیل از ارزش‌های هعته اخیر، به سه نگرانی موجود پرداخت و گفت: یمن در حال تبدیل شدن به قتلگاه است. ۲۲ میلیون گرسنه در این کشور وجود دارد و وقتی کامیون‌های حامل مواد غذایی به این کشور می‌رود، نیروهای وحشی سعودی آن‌ها را می‌زنند.

حجت‌الاسلام خاتمی ادامه داد: ما نگران بحرین هستیم. امیدواریم با نابودی این خاندان، مردم بحرین نفس راحت بکشند.

وی در بخش پایانی اظهاراتش به وضع موجود در میانمار اشاره و خاطرنشان کرد: مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند. در ماه اول، ۶۷۰۰ نفر کشته شدند. خانه‌ها را به کلی تخریب می‌کنند و حتی پوشش‌های گیاهی را هم از بین می‌برند. از سازمان ملل و جمعیت‌های بشردوستانه می‌خواهیم در این عرصه اقدام شایسته انجام دهند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

امام جمعه موقت ورامین: امروز مشکل مردم گرانی و بیکاری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان این که قلیان آسیب های فراوانی به جسم انسان می‌زند، اظهار داشت: با کمال تاسف مراکز توزیع قلیان در ورامین به صورت قارچ گونه در حال رشد است و برخی مسئولان و متولیان که باید خود در این زمینه الگو باشند و به دیگران الگو ارائه دهند، با بی تفاوتی و شعار از کنار این امر می گذرند.

وی ادامه داد: این مراکز بب نگرانی بسیاری از مردم، به خصوص والدینی که فرزندان جوان در خانه دارند، شده است، باید مراکز بهداشتی، صنفی، انتظامی، قضایی و اجرایی در این خصوص به مردم پاسخ گو باشند، چرا با چنین وضع اسف باری مواجه هستیم، که با دود و قلیان این گونه جوانان را آلوده می کنند و در کنار این آسیب، بسیاری از ناهنجاری های دیگر نیز تولید می شود و برخی افراد پول پرست، به دلیل درآمد بالای این مراکز، ثروت، سرمایه و عمر خود را در تباه کردن افراد دیگر به کار می بندند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با بیان این که در جلسات این شورا نسبت به این رفتارهای غلط هشدارهای فراوانی داده شده است، گفت: متاسفانه با کم کاری های دستگاه های مرتبط مواجه هستیم، لذا خود شما مردم مطالبه کنید و به داد جوانان خود برسید، کسانی که در این وادی وارد شدند، را نهی از منکر کنید، پول در آوردن از هر راهی صحیح نیست، دنیا و آخرت خود را تباه نکنید.

امام جمعه موقت ورامین سپس به ۸ اسفند، به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: امور تربیتی از یادگار همیشه جاوید شهیدان رجایی و باهنر است، نهاد امور تربیتی آثار و برکات ارزشمندی جهت پرورش نسل سالم، مومن و متعهد داشت، اما با کمال تاسف دولت های بعدی، به ویژه زمان کسانی که مدعی بودند، می خواهند اصلاح کنند، لطمات جبران ناپذیری به این نهاد وارد آمد، که هنوز آثار تضعیف این جایگاه رفیع به چشم می خورد.

محمودی افزود: اگر ما نسل باسواد اما فاقد تربیت الهی و اسلامی داشته باشیم، آسیب می بینیم و اینده کشور و انقلاب اسلامیبا خطرات فکری و انحرافات اعتقادی مواجه خواهد شد، لذا فلسفه نام گذاری این روز چنین است، البته از تلاش عزیزان در آموزش و پرورش تشکر می کنم، اما این کافی نیست، باید ببینیم، امروز چه مقدار به مسائل تربیتی در مدارس بها داده می شود، دولت چه اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته است، تا مدارس برای کم ترین اقدام تربیتی محتاج نباشند و چه اقدامی برای رشد تربیتی دانش آموزان صورت گرفته است.

خطیب جمعه ورامین با بیان این که باید آموزش و پرورش در زمینه امور تربیتی و پرورشی فعال تر باشد، تاکید کرد: اعتیاد، مشروبات الکلی، بی بندوباری و فضای مسموم مجازی جوانان را مورد هجمه قرار داده است، که این امر عملکرد جدی تر آموزش و پرورش را نیاز دارد، مدیران پیوند بین مدرسه و مسجد را جدی تر بگیرند، دانش آموزان را با مسجد رفیق کنند، کار مدیران و معلمان در ردیف کار انبیا و اولیا است، دوران مدیریت ها به سرعت سپری می شود و در کارنامه ما کار نیک و خدمات شایسته می ماند، وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسل آینده است، اجازه ندهیم سیاست بازان، این جایگاه رفیع را با باشگاه سیاسی اشتباه بگیرند.

وی سپس سالروز وفات حضرت ام البنین(س) را تسلیت گفته و افزود: این روز به همین مناسبت به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، درود بر مادران و همسران فداکار شهدا که با تقدیم عزیزان خود، ولایتمداری را در پیشگاه امام عصر(عج) به نمایش گذاشتند.

محمودی به اظهارات مادر شهید حدادیان، از مادران شهدای حوادث خیابان «پاسداران» اشاره کرد و گفت: این شهید با بیش از ۱۰۰ گلوله توسط دراویش داعشی مورد هدف قرار گرفته بود، اما مادر شهید، وی را تقدیم ولایت کرد، ننگ بر آن قلم های شکسته، مرگ بر آن مغزهای پوسیده و غرب زده، اُف بر آن کسانی که بر سر سفره نظام نشسته اند ولی به جای دفاع از مظلومیت انقلاب و ملت و شهدای بی دفاع، از عناصر خود فروخته و دراویش داعشی دفاع می کنند، ملت ایران هرگز آن ها را نخواهند بخشید.

وی افزود: امروز ام البنین های زمان و جوانان این مرزوبوم مانند شهید حججی ها، حدادیان ها، شهدای نیروی انتظامی، سپاه و ارتش و بسیج هرگز اجازه نمی دهند، ولایت تنها بماند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به این که برخی مسئولان دولتی از رفع حصر سخن می گویند، گفت: متاسفانه یک بار از این افراد نشنیدیم، که باید سران فتنه توبه کنند، از ملت ایران عذرخواهی کنند، اما دائم برای کسانی غصه می خورند، که با کمال بی شرمی ولایت را هدف قرار دادند، ما برای بار دیگر به این مسئولان بی مسئولیت و هواداران داخلی و خارجی فتنه گران، عرض می کنیم، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند.

محمودی ادامه داد: به آمریکا هم می گوییم، به چند عنصر بزدل داخلی و عمروعاص ها زمان امیدوار نباشد، ملت ایران همان ملتی است، که علی رغم انتقاد به عملکرد برخی مسئولان در ۲۲ بهمن حرکت معجزه گونه ای خلق کرد و با تمام قدرت در برابر آمریکا و مستکبران خواهد ایستاد.

وی خطاب به برخی از مسئولان عالی رتبه کشور گفت: مردم از شما انتظار سخنرانی های تکراری و نظریه پردازی ندارند، باید با تلاش صادقانه خدمتگزار مردم باشید، امروز گرانی، بیکاری، معضلات اجتماعی و فرهنگی و … مشکلات مردم است، در آستانه سال جدید به فکر محرومان باشید.

امام جمعه موقت ورامین ضمن انتقاد از ترافیک در این شهرستان گفت: چون در جلسات به صورت مکرر به مسئولان امر تذکر دادم، اما مشکلات همچنان باقی است، از این تریبون عرض می کنم، طرح ترافیکی شهر تا جایی که من اطلاع دارم در شورای ترافیک شهرستان مصوب شده اما باید راهور همراهی کند، از مسئولان راهنمایی و رانندگی شهرستان می خواهم، اعلام نظر خود را به تاخیر نیندازند، بالاخره شورای ترافیک دربردارند مسئولان ذی ربط است، به برخی موارد با هم فکری رسیده اند.

وی گفت: زیبنده نیست حل چنین معضلات مهم اجتماعی این قدر به تاخیر افتد.

 

امام جمعه موقت ری: وحدت شیعه و سنی سپری در برابر توطئه دشمنان است

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد گفت: یاد خدا در هنگام سختی و ابتلائات به انسان صبر و شکیبایی عطا می‌کند.

وی افزود: خداوند به پیامبر امر کرده که در همه احوال ذکر و یاد او را فراموش نکند از این رو ما نیز به تاسی از پیامبر که الگوی بشریت است باید یاد خدا را در همه احوالات به صورت عملیاتی و کاربردی به کار گیریم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام البنین(س)، ابراز کرد: ایشان همسر شهید و مادر شهیدان بودند بر همین اساس سالروز وفات این بانوی بزرگوار را روز بزرگداشت مادران و همسران شهید نامیدند. حضرت ام البنین از بانوان نمونه تاریخ به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: ایشان در عفت و پاکدامنی و شجاعت زنی بی‌نظیر بودند حضرت ام البنین زمانی که به ازدواج امیرمومنان علی(ع) درآمدند بیست سال بیشتر نداشتند اما با درکی بسیار خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا(س) خطاب کرد.

وی اضافه کرد: جامعه باید چنین زنانی را داشته باشد که شیرمردانی را همچون حضرت عباس پرچمدار اسلام تربیت کرده. امروز متاسفانه برخی والدین در زمینه فرزندآوری حساب مالی را مدنظر می‌گیرند و به تربیت فرزندان فکر نمی‌کنند که آنها را دیندار و ولایتمدار بار بیاورند و این در فرزندآوری اصل است.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد عنوان کرد این سازمان با دستور امام راحل تاسیس شد تا به محرومان و مستضعفان رسیدگی کند. رهبری در سخنرانی ۲۹ بهمن ارتجاع را تهدید جدی برای انقلاب بیان کرد و مسئولان را از روحیه اشرافی‌گری و ثروت اندوزی پرهیز داد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب قریب به یک سال است که مدام تاکید می‌کند مسئولان به حقوق‌های نجومی رسیدگی کنند در حالی که این امر دیده نشده امید که نمایندگان مجلس با لایحه دو فوریتی که دادند اقدام جدی در این زمینه صورت بپذیرد و کمک‌رسانی به محرومین در اولویت کار آنها قرار بگیرد.

امام جمعه موقت با اشاره به روز نیکوکاری گفت در جامعه اسلامی همه مسئولان و مردم باید انگیزه داشته باشند تا به محرومین و فقرا رسیدگی کنند.

وی با اشاره به دیدار مسئولان اوقاف سوریه با حضرت آقا گفت: رهبری در این دیدار به وحدت شیعه و سنی تاکید کردند و از حرکت زیرزمینی دشمنان علیه شیعه و سنی هشدار دادند.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد متاسفانه سازمان ملل در بحران یمن ایران را مسبب اصلی دانسته و ما را محکوم می‌کند در حالی که در بحرین جوانان برای حمایت از کشورشان جان خود را از دست می‌دهند اما ما شاهد محکومیت ایران از ناحیه سازمان ملل هستیم.

 

امام جمعه قرچک: برای مذاکره باید حق خونهای زن و بچه های ملت مظلوم یمن داده شود

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دنیای کفر امروز با تمام قوا در صدد خاموش کردن نور خداست .ولی به قدرت خدا روز به روز دنیای زور در حال تضعیف شدن است.

وی گفت: مسلمین باید کتمان حق و حق را با باطل مخلوط نکنند، در جبهه حق از باطل کمک نگیرند و از دشمن قطع امید کنند و خداوند نجات دهد ما است.

اسماعیلی با اشاره به مقاومت یمن، بیان کرد: در یمن با نهایت غربت و مظلومیت مقاومت دارد جواب می دهد وعربستان مزدور و خائن با شیطنت آمریکا، مسلمان کشی راه انداخته است ، امنیت منطقه را بهم زده و جنایت کرده و حالا بدنبال مذاکره توخالی است

وی تاکید کرد: باید خسارتهای فراوانی که زده اید را جبران کنند، حق خونهای مقدس زن و بچه های ملت مظلوم یمن را بدهید بعد مذاکره کنند.

امام جمعه قرچک افزود: مقاومت چرا مخالفت می کند، اهل جنگ نیست بلکه مدافع حقوق مردم است در سوریه آمریکا به بهانه های مختلف زن وبچه های بی گناه را می کشد از تروریست حمایت می کند، آنجایی که تروریست ها شکست خوردند وضعیف اند  دم از اتش بس می زنند، آنجایی که وحشیانه می کشند و غارت می کنند، آتش بس معنی ندارد.

وی تصریح کرد: درفلسطین چه جنایاتی صورت می گیرد، طرح انتقال پایتخت به قدس و بیت المقدس طرح ابوسفیانی است، چه مماشاتی با این دسته گرگهای خون آشام باید بشود چه مذاکره ای با این حیله گران پست فطرت باید بشود، نباید این همه عقب نشینی شود.

اسماعیلی گفت: دولت محترم در عملیاتی کردن شعار سال باید گزارش دهد، گزارش درست و حقیقی، نه آماری ، مردم باید گزارش کار را تأیید کنند، اگر می گوئید اشتغال به کجا رسید ، مردم حس کنند شاید غیر از شهرستان و دیار ما جاهای دیگر کاری صورت گرفته باشد،.

وی بیان کرد: در قرچک بیمارستانی به برکت بنیاد برکت شروع کردیم، بخاطر ۲۰% تجهیزات افتتاح نشد، چقدر ضعف است، این همه هزینه شد، دولت باید ۲۰% تجهیزاتش را بدهد، اگر مردم برای شما مهم هستند، کوتاهی و کم کاری نکنید.

امام جمعه قرچک تاکید کرد: یک میلیون جمعیت منطقه، یک بیمارستان پاسخگوی دارد آن هم شب ها یک دکتر کشیک است، راجع به مطالبات عمومی شهر از شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر در هفته آینده گزارش دهند.

وی تصریح کرد: ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است، همه زمین برای انسان خلق شد و مدیریت درست از منابع طبیعی در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد  که هیچ اتفاقی نیفتاد.

اسماعیلی در پایان گفت: نسبت به برناه های چهارشنبه آخر سال هوشیار باشیم و نیروی انتظامی با شیطنت های آخر سال برخورد جدی کند.

 

امام جمعه رباط کریم: مردم دست کودکان بی بضاعت را بگیرند

حجت الاسلام محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه رباط کریم که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) است، این کمیته برای کمک به نیازمندان تشکیل شده است و امیدواریم در این روز مردم سرپرستی این کودکان را بر عهده بگیرند و ماهانه مبلغی را به عنوان کمک به این کودکان به کمیته امداد بدهند.

وی ادامه داد: این روزها هرکس که در توانش است یک درخت بکارد، نگذارید جای درخت خشک شده خالی بماند یک درخت بکارید این درخت هدیه خداست.

امام جمعه رباط کریم ابراز کرد:اگر زن و مرد اخلاص داشته باشند مشکلات سبک تر می شود و تمام انها حل می شوند.

حجت الاسلام محمدی نژاد تاکید کرد: باید شهادت حضرت ام البنین(ع) را تسلیت گفت، ایشان انسانی شاعر و متواضع بودند و الگویی بزرگ برای مادران این سرزمین هستند.

 

امام جمعه بخش گلستان: فرزندان خود را در حوزه‌های علمیه ثبت نام کنید/ فرهنگ درختکاری نیازمند ترویج است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی و توکل بر خدا، بیان داشت: فردی که به خداوند توکل می کند، فقر از زندگی او خواهد رفت.

وی با اشاره ب سالروز وفات حضرت ام البنین، گفت: ایشان فرزندان خود را در راه امامت و ولایت از دست داده‌اند و امروز مادران بسیاری نظیر ایشان در ایران وجود دارند که فرزندانشان به شهادت رسیده‌اند و آنان شیرزنانی هستند که تاریخ را ساخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی ر ادامه به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اذعان داشت: فرزندان خود را در حوزه‌های علمیه ثبت نام کنید تا خادم امام زمان (عج) شوند، و اگر چند فرزند دارید، زیبا روی‌ترین و باهوش‌ترین آن‌ها را در حوزه‌های علمیه ثبت نام کنید.

امام جمعه بخش گلستان با بیان اینکه هفته کمیته امداد نزدیک می باشد، تصریح کرد: باید در مدارس و مساجد برای کمک به نیازمندان دست به دست یکدیگر بدهیم و برای این امر لزوماً نیازی به پرداخت مبلغ بالایی نیست.

وی درپایان باتوجه به نزدیکی هفته منابع طبیعی و درختکاری، خاطرنشان کرد: در دین اسلام و احدایث معصومین، تاکید فراوانی به کاشت درخت و نهال شده است و می بایست فرهنگ درختکاری را به فرزندان خود یاد بدهیم، چراکه ادامه حیات بشر در گرو حفظ محیط زیست و کاشت درخت می باشد و از شهرداری شهرگلستان نیز می خواهم تا همانند سال‌های گذشته به مؤمنان درخت برای کاشتن بدهند.

 

امام جمعه پاکدشت: حق مسلم کارگر است زندگی بهتری داشته باشد

حجت‌الاسلام حسن لزومی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت به صحبت‌های مقام معظم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: حضرت آقا درباره کنگره ۱۴ هزار شهید کارگر فرمودند: این شهدای کارگر اجر مضاعفی برند چرا که هم برای امرار معاش تلاش کرده و هم در جهاد برای دفاع از کشور حضورداشته‌اند.

امام جمعه پاکدشت ادامه داد: کارگران نسبت به این مملکت حق دارند و کارگر برای کشور مهم است، اقتصاد کشور در دست آن‌هاست و زندگی‌شان باید در رفاه باشد، حق مسلمشان است زندگی بهتری داشته باشند،حقوق های کارگران در شأن  نظام اسلامی و خود آن‌ها نیست و به صلاح نظام نمی‌باشد.

خطیب نماز جمعه پاکدشت درباره جایگاه  کارگران تصریح کرد: دزدی‌ها و چپاول‌های سرمایه‌های کشور این قشر زحمتکش را ضعیف نگه داشته است، چرا ساز و کارها به صورتی است که این همه سو استفاده می‌شود؟

لزومی به دیدار وزیر اوقاف کشور سوریه با مقام معظم رهبری اشاره‌کرده و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار توصیه‌های را برای مردم و رئیس‌جمهور سوریه داشتند و آن‌ها خواست تا وحدت خود را حفظ کرده روی پای خود بایستند و به کسی تکیه نکنند

امام جمعه پاکدشت در راستای سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی بیان داشت: ۱۴ اسفند روزی است که به  فرمان امام راحل این سازمان تشکیل شد و اکنون  فقرا از کمیته امداد توقع دارند و مردم  با یاری‌رساندن خود می‌توانند به این سازمان و فقرا کمک کنند.

این مقام مسئول به اهمیت درخت در اسلام شاد کرده دراین‌باره اظهار داشت: درخت یک موجود زنده است و قطع درختان مثل کشتن یک انسان است ، در همین راستا پیامبر اسلام تاکید داشته‌اند حتی اگر یک روز از آخر عمرتان باقی‌مانده یک نهال درخت بکارید.

حجت‌الاسلام لزومی همچنین به مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: کار بزرگ در این شهرکم انجام‌شده و بهتر است اقداماتی که در رفع  مشکلات به صورت سریع تأثیرگذار است همانند کمربندی و رسیدگی به وضعیت نامناسب کوچه‌ها و محله ها صورت پذیرد.

 

امام جمعه قدس: هفته نیکوکاری فرصتی برای گسترش فرهنگ احسان و نوع دوستی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

وی بیان کرد: حاتم طایی وقتی از دنیا رفت بعد از آن که او را دفن کردند، چند سال بعد سیلی آمد و قبر طایی را تخریب کرد و پسرش تصمیم گرفت آن را به جای دیگری منتقل کند. وقتی قبر را شکافت دید همه بدن پدرش تکه تکه شده به جز دست راست و همان لحظه  همه متحیر شدن و آن هنگام مرد زنده دلی از آنجا عبور می کرد ایستاد و گفت من آن را میشناسم، طایی با این دست کمک های بسیاری انجام داده است که امروز به ما خدا نشان میدهد که هر کس در راه خدا کمک کند این دست در قبرم هم آسیب نمی بیند و طایی از مردان با گذشت بود به همین خاطر دست راست آن انقدر به یتیمان کمک کرده که از بین نمی رود.

امام جمعه شهر قدس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان قدس گفت: مناسبت‌هایی را در هفته پیش رو داریم که یکی از این مناسبت‌ها ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و منابع طبیعی است و هفته نیکو کاری را در پیش داریم.
وی ادامه داد: احسان و نیکوکاری امر الهی است و باید با فرهنگ‌سازی در جامعه ترویج شود از مردم خواست تا در هفته احسان و نیکوکاری مستمندان و محرومان را از یاد نبرند.

وی خاطر نشان کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیا کنیم و یا دست کم آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در ایران اتفاقی می افتد زمانی که ما غافل می شویم خداوند تلنگری به ما میزند و اگر گرانی هم بود نباید از یاد خدا غافل شویم و انقلاب را فراموش کنیم، دولتمردان باید تلاش کنند کار و رفاه اجتماعی کمک به تامین و گسترش رفاه اقشار کم درآمد جامعه را وظیفه دولتمردان بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و رخدادهای اخیر منطقه و داعش اشاره کرد و گفت: این اتفاقات همه به خاطر وجود استکبار است و اگر مشکلی ایجاد می‌شود دست استکبار را در آن مشکل به وضوح می‌توان دید، چراکه آنها از این عدم ثبات بهره می‌برند و به خواسته‌های خود می‌رسند و امام (ره) فرمود ای امت مسلمان هر وقت دعا می کنید ابتدا در حق جمهوری اسلامی ایران دعا کنید تا این پرچم به اهتزاز درآید و در زیر سایه آن آرامش باشید.

 

امام جمعه موقت اسلامشهر: مسئولین در برخورد با مخلین امنیت کوتاهی نکنند/ نوع برخورد با مخلین امنیت اعلام شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قلی پور در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ اسفند با توصیه به تقوا به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از همسران حضرت امیرالمؤمنین و مادر چهار شهید هستند. چرا این بانو بعد از حضرت زهرا (س) این‌قدر برجسته شده و مقام و منزلت پیداکرده است؟ مقام و منزلت ایشان اشاره به سفارشی دارد که حضرت علی (ع) به برادرشان عقیل درباره انتخاب همسری شجاع پاک‌دامن و با بصیرت داشتند برای اینکه این همسر به درد دین و ولایت می‌خورد این بانو فرزندانی تربیت می‌کند که فدایی ولایت باشند ارزش در این خلاصه‌شده است مقام و منزلت مادری این است .

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین وقتی به خانه حضرت امیرالمؤمنین می‌آیند تا روز آخر عمرشان فدایی ولایت هستند و همه‌چیز را فراموش می‌کند و به ولایت توجه دارد چون اسم ایشان فاطمه است از حضرت امیرالمؤمنین درخواست می‌کند دیگر بانام فاطمه او را صدا نکنند و به او ام‌البنین بگویند برای اینکه فرزندان حضرت فاطمه زهرا ناراحت نشوند. ایشان نهایت محبت و مودت را نسبت به بچه‌های حضرت زهرا (س) دارد. ایشان فرزندان حضرت زهرا (س) را در تمام امور به فرزندان خود مقدم می‌دارد. وقتی خبر شهادت امام حسین به ام‌البنین رسید فرمودند بند قلبم پاره شد و آسمان بر سرم خراب شد.

حجت‌الاسلام قلی پور با تأکید بر ویژگی‌های ام‌البنین گفت: بانوان این‌چنین می‌تواند درراه دین و راه ولایت همه رنج‌ها را تحمل کنند شاید بین مادران و همسران شهدا باشند کسانی که ازنظر بصیرت معرفت گذشت و ولایت مداری به ام‌البنین نیز برسند این مادرانی که شهید می‌دهد و می‌گوید بچه‌های خود را درراه خدا دادم هرچند پسر داشته باشم درراه خدا می‌دهم این‌ها در مکتب ام‌البنین درس‌خوانده‌اند شایسته تکریم و تجلیل هستند و وظیفه‌داریم آن‌طوری که از اهل‌بیت تکریم و تجلیل می‌کنیم در مقابل مادران و همسران شهدا تواضع داشته باشیم و مقام آنان را گرامی بداریم.

وی تأکید کرد: مادران شهدا بر گردن ما حق دارند اقتدار و عزت ما مدیون خود مقدس شهدا و ایثارگری‌های مادران و همسران شهداست .

امام‌جمعه موقت اسلامشهر با اشاره به در پیش بودن روز احسان و نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها گفت: مردم عزیز ما برای رضای خدا و خدمت به دین از هرگونه ایثار و مال گذشتگی آمادگی نشان دادند وقتی زلزله می‌آید به میدان می‌آیند به‌طوری‌که بر اساس آمارها بیش از چهار میلیارد از مساجد تهران و حومه کمک جمع‌آوری‌شده است این کمک را همین مردمی که توان چندان مالی ندارند کمترین کمک مردم چون برای رضای خداوند عالم است برکت می‌دهد.

وی با اشاره به آشوب‌های خیابان پاسداران گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که ما اعتقادداریم دستور خدا و پیامبر را پیاده می‌کند در این حکومت نباید به احدی ظلم شود حق کسی نباید در این حکومت پایمال شود همچنین کسی حق ظلم ندارد کسی نباید حقوق کسی را پایمال کند .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تصریح کرد: حکومت اسلامی باید با مخلین امنیت که مردم را به وحشت می اندازند شدیدترین برخورد را داشته باشند. مسئولین قوه قضاییه و دیگر مسئولین باید امنیت را تأمین کنند و باید باکسانی که مخل امنیت هستند برخورد شدید کنند مردم هم از قوه قضاییه و سایر مسئولین حمایت می‌کنند کسی به خود جرات ندهد گوشه و کنار هر شهری قمه و قداره بکشد مسئولین مملکت باید رگ کسانی که قداره می‌کشند را بزنند هرکسی در هر گروه و پست مقامی باشد نباید به خود جرات دهد حقوق مردم را زیر پا بگذارد و به بیت‌المال دست‌درازی کند و امنیت مردم را مختل کند.

وی تأکید کرد: مسئولین در برخورد با مخلین امنیت نباید کوتاهی کنند و نباید ملاحظه‌کاری شود نه‌فقط در این حادثه بلکه در هیچ واقعه‌ای نباید کوتاهی شود مردم شهید دادند و انقلاب کردند و جان دادند و رنج‌ها و تحریم‌ها را به خاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمل می‌کنند کسی بیاید به این نظام و به این امنیت خدشه وارد کند باید برخورد شود. مسئولین برخورد کنند و اعلام کنند که با این افراد این‌گونه برخورد شود.

 

امام جمعه فیروزکوه: جلوی ساخت و سازهای بی رویه باید از ابتدا گرفته شود/ تهدید امروز انقلاب ما اشرافی گری است

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خصوص انسان مومن اذعان داشت: احکام اسلامی تنها در حرف و بدون عمل بی فایده است و این مکتب محمدی و علوی نیست؛ اولین خصوصیت مومن این است که از او خیر جاری شود؛ در انسان مومن اصلا شر وجود ندارد؛ تمام وجود انسان مومن نور است.

وی در ادامه خاطر نشان داد: انسان مومن اگر هزار کار خیر انجام دهد کسی خبردار نمی شود و برخلاف آن انسان غیرمومن هر کاری انجام دهد همه را هشیار و مطلع می سازد؛ طبق گفته امیرالمومنین (ع) نباید کار خیر و نیک خود را بزرگ شمارد؛ این توصیه برای جلوگیری از غرور و تکبر است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خصوص مطالبه گری مردم اذعان داشت: از مسئولین بخواهید و حساسیت داشته باشید که چه کردند تا امید به زندگی در مردم افزایش یابد، این مطالبه گری باید از سوی مردم وجود داشته باشد.

وی ضمن تسلیت روز رحلت حضرت ام البنین (س) به روز تاسیس کمیته امداد اشاره داشت و گفت: در شهر خیرین و محسنین بسیاری داریم که کارهای خیر زیادی انجام می دهند؛ این از خصوصیت انسان های مومن است که در خفا و آشکار انفاق می کنند و کمیته امداد برای خدکت به محرومین و نیازمندان تاسیس شد؛ کمیته امداد در هفته دوم و سوم انقلاب بود به دستور امام (ره) تاسیس شد چرا که انقلاب توسط همین محرومین و نیازمندان پیروز شد؛ توجه داشته باشید هر چه به نیازمندان کمک شود باز این نیازمندی وجود دارد و هر کسی به سهم خوب باید یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در ادامه به ساخت و ساز بی رویه در منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: گله مردم از ساخت و ساز بی رویه است که باید از ابتدا جلوی این مسائل گرفته شود؛ در میانه کار جلوگیری از این امر بی فایده است چون نه منابع طبیعی به حالت ابتدایی باز می گردد و نه اقدامات ساختمانی می توان انجام داد و همچنین بدبینی مردم به نظام را در پی خواهد داشت؛ ابتدا باید منشا این کار را پیدا کرد که دهیاران و بخشداری ها هستند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: محورهای صحبت های مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی و کارکردهای آن، آسیب شناسی، اولویت ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی و آینده انقلاب اسلامی بود؛ ایشان فرمودند انقلاب اسلامی ما همانند همه پدیده ها و تحولات اجتماعی دارای فراز و نشیب است؛ اگر از انتهای خط انقلابیون به شبکه های بیگانه پیوستند و در صف ضد انقلاب گرفتند، جوانان و نوجوانانی داریم که بهتر از جوانان اول انقلاب هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: افراد دارای ظرفیت هایی هستند و تا یک حدی می توانند پیش آیند و یکی از آسیب های انقلاب ما اشرافی گری است؛ نادیده گرفتن پابرهنگان در انقلاب از آسیب ها است؛ هر زمانی به بیگانگان و اشرافیت روی آوریم و چشم امید به کدخدا داشته باشیم انقلاب ما دچار آسیب می شود؛ این امر را مقام معظم رهبری به ارتجاع تعبیر کردند یعنی به همان زمان و دوران پهلوی بازمی گردیم اگر اشرافی گری در انقلاب ما مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به مسئله تبعیض و فقر و فساد اشاره داشت و گفت: علی رغم این که بارها تکرار شد دوتابعیتی ها نباید در سمت تصمیم گیری کشور قرار گیرند و هنوز برای برخی مسئولین کشور این مسئله ابهام دارد؛ این ابهام سیاسی است یا مفهومی است؟ همانند حذف ثروت مندان از دریافت یارانه که واضح است پرداخت یارانه به کسی که برای سگ خانه خود ماهانه ۵ میلیون تومان هزینه می کند با فلسفه پرداخت یارانه در تضاد است؛ ما در حوزه اقتصادی و عدالت اجتماعی با فقر و فساد مواجه هستیم؛ اینها چیزهایی است که انقلاب ما را تهدید می کند.

 

امام جمعه شریف آباد: کارگران با غیرت و بصیرت در صحنه حاضرهستند

حجت‌الاسلام خداپرست در نماز جمعه شریف آباد بیان داشت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا است، در تجلیل از مادر شهیدان هیچ قلم وبیانی توانایى بیان ، ایثار و فداکارى و صبر و پایدارى حماسه‌های جاویدى مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس،شهداى مدافع حرم و شهداى مدافع امنیت کشور را ندارد.

امام جمعه شریف آباد در تبیین بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر دست‌اندرکاران کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه کارگرى گفت: در همه حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهک‌ها و دفاع مقدس، کارگران باغیرت و بصیرت در صحنه حاضر شدند و حضور برجسته کارگران در دفاع مقدس، عرصه دیگرى از غیرت و حمیّت دینى آنان است.

وی ادامه داد: چرایى تجلیل رهبر انقلاب از بصیرت، غیرت و حمیت دینى کارگران علاوه بر نقش مهم در پیروزى نهضت اسلامى، در طول ۸سال دفاع مقدس با وجود مشکلات فراوان معیشتى،هم چرخه‌ای اقتصاد کشور را به حرکت درآوردند وهم دوشادوش رزمندگان در جبهه‌ها  پایبندى خود را به حفظ نظام اسلامى اثبات کردند

خطیب نماز جمعه درباره وظیفه مسئولان نظام اسلامى نسبت به کارگران بیان داشت: مبارزه با فقر،فساد و تبعیض،ایجاد امنیت شغلی برای کارگر،سرعت بخشیدن به تولید ملی و ایجاد اشتغال، همراه با مدیریت جهادی و انقلابی،و پیگیری مطالبات به حق از اهم وظایف مسئولین است.

قاسم خداپرست به مناسبت ۱۱ اسفند روز درخت‌کاری عنوان کرد:درختان،علاوه بر آن که نشانه‌هایی از قدرت و حکمت پروردگار، و نشانه‌ی مرگ و زندگى و معاداست سبب پاکى هوا، زیبایى محیط و آرامش خاطر انسان ، و حفظ زیست است، امروزه به دلیل فعالیت کارخانه‌ها صنعتى و استفاده زیاد از وسایط نقلیه در سطح شهرهاى بزرگ،آلاینده‌ها و گازهای مهلک و خطرناکى، سلامت افراد،مخصوصاً بیماران ریوى و قلبى، سالخوردگان و کودکان را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول درباره رسیدن به‌روزهای پایانی سال گفت: همان طور که در روزهای پایان سال معمولاً افراد به فکر نو کردن زندگی و خانه‌تکانی هستند وجود خویش را از رذایل اخلاقی باید پاک کرد، بالاترین عبادت؛در نظام اسلامی خدمت به محرومان،و حفظ آبروی آنان در جامعه است.

حجت‌الاسلام خداپرست در همین راستا به‌روز احسان و نیکوکارى اشاره کرد و گفت: شایسته است تمام کسانی که قدرت و مکنت مالی دارند در حد توان در جشن نیکوکاری با انفاق و احسان پاک شرکت کنند.

 

امام جمعه باقرشهر: عهد شکنی یکی از معصیت‌های بزرگ است/افراد عهد شکن توسط خداوند لعنت شده‌اند

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه‎های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: همه شما عزیزان را به تقوای الهی با تقوا باشید و از معصیت پرودگار بپرهیزید.به عنوان نمونه در آیه شریفه‌ای که خداوند ما را به تقوا دعوت می‌کند: تقوا داشته باشید با تقوا باشید که خداوند آگاه به همه امور است. در واقع واجب است همه انسان‌ها عادل باشند و عدالت را رعایت کنند و اگر در عمل شما بی‌تقوا باشید خداواند به آن آگاه است.

امام جمعه باقرشهر در خطبه‎های اول به ادامه شرح دعای امام زمان(عج) پرداخت و گفت: در این قسمت از دعا به بهانه سرقت عناوین مختلف گفته شد که رسیدیم به مصادیق خیانت، اول معصیت: که خود گناه و معصیت به خدا و پیامبر خدا که این خود گناه و خیانت است دوم تصرف در امانت مردم سوم نقض عهدو… است.

آیت اله سید احمد موسوی در ادامه افزود: بحث نقض عهد یعنی عهد شکنی، شما با کسی عهدی میبندید و اسلام از ما خواسته اگر با کسی عهد میبندید باید به عهد و پیمانتان وفادار باشید. قرآن کریم عهد شکنی را یکی از معصیت‌های بزرگ خداوند برشمرده و کسانی که عهد شکنی می‌کنند این افراد توسط خداوند لعنت شده‎اند، در عهد و پیمان‌های بین روابط افراد در جامعه نیز همین طور است. مثلا عهد ازدواج که بین دو نفر بسته می‌شود و شرط و شروطی دارد که باید پای حرفهایشان باستند و کسی حق ندارد عهد شنکنی کند.

وی در خطبه‌های دوم گفت: توصیه به تقوا در خطبه‌های نمازجمعه یکی از ارکان نماز جمعه است و اگر گفته نشود مانند این است که در نماز حمد خوانده نشود که اگر خوانده نشود آن نماز مورد قبول نیست.

امام جمعه باقرشهر در خطبه‎های دوم گفت: امروز روز تکریم مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران است، در واقع به این نام نامگذای شده که به سه مناسبت انجام شده، به مناسبت رحلت جانسوز حضرت ام البنین همسر وفادار حضرت علی(ع) و مادر حضرت ابولفضل(ع) که روز سیزدهم جمادی الثانی در سال شصت و چهار هجری قمری، تقریبا دوسال و نیم بعد از عاشورا، و امروز مادران شهدا و همسران شهدایی داریم که واقعا وقتی حرف میزنند ما احساس حقارت میکنیم، در تلویزیون دیدید مادر شهید که نشان میدادند و چهار فرزند داشت و میگفت که من الان قصه میخورم که چرا فرزندی ندارم بفرستم سوریه مدافع حضرت زینب(س) شود، واقعا در برابر یک جنین عظمتی که از ام البنین الگو گرفته‌اند، خداوند این مادران شهدا و همسران شهدا صبر و عجر عنایت بفرماید.

آیت اله سید احمد موسوی در ادامه افزود: روز تربیتی و تربیت اسلامی که هفته گذشته داشتیم، روز تربیتی و تربیت اسلامی یادگار شهدای بزگوار رجائی و باهنر است، وقتی این دو آمدند آموزش و پرورش را به دست گرفتند ستادهایی تشکیل دادند تا بچه‌های ما را با ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی تربیت کنند دانش آموزان‌ما و نسل‌های آینده‌ما را با ارزش‌های مکتبی، مذهبی، دینی، قرآنی و اخلاقی آشنا بکنند و این بسیار ارزشمند است. همانطوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مردم به فرزندانتان احترام بگذارید و فرزندانتان را خوب تربیت کنید.

وی در پایان خطبه‌های دوم به گزیده‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار وزیر اقاف نیز اشاره کردند.

 

امام جمعه اندیشه: آمریکایی ها در عراق، یمن و سوریه از ما سیلی های محکمی خوردند

 حجت الاسلام و المسلمین سید علی مروج امام جمعه شهر اندیشه ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم اندیشه در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به اصول انقلاب اسلامی ایران و نقش حمایتی انقلاب از مظلومان جهان،  گفت: همواره یکی از اصول اصلی و مهم انقلاب اسلامی ایران حمایت از مظلومان و ستم دیدگان جهان در برابر ظلم و ظالم است که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد، چرا که یکی از دستاورد های انقلاب ما همین است.

امام جمعه اندیشه ادامه داد: همگان در سراسر جهان شاهد هستند که استکبار جهانی و در راس آن کشور آمریکا با حمایتی ۷ ساله از داعش و تکفیری ها  امنیت و آرامش کشور سوریه را از بین برد و باعث شد این کشور به حال و روز کنونی بیفتد.

حجت الاسلام و السلمین مروج ادامه داد: دشمنان سعی دارند با تبلیغات و کار رسانه ای اعمال خود را موجه جلوه کنند، برای مثال آمریکا ضمن حمایت از عربستان سعودی مرتکب جنایت علیه کودکان یمنی و مردم مظلوم این کشور شده است، آمریکا قطعا در جنایات نقش اصلی را دارد اما سعی دارد با کار رسانه و تبلیغات گسترده افکار عمومی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تحریک کرده و ایران را مقصر این موضوع بداند.

مروج افزود: آمریکایی ها به بهانه رعایت حقوق بشر و منافع شخصی خود به راحتی به سایر کشور ها تجاوز می کنند و باعث از بین رفتن آرامش و امنیت آن ها می شوند پس لازم است در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و اجازه چنین اعمالی و حرکاتی را به آن ها ندهیم.

وی بیان کرد: اگر در برابر دشمنان با جان و دل ایستادگی کنیم و ترسی به خود راه ندهیم، دشمن شکست خورده و در نهایت تسلیم می شود.

مروج گفت: دشمنان غربی و عربی ما در منطقه، در لبنان، عراق و سوریه از جمهوری اسلامی ایران سیلی های محکمی خوردند، این موضوع را خود آن ها در رسانه ها بارها بیان کردند و به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند.

 

امام جمعه پیشوا: امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع)پیشوا باید به مرکز فرهنگی بزرگ جنوب شرق استان تهران تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه امروز ضمن تسلیت وفات مادر ادب و مربی فرزندان امیرالمومنین اظهار داشت:این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است که در دنیای معاصر و در تاریخ اسلام ،بعد از مادران و همسران ائمه علیهما السلام به عظمت مادران و همسران شهدا وجود ندارد.
وی افزود:مادران و همسران شهدا بخصوص شهدای گمنام با صبر و حوصله و مقاومت و تحمل دردها و سنگینی مصیبت از مردها هم جلوتر حرکت کردند.
امام جمعه پیشوا ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: بیست روز بعد از ۲۲ بهمن ماه ۵۷ اولین برنامه امام خمینی(ره) رسیدگی به پابرهنگان و مستضعفین بود و معلوم میشود در آرمانها و تفکرات امام راحل فقرا و ایتام حرف اول را میزنند
وی در ادامه افزود:متاسفانه امروز بعد از گذشت چهل سال آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل عوض شده و مسئولین به جای توجه به فقرا ،به اغنیا بها می دهند.
باقری با اشاره به عملکرد خوب کمیته امداد در این مدت چهل سال تصریح کرد:مردم اعتماد کافی به این نهاد واسطه ای دارند و متاسفانه با وضعیت بد اقتصادی کشور ،خانواده های بی بضاعت و مردانی که شرمنده خانواده ها میشوند بسیار زیاد است.
وی افزود:وظیفه دولت و حکومت اسلامی کمک به نیازمندان است؛ اما مردم هم نباید منتظر کمک های کمیته امداد و بهزیستی باشند وکمک به فقرا را از فامیل و بستگان خود شروع کنند.
خطیب جمعه پیشوا در ادامه گفت:مراسم ترحیم با بنرهای بزرگ در سطح شهر و تاج گل های بزرگ هیچ کمک و نفعی برای میت در دنیا و آخرت نخواهد داشت در حالی که دارالایتام پیشوا با ۷۰۰یتیم و مجتمع خیریه جواد الائمه با ۱۲۰۰ خانواده تحت پوشش نیازمند کمک های ما هستند.
امام جمعه پیشوا با تشویق مردم برای درختکاری در روز ۱۵ اسفند گفت:نیاز به درختکاری با توجه وضعیت جوی، ریزگردهای معلق در هوا و همسایگی پیشوا با کویر سمنان و قم بیشتر احساس می شود.
وی افزود :همچنین نسبت به حفظ درختان در شهر و محیط پارک جنگلی که در حال خشک شدن است تمام تلاش خود را به کار ببندیم و دغدغه های مسئولان شهر برای حفظ طبیعت باید به عمل تبدیل شود .

باقری ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) بیان نمود:اگر در پیشوا دین و معنویت وجود دارد به برکت امامزاده است ؛ما مدیون این امامزاده واجب التعظیم هستیم.
وی افزود:بزرگ و کوچک ،مرد و زن در شب شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برای برگزاری مراسم باشکوه در شان امامزاده شرکت کنیم ،همچنین در روز یک شنبه ساعت۱۰:۳۰صبح مصادف با سالروز شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)هیات های مذهبی و مسئولان و دانش آموزان به سمت صحن مطهر حرکت خواهند نمود.
باقری در ادامه به حفظ وحدت در شهرستان اشاره کرد و گفت:امامزاده عامل وحدت است بیایید حواشی را کنار بگذاریم ،همچنین موقوفه و اوقاف اختلافات را کنار بگذارند چرا که این اختلافات ضربه های محکمی به شهرستان و دیانت مردم وارد می سازد.
وی تاکید کرد:تمام شهرستان ها آرزو دارند یک مامن و ملجا مثل امامزاده جعفر (ع)داشته باشند و بهترین مراسم ها باید در این مکان برگزار شود ؛امامزاده باید به یک مرکز فرهنگی بزرگ نه تنها برای پیشوا بلکه جنوب شرق استان تهران تبدیل شود.
امام جمعه شهرستان پیشوا در پایان گفت: موانع پیش رو ناشی کج سلیقگی و عدم مدیریت است که باید برطرف شود ونگداریم که حواشی باعث کم شدن ارادت مردم به امام زاده شود و از اداره اوقاف انتظار می رود هرچه سریعتر اختلافات را تمام کنند.

 

امام جمعه قیامدشت: تکریم شهداى کارگرى ارزش مضاعف دارد

حجت‌الاسلام امیری در خطبه‌های نماز جمعه قیامدشت بیان داشت: سالروز وفات حضرت ام‏البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا است،ایثار و فداکارى و صبر و پایدارى مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس و هم‏چنین شهداى مدافع حرم و شهداى مدافع امنیت کشور را گرامى مى‏داریم و اوراق تاریخ را به نام گذشت‏ها و خلوص و تلاش‏هاى آنان مزین مى‏کنیم و عملکرد این بانوان فداکار را پشتوانه‏اى براى نسل امروز قرار مى‏دهیم.

امام جمعه قیامدشت به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکارى گفت: روز درختکارى بهانه‏اى است براى این‏که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن‏را احیاء کنیم و یا حداقل آن‏را با دقت بیشترى نگه‏دارى کنیم. امید است که با تلاش در این ‏جهت، حتى با کاشتن یک نهال کوچک، کشورى زیبا و آباد را براى خویش مهیا کنیم که یقیناً کارى پسندیده است.

این مقام مسئول به دیداردست‏اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگرى کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامى اشاره کرد و گفت: مستدام ماندن سایه شهیدان بر سر ایران اسلامی ، ارزش مضاعف تکریم شهداى کارگرى، غیرت و بصیرت کارگران در همه حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهکها و دفاع مقدس ازمحورهاى سخنان معظم له در این دیدار است.

سید حسین امیری درباره آشوب و چالش پروژه دشمن برای ناامیدسازی و مهار ایران تصریح کرد: ناکامى آمریکا در مهار اقتدار ایران که به شکست‏هاى پى‏درپى راهبردهاى این کشور در منطقه غرب آسیا انجامیده است و توجه سردمداران این رژیم را بر تمرکز بر مسائل داخلى ایران و با هدف درگیرسازى ایران با چالشهاى داخلى معطوف کرده است.

امام جمعه قیامدشت به ناکامی آمریکا در شورای امنیت و لزوم هوشیارى مسؤولان‏اشاره کرد و گفت:بسیارى از کارشناسان معتقدند که مطرح کردن مسائلى ازجمله حمایت موشکى ایران از یمن، نقض قطعنامه ۲۲۱۶، قطعنامه ۲۲۳۱ و. . . ، در واقع به این دلیل است که آمریکایى‏ها افکار عمومى بین‏المللى را با آنچه که از آن به‏عنوان «بحران موشکى» ایران یاد مى‏کنند، آشنا سازند تا زمینه را براى مذاکره پیرامون این موضوع فراهم کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.