ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71264
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

افتخار روحانیت در با مردم‎بودن است/ بحرین؛ زندان بزرگ خداجویان/ حجاب از ضروریات دین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 11 اسفندماه، در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با وزیر اوقاف سوریه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 11 اسفندماه، در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با وزیر اوقاف سوریه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از محور مقاومت یاد کردند و از بشار اسد یه‌عنوان یک مبارز مقاوم نام بردند. همچنین ایشان بر وحدت بین‌المسلمین با اشاره به نقاط مشترک تأکید داشتند و در این خصوص فرمودند: امیدواریم روزی در قدس نماز بخوانیم و فرا رسیدن آن روز نزدیک است.
وی به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های ارزشی اشاره کرد و در این خصوص افزود: رهبر انقلاب با تقریظ‎‌‎شان در کتاب‌های ارزشی باعث می‌شوند که جوانان راه را گم نکنند. که این نشان‌دهنده اهمیت پرداختن به موضوعات دفاع مقدس در کتاب‌ها است.
خطیب جمعه تهران تجلیل از مجاهدانی همچون سردار قاسم سلیمانی را مهم دانست و گفت: مراسم بزرگداشت برای تجلیل از سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران برگزار شد که کار باارزشی بود، زیرا تجلیل از شخصیت حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش جهاد، فداکاری، خستگی‌ناپذیری و ولایت‌مداری است؛ شخصیتی که بر اساس آمار و اسناد یکی از صد چهره پر نفوذ جهان در سال 2017 نام گرفته و هر چقدر بر این کار ارزشی پافشاری کنیم، ستودنی است.
وی در ادامه برخورد با اغتشاشگران حوادث اخیر را خواستار شد و گفت: قرآن قاطعیت را یک ارزش می‌داند. جنایتکارانی که شهید حدادیان را با بی‌رحمی کامل به میان خودشان کشاندند و با هر چه در دست داشتند به این شهید ضربه زدند، باید آن‌ها را داعش‌های وطنی خطاب کنیم. سخن همه مردم هم‌زبان با مسئولان این است که این جنایتکاران مستحق اشد مجازات هستند. همچنین ما تقاضا داریم که برخورد با این افراد خیلی طولانی نشود و این جنایتکاران به‌گونه‌ای مجازات شوند که جانیان اینچنینی در خواب‌شان هم اینگونه قساوت و وحشی‌گری و آدم‌کشی را نبینند.
خاتمی افزود: من یقین دارم بعد از این صحبت من، مثل خطبه قبل در این یک ماه به شدت در فضای مجازی مرا نوازش، فحاشی و اهانت کردند و در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی «خاتمی منتظرة الشهادة» است. خاتمی کوچک‌ترین و کمترین شما است و دعا کنید به صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در این مسیر به خودش راه ندهد.
خطیب جمعه تهران در ادامه ایستادگی در برابر آمریکا را یک ارزش عنوان کرد و در این رابطه افزود: ارزش دیگری که این روزها شاهد هستیم ایستادگی در مقابل آمریکا است و این‌که مسئولان می‌گویند غیر از سلاح کشتار جمعی و بمب اتم، هر چه بخواهیم موشک و تسلیحات نظامی می‌سازیم و برد آن را تا آن‌جا که بتوانیم افزایش می‌دهیم؛ این موضع، موضعی درستی است و ما این موضع را از مسئولان می‌خواهیم.
خاتمی اقدام بانک مرکزی برای ممنوعیت ثبت سفارش با دلار را تصمیمی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این بخشنامه عمل به رهنمون‌های رهبری است.
وی در ادامه خطبه دوم ضرورت توجه مسئولان به عرصه‌های فرهنگی را خواستار شد و ادامه داد: امروز میدان، میدان فرهنگی است و مسئولان فرهنگی سرداران این جبهه هستند. آفرین به این موضع که مسئول فرهنگی گفت: بی‌حرمتی به اسلام و منطق و نظام را در دانشگاه آزاد تحمل نمی‌کنیم. امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی هم اینچنین موضع داشته باشند.
وی در ادامه به گرایشی که در جامعه تحت عنوان ساده زیستی و مردمی بودن ترویج یافته اشاره کرد و گفت: در این رابطه، روحانیت افتخارش برخورد مردمی و با مردم بودن است. افتخار روحانیت این است که در منطقه زلزله‌زده وقتی می‌خواهند به امام جمعه‌اش کانکس بدهند، می‌گویند تا وقتی مردم در چادر هستند من هم در چادر زندگی می‌کنم. این منش روحانیت است.
خطیب نماز جمعه تهران وجود نرده‌ها در نماز جمعه را مرتبط با ائمه جمعه ندانست و در این خصوص افزود: این نرده‌هایی که در جلوی نماز جمعه تهران است، ارتباطی به امام جمعه‌ها ندارد. هر چند در شهرهای دیگر مسئولان نماز جمعه و امامان جمعه‌ مسئول این نرده‌ها هستند اما در تهران این‌گونه نیست. البته ارتباط با ستاد نماز جمعه هم ندارد بلکه با مسئولان تأمینی و امنیتی کشور است. هر موقع آن‌ها صلاح دیدند این نرده‌ها را برمی‌دارند و ما از صمیم جان می‌خواهیم با شما باشیم و مانعی بین ما و شما نباشد.
وی از وضعیت حاکم در یمن، بحرین و میانمار ابراز نگرانی کرد و ‌گفت: یمن دارد قتلگاه می‌شود، بیماری‌های خطرناک و واگیردار وجود دارد و همچنین حدود 22 میلیون گرسنه در این کشور هستند. وحشی‌های سعودی کامیون غذا را هم بمباران می‌کنند. همچنین در بحرین وضعیت آن‌قدر دشوار است که این کشور به یک زندان بزرگ برای خداجویان تبدیل شده است. علاوه بر آن مسلمانان میانمار با بدترین وضع و به صورت وحشیانه کشته می‌شوند که در این خصوص جمعیت پزشکان بدون مرز گفته‌اند در این کشور در ماه اول 6 هزار و 700 نفر کشته شده‌اند و همچنین 7 هزار کودک در این کشور در معرض تهدید هستند. لذا از سازمان ملل و جمعیت‌های بشردوستانه می‌خواهیم در این عرصه اقدام شایسته‌ای داشته باشند.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن دعوت مردم به تقوا گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه 150 نهج البلاغه فرمودند که: عاقلانه رفتار کنید و گناه جزئی از رفتار نابخردانه است. همچنین هر چه دلتان خواست دنبال آن نروید چون اگر چنین باشد در لبه پرتگاه قرار خواهید گرفت.
وی ادامه داد: قرآن کریم در خصوص سبک زندگی چندین عامل مهم را برای بهترشدن زندگی انسان بیان می‌کند که اولین آن به یاد داشتن نام خدا، یاد نعمت‌ها و یاد شخصیت‌های برجسته و وارسته است که در خصوص عامل سوم باید عرض کنم این مسئله مهمی در وضعیت امروز بوده؛ چون شبکه‌های مجازی در صدد الگوسازی افرادی هستند که هیچ‌گاه در برابر خداوند پیشانی بر روی زمین نگذاشته‌اند.
خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه اول از پیامبران الهی به‌عنوان برترین صدیقان یاد کرد و در این خصوص تصریح کرد: پیامبران الهی ثابت کردند که علمشان، پایبند به دین است و حضرت ابراهیم(ع) نمونه ای از انبیاء الهی بود که در سن 16 سالگی به پیامبری رسید و در سن 20 سالگی که در اوج جوانی قرار داشتند، دست به شکستن بت‌ها زدند و به همین دلیل از سوی جباران زمان به مرگ آن هم در آتش محکوم شد. اما ایشان به خاط دین این مرگ را پذیرفت و لذا حضرت ابراهیم باید الگو مردم باشد.
وی در ادامه اخلاص در عمل را از ضرورت‌های بندگی نام برد و افزود: انسان باید مخلص و خدایی باشد و این یک ارزش است؛ همچنین باید بدانیم که جزء خدا برای هیچ‌کس نباید حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام خاتمی چندین ارزش را نام برد که باید مؤمنین آن‌ها را رعایت کنند و در این خصوص تصریح کرد: پایبندی به عهد و پیمان یک ارزش است و امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند: چهار چیز با ارزش را مؤمن باید انجام دهد؛ یکی امانت‌داری، دوم وفای به عهد و سوم احسان به پدر و مادر و چهارم گوهر عفاف است. همچنین در خصوص عفاف، قرآن کریم در این‌جا حضرت مریم را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند چون او در قله عفا و پاکی قرار داشت. علاوه بر این عفاف تنها مخصوص بانوان نیست بلکه مردان هم باید عفیف باشند یعنی چشمان و زبان مردان پاک باشد.
خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول گفت: در روزهای اخیر شاهد چند جریان هستیم که یکی جریان ترویج کننده بد‌حجابی و دیگری جریان تئوریزه کردن آن است که گناه دسته دوم خیلی بیشتر از گروه اولی است. همچنین اگر این جماعت قدرت پیدا کنند، پا را از حجاب اختیاری فراتر می‌گذارند و سمت ترویج مسائل دیگر می‌روند؛ حجاب قانون خدا بوده و همه فقها می‌گویند حجاب از ضروریات دین است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.