ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 71344
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
  • 153 بازدید
  • ارسال توسط :
نقطه عطف زندگی شهید حججی رفاقت با شهدا بود/ حوزه علمیه باید بانوانی شهیدپرور تربیت کند

نقطه عطف زندگی شهید حججی رفاقت با شهدا بود/ حوزه علمیه باید بانوانی شهیدپرور تربیت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران و کرون؛مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و تکریم مادران و همسران شهدای شهرستان امروز در حوزه علمیه کوثرخواهران تیران برگزار شد. فعال فرهنگی در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق پیرامون سیره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران و کرون؛مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و تکریم مادران و همسران شهدای شهرستان امروز در حوزه علمیه کوثرخواهران تیران برگزار شد.

فعال فرهنگی در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق پیرامون سیره زندگی شهدا، اظهار کرد: شهید محسن حججی به عنوان نماد شهدای مدافع حرم محصول حوزه های علمیه و قرآن کریم بود و با تمسک به این دو مورد توانست جایگاه بالایی را در نزد خداوند پیدا کند.

سید مجتبی موسوی گفت: جوانان برای الگوگیری از این شهید بزرگوار باید به نقش قرآن کریم و حوزه علمیه توجه بیشتری داشته باشند چرا که دشمنان در پی کمرنگ کردن اهمیت این دو‌ موضوع در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی برای رسیدن به شهادت در پی کسب رضایت خداوند بود، تصریح کرد: این شهید والا مقام برای رسیدن به مقصود خود رضایت والدین خویش را کسب کرد و پس از آن به شهادت رسید.

این فعال فرهنگی هنر کار حوزویان را پروش شهید حججی ها دانست و افزود: نقطه عطف زندگی شهید حججی رفاقت با شهدا بود و اکنون باید قشر جوان و دانش آموز کشور همین سیره را الگوی خود قرار دهند تا برای ایران اسلامی افتخارآفرین باشند.

موسوی با اشاره به کمبود آرامش در بین نسل جوان و نوجوان، خاطرنشان کرد: نسل جدید با آشنایی با شهدا و سیره آن قطعا از یاری آنها بهره مند خواهد شد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اهمیت و جایگاه مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: حوزه علمیه باید مادران نمونه و شهید پروری را برای جامعه پرورش دهد تا فرزندانی همانند شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و مدافع حرم را تربیت کنند.

حجت الاسلام محمد شیاسی با بیان اینکه صد طلبه خواهر در حوزه علمیه تیران تحصیل می کنند، گفت: هر کدام از این طلاب می توانند به عنوان یک فعال فرهنگی راه و سیره شهدا را در بین مردم جامعه ترویج داده و قشر جوان و نوجوان را با اهداف و آرمان های والای آن ها آشنا کنند.

وی با اشاره به ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور، یادآور شد: تحصیل در حوزه علمیه همراه با آموزش احکام اسلامی است و از نظر علمی نسبت به دانشگاه در مرتبه بالاتری قرار دارد که باید افراد دارای استعداد و قابلیت های مذهبی و فرهنگی را به علم آموزی در این نهاد مقدس دعوت کرد.

در پایان مراسم از همسران و مادران شهدا با اهدای هدایایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.