ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71448
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
یک مقام فرانسه: برجام سندی تأثیرگذار در حفظ صلح و امنیت منطقه است

یک مقام فرانسه: برجام سندی تأثیرگذار در حفظ صلح و امنیت منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز دوشنبه ایرنا، خانم «دلفین-او» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی در دیدار «کاظم جلالی» رئیس گره دوستی پارلمانی ایران و فرانسه و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: گفت وگوهای خوبی میان مقامات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز دوشنبه ایرنا، خانم «دلفین-او» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی در دیدار «کاظم جلالی» رئیس گره دوستی پارلمانی ایران و فرانسه و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: گفت وگوهای خوبی میان مقامات دو کشور در جریان است و ما به عنوان پارلمان فرانسه نیز از تقویت گفت وگوهای پارلمانی فیمابین استقبال می کنیم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی این کشور که به همراه «فیلیپ بونکار» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه این کشور به تهران سفر کرده است در ادامه این دیدار به روابط تاریخی پاریس و تهران اشاره کرد.
دلفین-او افزود: فرانسه به عنوان یکی از طرف های مذاکرات هسته ای با ایران، از حفظ برجام و ایفای تعهدات طرفین حمایت کرده و بر آن تاکید دارد ضمن اینکه ما برجام را عنصری مهم و سندی تاثیرگذار در حفظ صلح و امنیت منطقه تلقی می کنیم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی این کشور همچنین اظهار داشت: هدف ما از سفر به ایران تقویت همکاری های دو جانبه بوده و خواستار گفت وگوهای چند جانبه با حضور ایران در مسائل منطقه هستیم.
دلفین-او با اشاره به اوضاع منطقه بیان داشت: از آنجایی که فرانسه یکی از قربانیان اصلی حملات تروریستی به اروپا بوده، هدف ما در منطقه مبارزه با تروریسم به ویژه ریشه کن کردن داعش است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه درخصوص اوضاع یمن خاطرنشان ساخت: سناتورهای فرانسوی فعالانه به دنبال پایان دادن به تحریم های غذایی و ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور هستند.
«فیلیپ بونکار» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای این کشور نیز در این دیدار بر اهمیت گفت وگوهای فیمابین تاکید و تصریح کرد: دولت، دستگاه دیپلماسی و پارلمان های فرانسه مجموعه ای واحد را برای گفت وگوی با ایران و ارتقا سطح روابط فیمابین تشکیل داده اند.

** نابودی تروریسم نیاز به مبارزه جدی و صادقانه همه کشورها دارد
«کاظم جلالی» رئیس گره دوستی پارلمانی ایران و فرانسه و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در تسهیل مناسبات کشورها، گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و فرانسه نقش مهمی در تسریع و فراهم کردن بسترهای قانونی همکاری‌های فیمابین دارند و در این راستا گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس شورای اسلامی آمادگی افزایش سطح همکاری‌های خود با پارلمان فرانسه را دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرانسه یکی از طرف‌های مذاکره با ایران در مذاکرات هسته‌ای بود باید ضمن پایبندی به تعهدات مندرج در سند برجام، تلاش لازم را برای اجرا و جلوگیری از نقض این توافق توسط سایر اطراف قرارداد به کار گیرد.
جلالی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه، مهمترین تهدید کشورهای دنیا را افراطی گری و تروریسم عنوان کرد و افزود: نابودی تروریسم نیاز به مبارزه جدی و صادقانه همه کشورها دارد.
وی ادامه داد: اکنون برخی کشورها در حالی که پرچم مبارزه با تروریسم را برافراشته اند، از تروریست ها حمایت کرده و درصدد مسلح کردن و احیای مجدد آنها در منطقه هستند این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر نقش برجسته ای در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه داشته است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در ادامه بیان داشت: سوریه باید در وهله اول از لوث وجود تروریسم پاک شده، سپس نیروهای خارجی خاک این کشور را ترک کرده و در نهایت سرنوشت این کشور توسط مردم سوریه تعیین شود.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اسفبار یمن اشاره کرد و اذعان داشت: باعث تاسف است که عربستان سعودی با تجاوز به یمن، مردم بی پناه این کشور را به خاک و خون می کشد اما مجامع بین‌المللی سکوت کرده اند و عزمی جدی برای جلوگیری از این جنایات ندارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خانه ملت، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحرین نیز شاهد تبعیض، فشار و زندان گروهی از مردم و در کنار آن سکوت غرب هستیم.
سیام*3061*1449

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.