ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71543
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
اظهارات تازه محمد بن سلمان درباره اصلاحات در عربستان

اظهارات تازه محمد بن سلمان درباره اصلاحات در عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و ولی‎عهد عربستان سعودی که در حال حاضر در مصر به سر می‏برد، شب گذشته در مقر سفارت عربستان در قاهره، نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مصر انجام داده و در آن درباره مسایل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و ولی‎عهد عربستان سعودی که در حال حاضر در مصر به سر می‏برد، شب گذشته در مقر سفارت عربستان در قاهره، نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مصر انجام داده و در آن درباره مسایل مختلف از جمله برنامه اصلاحاتی عربستان، جنگ یمن و بحران قطر اظهارنظر کرده است که مشروح آن در ذیل آمده است:

اصلاحات عربستان

ولی‎عهد سعودی اعلام کرد که «اصلاحات اجتماعی از جمله حق رانندگی برای زنان، کنسرت‎ها، حضور در مسابقات ورزشی با اسلام صحیح تعارضی ندارد.»

«محمد بن سلمان» ولی‎عهد عربستان سعودی امروز سه شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران مصری در مقر سفارت عربستان در قاهره اعلام کرد که «اسلام دین سخت‎گیری نیست و ما از مناقشه گسترده با همه گروه‎ها و جریان‌های عربستان استقبال می‏‌کنیم. در مرحله گذشته، افراطی‏گری در عربستان ۶۰ درصد بود، اما اکنون این آمار به ۱۰ درصد رسیده است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه سعودی «سبق»، وی تصریح کرد: آنچه عربستان انجام می دهد، روی اوضاع اقتصادی شهروندان سعودی بویژه جوانان تاثیر می‎گذارد.

بن سلمان تاکید کرد که شهروندان سعودی همه تعطیلات خانوادگی خود را خارج از کشورشان سپری می‏‌کردند، اما با فضای باز کنونی و رشد آگاهی شهروندان به همراه رونق گردشگری داخلی، اقتصاد کشور متحول می‌‏شود.

جنگ یمن

ولی‎عهد سعودی در ادامه به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: «در جنگ یمن، ما در آستانه تحقق اهداف مربوط به بازگشت مشروعیت (به عبدربه منصور هادی) قرار داریم و پایان آن پس از تحقق اهداف نزدیک است.»

وی همچنین مساله ظلم علیه شیعیان در عربستان را رد و اعلام کرد که «شیعیان عربستان در زمینه‏‌های مختلف فعالیت دارند و مناصب کلیدی جامعه را بر عهده دارند.»

بحران قطر

ولی‌عهد عربستان سعودی که به قاهره سفر کرده است، اظهارات جنجالی درباره بحران قطر بیان کرده و این مسئله را بی‌ارزش‌تر از آن دانسته که خود را مشغول آن نماید.

بن سلمان گفت که «جمعیت قطر به اندازه یک خیابان قاهره هم نیست و یک مقام درجه چندم پرونده قطر را پیگیری می‌کند.»

وی در خصوص اختلافات به وجود آمده با قطر، ضمن کم‌اهمیت جلوه دادن این قضیه گفت: «خودم را مشغول این قضیه نمی‌کنم، مسئول پرونده قطر کم‌تر از یک وزیر است، جمعیت قطر برابر با حتی جمعیت یک خیابان مصر نیست و هر وزیر سعودی می‌تواند بحران قطر را حل نماید.»

ولی‌عهد عربستان همچنین هر گونه اعمال فشار از سوی کشورهای جهان بر چهار کشور عربی محاصره‌کننده قطر (عربستان، مصر، امارات و بحرین) برای حل این بحران را تکذیب کرد.

اخوان‌المسلمین به بدنه دولت قطر نفوذ کرده‌اند

بن سلمان همچنین ابراز عقیده کرد که گروه اخوان‌المسلمین به بدنه دولت قطر نفوذ کرده و بر ارکان آن سیطره یافته‌اند. وی اخوان‌المسلمین را دشمن مشترک عربستان و مصر برشمرد.

بن‌سلمان همچنین اظهار داشت که عربستان به زودی اجلاس عربی را برگزار می‌کند و اهتمامی به مشارکت قطر در این اجلاس ندارد.

وی گفت:« ما در اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس شرکت نکردیم زیرا متوجه شدیم که بازی‌هایی پشت پرده در جریان است.»

مواضع عربستان در قبال فلسطین

وی درباره آینده مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل گفت که ریاض از حق فلسطینیان در برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید دارد.

ولی عهد سعودی تصریح کرد: ما دولت مستقل فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ را قبول داریم و این مواضع عربستان و مصر است.

پروژه نیوم

یکی از پروژه‌هایی که طرح ۲۰۳۰ عربستان به آن پرداخته است، «پروژه نیوم» یا «جزیره رؤیا» عربستان سعودی است. محمد بن سلمان درباره این پروژه می‏گوید که این طرح همکاری مشترک بین مصر و عربستان است و باعث رونق در زمینه اقتصادی و گردشگری می شود.

ولی عهد سعودی اعلام کرد که تخمین زده می شود که این پروژه نیاز به سرمایه گذاری‎ به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار دارد و مصر با عربستان در یکی از زمینه ها همکاری خواهد کرد و ما اکنون در مرحله بررسی و تحقیقات قرار داریم.

وی گفت: تخمین زده می شود که این پروژه میلیون‎ها گردشگر را به خود جذب کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.