ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71552
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
نگرانی فرانسه از شرایط انسانی در یمن، و همزمان فروش تسلیحات کُشنده به عربستان

نگرانی فرانسه از شرایط انسانی در یمن، و همزمان فروش تسلیحات کُشنده به عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین المل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره رویکرد دوگانه فرانسه نسبت به جنگ یمن نوشت؛ وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه از پاسخ به سوالات نمایندگان این کشور درباره لزوم پایان دادن به فروش تسلیحات به عربستان و امارات طفره رفت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین المل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره رویکرد دوگانه فرانسه نسبت به جنگ یمن نوشت؛ وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه از پاسخ به سوالات نمایندگان این کشور درباره لزوم پایان دادن به فروش تسلیحات به عربستان و امارات طفره رفت اما در عوض تاکید کرد که ایران نیز سلاحهای زیادی در یمن انبار کرده است.

امارات و عربستان از سال 2015 با تشکیل ائتلاف عربی جنگ مخربی را علیه یمن آغاز کرده‌اند که تا کنون بیش از 10 هزار غیرنظامی کشته و بیش از 3 میلیون آواره شده‌اند.

رویترز در ادامه افزود؛ دولت امانوئل ماکرون از طرف گروههای دست راستی به خاطر فروس سلاح به عربستان که از آنها در جنگ یمن استفاده می‌شود و همچنین حمایت از اقدامات آل سعود در یمن تحت فشار شدیدی قرار دارد. 

براساس این گزارش، وقتی از ژان ایو لودریان پرسیده شد که چرا با شرایط فعلی و آنچه که در یمن شاهدش هستیم، پاریس به فروش سلاح به عربستان و امارات ادامه می‌دهد، وی از پاسخ دادن طفره رفت و گفت که اولویت در یمن پیدا کردن یک راه حل سیاسی است!

لودریان به اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه گفت: من واقعا نگران شرایط در یمن هستم. این یک جنگ آزاردهنده است. درست است که سلاحهای سعودی مساله هستند اما سلاحهای ایرانی زیادی نیز در آنجا وجود دارد.

رویترز نوشت؛ این درحالیست که مقامات ایرانی بارها ادعای تامین تسلیحاتی حوثیها در یمن را رده کرده اند.

عربستان و امارات از مشتریهای پروپا قرص تانکها، خودروهای زرهی، مهمات، جنگنده و خمپاره اندازهای فرانسه هستند.

یک منبع آگاه در این زمینه به رویترز گفته؛ برخلاف اغلب کشورهای اروپایی، فرانسه تمایل زیادی به کاهش و یا تعلیق فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی ندارد.

با این حال فرانسه هر روز در زمینه اوضاع انسانی در یمن ابراز نگرانی میکند تا جایی که ماکرون در ماه دسامبر از عربستان خواسته بود که به محاصره یمن پایان دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.