ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71577
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۵۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
نماینده مجلس افغانستان:حضور مشروع ایران در سوریه منجر به نابودی داعش شد

نماینده مجلس افغانستان:حضور مشروع ایران در سوریه منجر به نابودی داعش شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، «سید جمال فکوری بهشتی» روز چهارشنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا در کابل گفت که اگر این مداخله رسمی ایران در داستان سوریه صورت نمی گرفت امروز خطر داعش فراتر از عراق و سوریه همه منطقه را تهدید می کرد.این کارشناس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، «سید جمال فکوری بهشتی» روز چهارشنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا در کابل گفت که اگر این مداخله رسمی ایران در داستان سوریه صورت نمی گرفت امروز خطر داعش فراتر از عراق و سوریه همه منطقه را تهدید می کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با اشاره به گذشته بحران خاورمیانه در چهار دهه گذشته گفت: این منطقه آبستن حوادث های شدید بود که بیشترین آسیب آن به مردم این منطقه رسید و هنوز این روند ادامه دارد و از جمله سوریه و عراق در این گیرو دار دچار بحران های عمیق و خطرناکی شده اند.
وی گفت: جنگ های ویرانگری که در این کشورها براه انداخته شد، وضعیت را بشدت پیچیده کرده بود، بویژه در سوریه که عوامل مهم آن در خارج از این کشور بودند.
به گفته بهشتی، مداخله آمریکا و «ناتو» و همراهان آنان که برای منافع خود برنامه ریزی کرده بودند؛ سوریه را به نابودی کشید و دولت سوریه متوجه شد که وضعیت خطرناک می شود و کشور به دست داعشی ها سقوط می کند، مجبور شد تا از برخی همکاران بین المللی و منطقه ای خود درخواست همکاری کند تا کشورش را از سقوط حتمی بدست تکفیری ها نجات دهد.
به تاکید وی، اگر ایران و روسیه در سوریه مداخله نمی کردند، داعش نه تنها شکست نمی خورد، بلکه امروز سوریه را بطور کامل در اختیار می گرفت که عواقب آن برای منطقه نیز بسیار خطر بزرگی حساب می شد.
به گفته این نماینده مردم استان بامیان در مجلس افغانستان، ایران توانست حتی ریشه های داعش را در سوریه و عراق نابود کند و این نابودی به نفع منطقه و جهان اسلام تمام شده است.
فکوری تاکید کرد: باور دارم جنگ سوریه عوامل خارجی متعددی داشت و بستر رقابت های نظام بین المللی در این کشور فراهم شده بود که همه کشورها برای منافع خود در آن ورود کردند.
وی هشدار داد که در حال حاضر سوریه از خطر داعش تا حدی نجات یافته و اگر حمایت از بخش های دیگر تروریست ها در این کشور ادامه یابد امکان ویرانی دیگر برای مقابله با آنها موجود است.
بهشتی درباره مداخله کشورهای دیگر در امور سوریه نیز گفت: مداخله در امور یک کشور بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی و خواست یک کشور مجاز است اما نباید بدون در نظر داشتن قوانین و تنها با استفاده از قدرت و بدون توجه به خواست دولت مشروع یک کشور مداخله صورت بگیرد.
وی تأکید کرد که شماری از کشورهای غربی بدون در نظر گرفتن قوانین بین المللی و تنها با استفاده از زور خود به موضوع سوریه وارد شدند و دولت سوریه را مجبور کردند تا برای نجات کشورش از برخی کشورها از جمله ایران درخواست کمک کند.
این عضو مجلس افغانستان درباره لشکر فاطمیون نیز گفت: اعضای فاطمیون ، افغان هایی هستند که در ایران مهاجرند و دولت افغانستان هیچ گونه دسترسی به آنها ندارد و آنها نیز به خواست خود وارد سوریه می شوند و این حضور هرگز تهدید با مسئولیتی برای افغانستان بشمار نمی رود.
نماینده مردم بامیان یادآوری کرد که مهاجران افغان در بیش از 40 کشور پراکنده هستند و نه تنها در لشکر فاطمیون بلکه در قالب های دیگر در درگیری های دیگری حضور دارند و حتی در چهارچوب ناتو نیز علیه تروریست ها می جنگند و در همراهی با داعش و جبهه النصره نیز حضور آنها دیده می شود و همه اینها خارج از مدیریت دولت افغانستان است.
وی افزود: به اعتقاد من، فاطمیون با هر انگیزه و دلیلی و به درخواست هر کسی وارد جنگ سوریه شده باشند یک مزیت مهم دارد و آن این است که هرگز خطری از سوی آنها متوجه مردم و کشور افغانستان نخواهد بود.
فکوری دلیل این برداشت خود را به ماهیت مبارزه آنها علیه تروریست نسبت می دهد و می گوید، فاطمیون با تروریست های بین المللی بر اساس باورهای اعتقادی جنگیده اند و آنها در منظر مجامع بین المللی نجات دهنده دنیا از معضلی جهانی هستند و چنین نیرویی در داخل کشورش نمی تواند عکس باورهای مذهبی و دور از شان نظامی خود عمل کند.
به گفته او، حتی دولت افغانستان برای ثبات و ایجاد امنیت در کشور می تواند از بازگشت این نیروها به شکلی هوشمندانه استفاده کند و از تجارب و انگیره های این نیروها در چهارچوب نیروهای نظامی افغانستان علیه تروریست ها بهره موثر ببرد.
برای مردم افغانستان حضور 17 ساله آمریکایی ها همراه با بیش از 21 کشور غربی در کشورشان به بهانه نابودی تروریست هایی که به طور قطع حامیان اندکی دارند در مقایسه با حضور 5 ساله ایران و روسیه در سوریه برای نابودی داعش که از حمایت گسترده اطلاعاتی و تسلیحاتی غرب و پول نفت بهره مند بودن معنای زیادی دارد.
آساق*291*1104*1144

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.