ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71598
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۳۴
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
کارشناس یمنی در گفت‌وگو با تسنیم: عربستان و امارات برای تجزیه یمن تلاش می‌کنند

کارشناس یمنی در گفت‌وگو با تسنیم: عربستان و امارات برای تجزیه یمن تلاش می‌کنند

"حمید رزق" کارشناس امور سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم از تلاش عربستان و امارات برای تجزیه یمن خبر داد و گفت: اماراتی ها و سعودی ها برای گسترش نفوذ و سیطره خود در استان های جنوبی و تقسیم آنها بین خودشان تلاش بسیار زیادی می کنند. حضور اشغالگران در جنوب […]

"حمید رزق" کارشناس امور سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم از تلاش عربستان و امارات برای تجزیه یمن خبر داد و گفت: اماراتی ها و سعودی ها برای گسترش نفوذ و سیطره خود در استان های جنوبی و تقسیم آنها بین خودشان تلاش بسیار زیادی می کنند. حضور اشغالگران در جنوب و عملی شدن نقشه هایشان نیازمند ایجاد درگیری میان گروه های مسلح مختلف موجود در منطقه است از این رو برخی گروه های مسلح از سوی امارات پشتیبانی و تسلیح می شوند و برخی درگیر از آنان توسط عربستان پشتیبانی می شوند تا یمنی ها را بایکدیگر درگیر کرده و تضعیفشان کنند.

وی در همین خصوص ادامه داد: عربستان و امارات می خواهند با روی آوردن به این شیوه ها خود را منجی جلوه داده و حضورشان در یمن را برای حفظ نظم و امنیت ضروری نشان دهند. اما در حقیقت هدف اشغالگران از پشتیبانی گروه های مسلح تثبیت هرچه بیشتر نفوذشان در منطقه و هیمنه بر بندرگاه ها و فرودگاه ها و جزیره های استراتژیک موجود در جنوب یمن است.

این کارشناس یمنی با ارائه توضیحات بیشتر گفت: درگیری های جنوب یمن نتیجه تقسیم نقش ها میان عربستان و امارات و بازی کردن با برگه های سیاسی مختلف است، می توان گفت منصور هادی یک برگه است، سفلی ها، اخوان المسلمین و القاعده و سایر گروه ها نیز هرکدام یک برگه این بازی هستند. در نهایت اداره تمام این برگه ها و حتی کشورهای متجاوز در اختیار آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: ناکامی اشغالگران در محقق کردن اهداف جنگ و همچنین شکست طرح خیانت علی عبدالله صالح باعث شده است کشورهای متجاوز به دنبال راه های دیگری برای تجزیه یمن باشند. هدف اصلی دشمنان اشغال کامل یمن و تجزیه آن به 6 قسمت بود اما باگذشت چند سال از جنگ به این یقین رسیده اند که نمی توان شمال یمن را اشغال کرد به همین دلیل تنها گزینه پیش رویشان  جدا کردن شمال از جنوب و سپس تجزیه جنوب است.

حمید رزق طرح تجزیه یمن را اینگونه توضیح داد: بر اساس طرح اشغالگران جنوب یمن به چندین بخش تجزیه خواهد شد که این بخشها عبارتند از حضرموت، عدن، ابین و شبوه. سعودی ها و اماراتی ها تا کنون قصدشان برای تجزیه جنوب یمن را به طور رسمی اعلم نکرده اند زیرا اعلام این مسئله بهانه حضورشان در یمن را از بین می برد اما در عمل مشاهده می کنیم که زمینه های لازم برای تجزیه جنوب یمن با تاسیس گروه های مسلح مختلف و شورای انتقالی در حال فراهم شدن هستند و در زمان مناسب جدایی جنوب یمن اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: دشمن در استان های جنوبی بر روی پروژه تجزیه کار می کند اما در تریبون های سیاسی اعلام می کند که حامی منصور هادی و یکپارچه ماندن یمن است و این مسئله تا فرارسیدن زمان مناسب برای اعلام رسمی جدایی جنوب یمن ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.