ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71602
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
بمباران صعده و ۴۴ حمله هوایی عربستان در یمن

بمباران صعده و ۴۴ حمله هوایی عربستان در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ عربستان سعودی و «ائتلاف عربی» علیه یمن در آستانه چهار سالگی قرار گرفته است و کشتار غیرنظامیان یمنی در سایه حملات کور «ائتلاف عربی» به دور از کوچکترین محکومیت‎ها و در میان سکوت مجامع بین‌المللی ادامه دارد. «اسماعیل ولد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ عربستان سعودی و «ائتلاف عربی» علیه یمن در آستانه چهار سالگی قرار گرفته است و کشتار غیرنظامیان یمنی در سایه حملات کور «ائتلاف عربی» به دور از کوچکترین محکومیت‎ها و در میان سکوت مجامع بین‌المللی ادامه دارد.

«اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن حدود 10 روز گذشته قبل از پایان ماموریتش، اعلام کرد که بیش از دو میلیون یمنی به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند و تشدید حملات و تجاوزات علیه یمن باعث تشدید بحران اقتصادی در این کشور شده است.

این اظهارات مسئول سازمان ملل در واقع اعتراف ضمنی به جنایت جنگی عربستان در یمن است که طی حدود سه سال حملات متوالی ائتلاف آن به مناطق مختلف یمن، بیش از ده هزار نفر از شهروندان یمنی کشته و بیش از سی هزار نفر دیگر زخمی شدند.

حملات عربستان سعودی به این کشور فقیر عربی به گونه‎ای ادامه دارد که گویا پایانی ندارد؛ هر چند نیروهای ارتش یمن و انصارالله هم با یگان‌های نظامی خود مانند یگان موشکی، توپخانه‌ای و تک تیرانداز در صدد مقابله بر آمده است و خسارت های زیاد جانی و مالی را متحمل عربستان و همپیمنانان آنها کرده است.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله، گزارشی را درباره آمار کشته شدن نظامیان ائتلاف سعودی و انهدام تجهیزات آنها و تعداد موشک‎های شلیک شده یمن طی ماه گذشته میلادی منتشر کردند. طبق گزارش‎های منتشر شده، نیروهای ارتش یمن و انصارالله در ماه فوریه موفق شدند 150 خودروی نظامی را منهدم و 10 فروند موشک بالستیک و 204 موشک گوناگون به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی شلیک کنند. همچنین 69 نظامی سعودی به دست تک تیراندازان یمنی کشته شدند.

عربستان سعودی در تازه‌ترین حملات به یمن، مناطق مختلف یمن را طی 24 ساعت گذشته هدف قرار داده است که در پی آن چندین نفر از غیرنظامیان یمنی کشته شدند.

کشته و زخمی شدن 11 شهروند یمنی در بمباران صعده

جنگنده‎های سعودی امروز چهارشنبه منطقه «البدو» استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند که در پی آن 11 نفر کشته و زخمی شدند. یک منبع محلی یمن می‏گوید که در حمله نیروی هوایی عربستان به منطقه البدو، یک زن و کودک کشته و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عربستان سعودی امروز همچنین چهار بار پادگان «کهلان» و سه بار پادگان «المختبه» در منطقه الجعمله در شهرستان مجز استان صعده را هدف قرار دادند.

44 بار حمله هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن

جنگنده‎های سعودی طی 24 ساعت گذشته، در مجموع 44 بار مناطق و استان های مختلف یمن را بمباران کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، روز سه‌شنبه (دیروز)، سه نوبت شهرستان «حیدان»، شش نوبت دو منطقه «القد» و «الازهور» شهرستان رازح و دو نوبت نیز منطقه «طخیه» شهرستان مجز هدف حملاتت هوایی عربستان قرار گرفته‌ است.

استان الحدیده در غرب یمن نیز طی 24 ساعت گذشته، شاهد دو بار حمله هوایی عربستان به کارخانه روغن در منطقه «المرواعه»، شش بار به مزارع اهالی منطقه «التحتیا» و شش بار به منطقه «الجراحی» بوده است.

مناطق «نهم» استان صنعاء، دو منطقه «حرض و میدی» استان حجه و پایگاه «الطلعه» در نجران نیز هر کدام به ترتیب، 5 ، 9 و 5 بار هدف قرار گرفته‌‏اند.

از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس 2015 تاکنون بیش از 36 هزار غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شده‎اند.

کشته شدن چندین نظامی سعودی در عملیات نیروهای یمنی در جازان

ارتش یمن و انصارالله روز گذشته عملیاتی منحصر به فرد در پایگاه‎های نظامی ارتش عربستان در پایگاه قیس در جازان واقع در جنوب عربستان انجام دادند.

یک منبع نظامی یمن می‌گوید که در این عملیات، تعدادی از نظامیان سعودی کشته و چهار نفر از عناصر مسلح وابسته به دولت مستعفی یمن نیز به اسارت نیروهای ارتش یمن و انصارالله درآمدند.

 یگان تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله نیز روز گذشته در ادامه عملیات خود در مرز با عربستان سعودی، چهار نفر از نظامیان سعودی مستقر در جازان و نجران را از پای درآوردند.

یک منبع نظامی یمن در این خصوص به شبکه المسیره گفت که تک تیراندازان یمنی سه نظامی سعودی را در روستاهای «حامضه» و «جاضع نمیر» و «قوی» در جازان و نظامی چهارم را در پایگاه «العشه» در نجران واقع در جنوب عربستان از پای درآوردند.

یگان‎ تک تیرانداز از جمله یگان‎های موفق ارتش یمن و انصارالله در مقابله با مزدوران و شبه نظامیان ائتلاف سعودی به شمار می‌رود، چرا که از دقت بالایی در عملیات‌های خود برخوردار است.

عملیات‎های تک‌تیراندازان یمن در جبهه‌های داخلی و مرزی این کشور از ابتدای سال جدید میلادی افزایش پیدا کرده است و تاکنون ده‌‎ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و شبه نظامیان ائتلاف سعودی کشته شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.