ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71785
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
دیلی میرور: باج‌دهی سعودی به نماینده مجلس عوام انگلیس

دیلی میرور: باج‌دهی سعودی به نماینده مجلس عوام انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از دیلی میرور، «لئو دوچرتی» نماینده مجلس عوام و عضو کمیته بانفوذ دفاعی مجلس عوام طی شش ماه گذشته تاکنون دو بار از عربستان بازدید کرده که هزینه کامل پرواز، هتل و ناهار و شام او را دولت عربستان پرداخت کرده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از دیلی میرور، «لئو دوچرتی» نماینده مجلس عوام و عضو کمیته بانفوذ دفاعی مجلس عوام طی شش ماه گذشته تاکنون دو بار از عربستان بازدید کرده که هزینه کامل پرواز، هتل و ناهار و شام او را دولت عربستان پرداخت کرده است.
اولین سفر او به عربستان، سپتامبر گذشته یعنی سه ماه پس از پیروزی وی در انتخابات پارلمان صورت گرفت که در جریان آن وی با ملک سلمان بن عبدالعزیز و مقامات سعودی در جهت تقویت روابط دو کشور دیدار کرد. او همچنین در ژانویه گذشته از مناطق مرزی عربستان و یمن بازدید کرد تا به گفته منابع انگلیسی ‘درک بهتری از اهمیت عملیات ائتلاف نظامی علیه یمن’ به دست آورد.
‘دوچرتی’ چهارشنبه گذشته هم‌زمان با ورود محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به لندن، طی اظهاراتی در جریان پرسش و پاسخ از نخست وزیر انگلیس در پارلمان، یادآور شد که عربستان سعودی ‘عامل ثبات در منطقه‌ای متلاطم’ است.
وی خطاب به نخست‌ وزیر انگلیس تصریح کرد که حتماً در جریان دیدارش با محمدبن سلمان، خاطرنشان سازد که لندن در روند اصلاحات عربستان از این کشور حمایت می‌کند.
ترزا می نیز در پاسخ به رابطه تاریخی انگلیس و عربستان اشاره و تصریح کرد که همکاری‌های دفاعی دو طرف در برقراری و ایجاد امنیت در انگلیس نقش مهمی داشته است.
هرچند نمایندگان مجلس انگلیس وظیفه‌ دارند تا به‌طور رسمی منابع درآمدی خارج از پارلمان خود را اعلام کنند اما به نوشته دیلی میرور ‘دوچرتی’ تاکنون چنین اقدامی را صورت نداده است.
اظهارات این نماینده مجلس درحالی مطرح می‌شود که اکثر نمایندگان مجلس در نشست چهارشنبه گذشته نسبت به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی لندن از ریاض ابراز نگرانی کردند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در این نشست با اشاره به تداوم بحران انسانی در یمن، حمایت لندن از ریاض را محکوم کرد.
با این‌حال «می» پاسخ داد که دخالت نظامی عربستان در یمن به درخواست دولت مشروع این کشور و با حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفته و لندن از آن حمایت می‌کند.
ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه گذشته به دعوت ‘ترزا می’ نخست‌ وزیر انگلیس و به‌رغم اعتراضات گسترده مردم این کشور وارد لندن شد. او تاکنون با ملکه الیزابت دوم و اعضاء خاندان سلطنتی، «ترزا می» و شماری از اعضاء هیات دولت و همچنین اسقف اعظم انگلیس دیدار کرده است.
در این سفر شماری از اعضاء هیات دولت سعودی از جمله ‘عادل الجبیر’ وزیر امور خارجه وی را همراهی می‌کنند.
دولت انگلیس تدارکات زیادی برای این دیدار صورت داده و خیابان‌ها و اماکن عمومی را با تصاویر ولیعهد عربستان و شعارهایی همچون ‘او برای تغییر آمده’ در کنار پرچم عربستان و انگلیس نصب‌ کرده است.
انگلیس یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی سلاح برای تجاوز حاکمان سعودی به مردم فقیر و بی‌دفاع یمن به شمار می‌رود. این کشور از زمان آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان که از ششم فروردین سال 94 به‌صورت بی‌وقفه، یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده و تاکنون موجب شهادت بیش از 14 هزار شهروند این کشور و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و ویرانی این کشور مسلمان‌ شده است، مجوز فروش حدود چهار میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.
صدها تن از مخالفان بن سلمان هم‌زمان با دیدار وی با ترزا می، مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌ وزیری انگلیس) تجمع کرده و شعار سرنگون باد آل سعود، بن سلمان جنایتکار و شرمت باد ترزا می سر می‌دادند.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.