ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید
  • شناسه : 71799
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱:۲۷
  • 144 بازدید
  • ارسال توسط :
سعودی آماده دوشیده شدن در انگلیس

سعودی آماده دوشیده شدن در انگلیس

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بعد از یک سفر سه روزه به مصر، در حالی وارد لندن شده که قرار است با ملکه انگلیس ناهار بخورد، با ولیعهد انگلیس شام بخورد و یک روز را در مهمانی نخست وزیر در اقامتگاهش در منطقه چکرز در خارج از لندن بگذراند. همه این برنامه های چیده شده […]

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بعد از یک سفر سه روزه به مصر، در حالی وارد لندن شده که قرار است با ملکه انگلیس ناهار بخورد، با ولیعهد انگلیس شام بخورد و یک روز را در مهمانی نخست وزیر در اقامتگاهش در منطقه چکرز در خارج از لندن بگذراند. همه این برنامه های چیده شده برای بن سلمان گویا علتی دارد.

به نوشته روزنامه گاردین در حالی که تظاهرات گسترده مخالفان رژیم عربستان سعودی، علیه سفر ولیعهد آل سعود به انگلیس آغاز شده است، مقامات دولت انگلیس امیدوارند قراردادهای ۱۰ ساله ای به مبلغ ۷۲ میلیارد پوند با رژیم عربستان منعقد کنند و در رقابتی آشکار با آمریکا و فرانسه، دوشیدن گاو سعودی را شتاب دهند.

مخالفان این سفر در انگلیس، از هفته های پیش با نصب اعلامیه ها در نقاط گوناگون لندن ضد رژیم آل سعود و جنایت این رژیم در کشورهای غرب آسیا، نصب اعلامیه های ضد عربستان سعودی روی اتوبوس ها و وانت های در حال حرکت،توزیع پوسترهایی باشعار «سرنگون باد بن سلمان»و فراخوان تظاهرات گسترده در برابر محل های بازدید وی، به آگاه سازی افکار عمومی مشغول هستند.

ازسوی دیگر لابی سعودی نیزدر اقدامی «عجیب»با نصب پوستر روی خودروها و اجاره بیلبوردهای معمولی و دیجیتالی در مسیر فرودگاه هیترو به مرکز لندن به ولیعهد عربستان خوش آمد گفته است. این درحالی است که اندرو اسمیت، سخنگوی کارزار مبارزه با صادرات اسلحه در بریتانیا تاکید می‌کند: «اکثریت قاطعی از مردم بریتانیا از سیاست‌های ترزا می‌در برابر عربستان حمایت نمی‌کنند.» این فعال مدنی با اشاره به عقالی که ولیعهد سعودی روی چفیه‌اش می‌بندد و تشابه آن به حلقه نور بالای سر فرشتگان می‌گوید: «او هر چند بالای سرش حلقه دارد، اما در واقع نماینده یکی از بدترین دیکتاتوری‌های خودکامه جهان است. وقت آن رسیده است که ترزا می ‌و همکارانش حمایت از این رژیم خودکامه بدکار را متوقف کنند.»

از آغاز جنگ یمن در سال ٢٠١۵، بریتانیا از مجوزهای رسمی اسلحه برای تأیید صادرات اسلحه به عربستان‌سعودی به ارزش شش میلیارد و ۴٠٠‌میلیون دلار استفاده کرده است. بااین‌حال، آن‌طور‌که «میدل‌ایست‌ای» گزارش داده است، دولت بریتانیا ٧۵ درصد مجوزهای مجزا برای صادرات بیشتر اسلحه به عربستان‌سعودی را مخفی نگه داشته است. دولت بریتانیا قانون مجوزهای مجزا را سال ٢٠١۵ تصویب کرد؛ قانونی که به دولت اجازه می‌دهد بدون نظارت عمومی یا پارلمانی به کشورها و مقصدهای مختلف، اسلحه صادر کند.

دولت بریتانیا همواره از صادرات اسلحه به عربستان‌سعودی، متحد کلیدی این کشور در منطقه، دفاع کرده است اما امیلی تورنبری، وزیر خارجه در دولت سایه و از اعضای ارشد حزب کارگر، دولت ترزا می‌ را به تلاش برای «مخفی‌کردن نقش خود در تشدید» جنگ یمن متهم کرده است. او به میدل‌ایست‌ای گفته است: «دولت به‌جای مسئولیت‌پذیری در توقف این جنگ هولناک، فقط تلاش می‌کند نقش خود را در تشدید این جنگ مخفی کند». جنگی که طی سه سال گذشته بیش از ١٠ هزار تلفات غیرنظامی بر جا گذاشته است که اغلب آن ها در حملات هوایی عربستان سعودی جان خود را از دست داده‌اند و همزمان بخش عمده‌ای از شهروندان یمنی با قحطی، همه‌گیری مرگبار بیماری‌ها و کمبود کالاهای اساسی مواجه هستند.

به گفته فعالان ضد جنگ، فروش سلاح‌های بریتانیایی تحت گواهی نامه‌های باز که شامل فروش قطعات یدکی جنگنده‌ها، موشک‌ها و دیگر سلاح هاو مهمات می‌شود، نقش عمده‌ای در جنگ سعودی علیه یمن بازی می‌کند. یک مقام پیشین نظامی بریتانیا به میدل ایست ای می‌گوید: «بدون فروش سلاح، لوازم یدکی و کمک‌های بریتانیا و آمریکا، تجاوز هوایی عربستان به یمن در کمتر از ۴٨ ساعت متوقف می‌شد. »

پایگاه رصد

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.