ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71828
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
  • 135 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدایی که هموطنمان نیستند اما راهشان با ما یکی است/ همه فدایی حضرت زینب (س) هستند

شهدایی که هموطنمان نیستند اما راهشان با ما یکی است/ همه فدایی حضرت زینب (س) هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  در این شب خاطره  که جمعی از مادران ، خواهران و همسران خانواده شهدا تیپ فاطمیون حضور داشتندبه بهانه روز مادر و گرامیداشت روز زن  به سراغ این زنان رفتیم  خانواده شهدایی است که شاید هموطن من نباشند، اما […]

شهدایی که هموطنمان نیستند اما راهشان با ما یکی است/ همه فدایی حضرت زینب (س) هستندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  در این شب خاطره  که جمعی از مادران ، خواهران و همسران خانواده شهدا تیپ فاطمیون حضور داشتندبه بهانه روز مادر و گرامیداشت روز زن  به سراغ این زنان رفتیم  خانواده شهدایی است که شاید هموطن من نباشند، اما راهشان با من یکی است.

بی بی زهرا هاشمی مادر شهید مدافع حرم سید مرتضی حسینی با بیان اینکه  ما از سال ۶۱ است که در ایران زندگی میکنیم و پسرم ۲۸ سال سن داشت که به جنگ با داعش رفت گفت: بار اول سال ۹۴ بود که به قصد زیارت مشرف شد میگفت از راه جنگ میخواهم به زیارت حضرت زینب بروم من به خاطر اینکه اسم زیارت را اورد نتوانستم مخالفتی کنم و اجازه دادم که برود.

  وی افزود : برای دومی که می خواست به سوریه برود  به او اجاره رفتن ندادم اما به من گفت به مربیم قول دادم که تک تیر انداز خوبی بشوم و به قولش پایبد بود و من را گیر انداخت و دوباره عازم جنگ شد.   این مادر شهید خاطر نشان کرد : در مرحله های بعدی که می خواست اعزام شود گریه کردم به پسرم گفتم خب به قولت هم عمل کردی، زیارت رفتی و در جهاد راه خدا شرکت کردی نرو یک نفر باید باشد که از مواطب ما باشد پسرم به من گفت: نه من میتوانم مواظب شما باشم نه شما مواظب من خدا مراقب همه ما هست من شما به خدا میسپارم و هر بار که لازم باشد میرم اشک من را پاک کرد و گفت: اگر میخواهی عبادت بکنی بی صبری نکن.
وی گفت: انتظاری که از مردم دارم این است که قدر بدانند و راه این شهیدان را ادامه دهند تا خون ان‌ها پایمال نشود  
گلوله باران شدن برای کم نشدن حرم حضرت زینب (س)

زهرا رضایی خواهر شهید شیخ محمد رضایی با بیان اینکه  از زمانی که برادرش به جنگ با داعش رفت گفت: اویل جنگ سوریه بود گروه دو اعزام شدن وبعد از برگشت صحبتی که با خواهرم داشت این بود که من حق و باطل در جلو جشمان خودم دیدم وقتی رفتم سوریه همه چی جوری دیگری بود.
وی افزود: دو ماه بعد از شهادت برادرم پدر و برادرم به جبهه رفتن و در منطقه جارمانا در شهرک دو خانیه به شهادت رسیدن و پیکر ایشون یک ماه بعد تشیعع شد.
خواهر شهید مدافع حرم با بیان اینکه  دوستان بردارم تعریف میکنند که شیخ محمد گریه میکرد و میگفت حاضرم تمام بدنم گلوله باران شود، اما ذره از حرم حضرت زینب کم نشود که همینطور هم شد نزدیک به ۴۵ گلوله به بدن ایشان اصابت کرده بود.  
شهادت بخاطر حفظ امنیت
طیبه غریبی همسر شهید حسین علی میرزایی در جواب اینکه چه شد همسرشان به جنگ با داعش رفتن گفت: دو سال بود که به سوریه میرفتن نمیدانم. به عنوان زیارت رفتن همه میگویند به خاطر پول رفتن، اما همان پولی که در ماه میدادن در یک هفته خودش میتوانست در بیاورد،   وی با بیان اینکه  به سختی راضی شدم که برود گفت: ایشان بعد از اینکه توانست رضایتم را بگیرد  دو هفته بعد اعزام شد و بعد از دوره اموزشی به سرعت به خط مقدم فرستاده شدن و وتی برگشتن میگفتن قدر امنیتی که داریم را بدانیم .
غریبی در مورد ارادت هسر شهیدش به اهل بیت افزود: ارادتش به اهل ببت و امام حسین خیلی زیاد بود و خواسته اش این بود که دعا کنید اگه رفتم جنگ مجروح نشم و به شهادت برسم.
ارزو سریاز شدن برای حضرت زینب/شهادت همانند حضرت علی اصغر
معصومه حسن زاده همسر شهید محمد رضا زاهدی و خواهر شهید علیرضا حسن زاده گفت: ما ۹ سال بود که ازدواج کردیم و ثمر زندگیمون دو دختر هست در همان بار اول که رفتن به شهادت رسیدند.
همسر شهید زاهدی در مورد رفتن همسرش به جنگ می گوید: قبل از اینکه همسرم مدافع حرم بشه برادش یکسال بود که به شهادت رسبده بودن و من خیلی بی قرار برادرم بودم همسرم منو دلداری میدادن که من اروم‌تر بشم.
خانم حسن زاده افزود ارادت ایشان به اهل بیت به قدر زیاد بود که در ماه محرم و سفر پیراهن مشکی هیچوقت حتی برای شستن از تنش در نمیاورد و خیلی ارادت داشت به حضرت علی اضغر امام حسین و شهادت ایشون هم مثل حضرت علی اضغر بود و ترکش به گلوی ایشان اصابت کرد محمد به ارزویش رسید و سریاز امام زمان شد.
وی می گوید: من ار امام رضا فرج مولا اقا امام زمان میخوام و خون شهدا پایمال نشه و حجاب حفظ کنن راه شهدا ادامه بدهیم، مردم اگر مرهمی بر زخم ما نیستند زخم زبان نزنند و کمی ابراز محبت به فرزندان شهید داشته باشن.  
حرکت تیپ فاطمیون با بصیرت وبینش است.  
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این مراسم گفت: پیوند‌های دینی و اعتقادی بین مردم ایران و افغانستان ناگسستنی و حرکت فاطمیون در ادامه حرکت هشت سال دفاع مقدس است.   حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: به کسانی که نام «مدافع حرم» دارند غبطه می‌خورم و در پیش شما احساس کوچکی می‌کنم.
وی گفت: پس از بچیده شدن نظام طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد که مهاجران افغانستانی نیز در آن شرکت داشتند. این مبارزات تا به امروز ادامه یافته است و اکنون تفکر انقلاب اسلامی در منطقه میدان دار شده است.
وی  افزود: امروز محبین تفکر انقلاب اسلامی جغرافیا دارند. این جغرافیا ایران، عراق، سوریه، جنوب خلیج فارس و یمن را در بر گرفته است و اکنون باید این سرزمین حفظ شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: در مقبال این جریان لشگر متحدی قرار گرفته است که یک‌سر آن صهیونیست‌ها هستند و سر دیگر‌ آن آمریکا و جریان‌های تکفیری هستند. همچنین منافقین امروز کنار این سه جریان هستند. به این گمان که مدافعین انقلاب اسلامی را در سرزیمنی های فیر ایران سرکوب کنند.
حجت الاسلام خاموشی افزود: مدافعین حرم حشد الشعبی و … را داریم که هر کدام مثل حزب الله لبنان در سرزمین خود دفاع می‌کنند.   وی گفت: به کسانی که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند غبطه می‌خورم و به خانواده‌های ایشان می‌گویم که فرزندان شما پرچم‌دارانی هستند که مسیر حق را روشن می‌کنند.

اینکه خود را برای لحظه کنار خانواده شهدا مدافع حرم لشکر فاطمیون بگذاریم خیلی سخت است، اما بهتر است قضاوت منصفانه داشته باشم و مرهمی بر روی زخم ان‌ها باشیم نه نمکی که داغ دل ان‌ها را بیشتر بسوزاند…

گزارش: اکرم آهوئی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.