ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71846
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۳:۱۹
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
شرایط اسفناک پناهجویان یمنی در جیبوتی

شرایط اسفناک پناهجویان یمنی در جیبوتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره انگلیسی، بیش از ۲۰۰ هزار یمنی به کشور‌های همسایه گریخته اند و بسیاری از آنان پس از گذر از دریای سرخ، خود را به کشور شرق آفریقا، جیبوتی رسانده اند. آوارگان یمنی که در […]

شرایط اسفناک پناهجویان یمنی در جیبوتیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره انگلیسی، بیش از ۲۰۰ هزار یمنی به کشور‌های همسایه گریخته اند و بسیاری از آنان پس از گذر از دریای سرخ، خود را به کشور شرق آفریقا، جیبوتی رسانده اند.

آوارگان یمنی که در اردوگاه آوارگان مرکزی در جیبوتی پناه گرفته اند از شرایط بسیار سخت و ناگوار این اردوگاه که وسط بیابان قرار گرفته به شدت ناراضی اند.

طوفان شن چهار هفته است که این اردوگاه را در می‌نوردد و حیوانات وحشی نیز شب هنگام به پناهجویان حمله ور می‌شوند. جیره غذایی که به آنان داده می‌شود نیز خیلی کم است. از نزدیک به ۴۰ هزار یمنی آواره که به جیبونی پناه برده اند تنها ۲ هزار نفر در اردوگاه مرکزی سکونت دارند و بقیه در شهر جیبوتی پراکنده شده اند.

پناهجویان یمنی که در اردوگاه مرکزی جیبوتی سکونت دارند جیره‌ی غذایی کافی دریافت نمی‌کنند و به همین علت بیشتر روز‌ها گرسنگی می‌کشند. از سوی دیگر، طوفان شن و بدی آب و هوا شرایط زندگی را برای آنان به شدت سخت می‌کند.

با این وجود، ناامنی گسترده در یمن و از بین رفتن زیرساخت‌های ضروری در این کشور سبب شده است بسیاری از مردم با آگاهی از شرایط وخیم پناهجویان، دست کم برای آنکه زنده بمانند یمن را به مقصد جیبوتی یا دیگر کشور‌های همسایه ترک کنند.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون نزدیک به ۳۵ هزار یمنی به جیبوتی گریخته اند. کشور جیبوتی خود در فقر شدید به سر می‌برد و به جز سرپناه چیز دیگری نمی‌تواند در اختیار پناهجویان یمنی قرار بدهد.

نزدیک به سه سال از حمله‌ی ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد. عربستان سعودی به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری در یمن مداخله‌ی نظامی کرد. پیامد‌های این اقدام نظامی عربستان فاجعه آمیز بوده است.

برآورد سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد بیش از ۹ هزار غیرنظامی کشته و بیش از ۵۰ هزار دیگر جان باخته اند. سه میلیون نفر آواره شده اند و هم اکنون در کشوری که در آستانه قحطی قرار دارد با گرسنگی و خطر مرگ روبرو هستند.

گسترش وبا در یمن پرشتاب‌ترین و بزرگترین نمونه‌ی شیوع این بیماری در تاریخ نام گرفته و شمار بسیاری از مردم این کشور نیز در معرض ابتلا به بیماری دیفتری قرار دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.