ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71863
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۲۷
  • 143 بازدید
  • ارسال توسط :
۲۲ اسفند از حالت یک مناسبت تقویمی به برنامه‌ای اجرایی تبدیل شده است

۲۲ اسفند از حالت یک مناسبت تقویمی به برنامه‌ای اجرایی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در خصوص اینکه چرا سخت با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند و ارتباط ها منحصر به یکی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران فارس در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در خصوص اینکه چرا سخت با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند و ارتباط ها منحصر به یکی دونشست در سال است به خبرنگار شیرازه پاسخ داد: من از رسانه‌ها فراری نبوده‌ام اما برای ارتباط با رسانه‌ها به همکارانم تفویض اختیار کردم.مثلا درباره موضوعات فرهنگی بیشترین مصاحبه را آفای محمدی در سایت خودمان یا رسانه های مختلف داشتند. اعتقاد ما این است که سازمان به این شکل حرفه‌ای می‌شود.

رجبعلی راهی توضیح داد: درست است ارتباط کمتری با رسانه‌ها دارم اما باور کنید به جراید و روزنامه و رسانه‌ها حتی رسانه‌های منتقد اعتقاد دارم.امیدوارم بتوانم این اعتقاد را عملا ثابت کنم. ما می‌دانیم که هیچ کسی با ما دشمنی ندارد. حرفها باید شنیده شود اگر درست است پذیرفته شود و اگر نادرست است پاسخ مناسب داده شود .اعتقاد من این است اگر از رسانه‌ها غافل بشویم از بازوی کمکی خودمان غافل شدیم.اما من از صبح تا شب مشغول هستم و حجم کاری بالایی دارم باید کارها را اولویت بندی کنم

وی با بیان اینکه چند سالی است که 22 اسفند از حالت یک مناسبت تقویمی به برنامه‌ای اجرایی بدل شده است، ابراز داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد، مربوط به اسلحه و پول و دارایی نیست، بلکه به واسطه‌ی کسانی است که برای حفظ و سربلندی نظام از مهمترین داشته‌ی خود یعنی جانش می‌گذرد.

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس برگزاری مراسم تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر، از برگزاری مسابقه‌ی قرآن کریم ویژه‌ی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ شکاری، اهتزاز پرچم و عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری همایش روز بزرگداشت شهدا، تجلیل از خادمین شهدا، دیدار با خانواده شهدا را به‌عنوان مهمترین برنامه های بزرگداشت روز شهدا برشمرد و گفت: آن خدماتی که برای خانواده‌ی شهدا و ایثارگران پیش‌بینی شده، قانون است مانند تمام قوانین مصوب کشور در بخش‌های مختلف که اجرای آن الزامی است.اما خیلی از قوانین اجرایی هم نمی شود.

راهی تاکید کرد که گاهی برداشت‌های خوبی از این موضوع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه اجرا شده و می‌شود، قانونی است که قانونگزار مشخص و تصویب کرده و فراتر از قانون نیست؛ بسیاری از خانواده شهدا نیز از حقوق قانونی خود هم استفاده نکرده‌اند، چه رسد به امتیازی ویژه.

مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه امروز بالغ بر 502 نخبه بین خانواده شهدا و ایثارگران فارس وجود دارد، گفت: اگر مقایسه کنیم این عدد بالاتر از میانگین نخبگان کشور است؛ البته جنگ را هم نخبگان ما پیش بردند؛ سرداران و رزمندگان ما نخبگانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، بهترین دفاع را داشته‌اند.

راهی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه‌های فکری بنیاد شهید، اشتغال، درمان و استخدام است، گفت: در فارس میانگین سنی والدین شهدا، 75 سال و میانگین سنی همسران شهدا، 50 سال و بالاتر است.

مدیر کل بنیاد شهید فارس تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را 8 هزار و 466 نفر اعلام و خاطرنشان کرد که از این تعداد 4 هزار و 190 نفر آقا و بقیه خانم‌ها هستند؛ گفت: امروز حدود 50 هزار خانواده شهید داریم.

راهی گفت: در زمینه‌ی مسکن، 5 هزار سهمیه در فارس داریم که 2 هزار نفر از آنان تایید شده‌اند؛ البته تاکنون 19 هزار نفر برای تسهیلات مسکن ثبت‌نام کرده‌ و در سیستم با اولویت‌های مختلف پذیرفته شده‌اند.

 

مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی فارس خاطر نشان کرد که هم‌اینک در فارس تعداد 5 هزار و 500 نفر بیکار آماده اشتغال در جامعه‌ی هدف این اداره کل وجود دارد و سال 96 زمینه‌ی استخدام 414 نفر از اعضای خانواده شاهد و ایثارگر فراهم شده و برای 89 نفر نیز با تامین تسهیلات، بستر اشتغال فراهم شده است.

راهی در خصوص روند مبهم تولید آثار هنری درباره شهدای مدافع حرم واینکه هنرمندان در این خصوص باید چگونه اقدام کنند، به خبرنگار شیرازه پاسخ داد: برای بنیاد شهید هیچ فرقی بین شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وجود ندارد. انصافا جنگ در سوریه خیلی سخت است. من با خیلی از اینها مانوس هستم شهدای مدافع حرم خیلی مظلوم هستند. ما از هنرمندان برای تولید آثار هنری درباره شهدای مدافع حرم استقبال می‌کنیم ودست هنرمندانی که می‌خواهند در این باره کار کنند می‌بوسیم و آماده همکاری هستیم. مفهوم وبرند شهید و شهادت طوری است که همه سر تعظیم مقابل آن فرود می‌آورند معمولا ما در این باره به کسی توصیه یا سفارش نمی‌کنیم اما به صورت خودجوش مردم از اقشار مختلف به این مباحث تمایل دارند و طالب کار برای شهدا هستند درباره روند همکاری برای تولید اثار هنری درباره این شهدای گرانقدر معاون فرهنگی توضیح می دهند.

 

وی تصریح کرد: شهید و شهادت فقط متعلق به بنیاد شهید نیستاین خورشید آنقدر تابناک است که همه را به خود جذب می‌کند.حتی افراد غیر مسلمان همسایه خود که خانواده شهید است را تکریم می‌کنند.

راهی در خصوص میزان رضایت خانواده شهدا از خدمات بنیاد توضیح داد: خانواده شهدا و جانبازان از ما انتظار زیادی ندارند

ما نزدیک به 5هزار خانواده شهید و جانباز و آزاده داریم تعداد اعتراضات نسبت به این آمار ناچیز است. فشار مشکلات و دردجسمانی یک جانباز را کسی نمی‌تواند درک کند. مشکلات جانبازان اعصاب و روان که اصلا برای کسی قابل درک نیست.

این وجوه زندگی این قشر هم باید دیده شود انصاف نیست همیشه از خدمات و امتیازات خانواده شهدا و ایثار گران بگوییم.

ما خانواده شهدایی داریم که حتی اجازه نداد بنیاد شهید سنگ قبر شهیدشان را هدیه دهد.حتی خانواده های که خدمات دریافت می کنند نسبت به هزینه‌ای که دادند جوان خود را فدا کردند یا جانبازی که سلامتی خود را فدا کرده امتیاز زیادی دریافت نکرده است

راهی در خصوص اینکه آیا ارزیابی وجود دارد که مشخص کند بیشترین علت نارضایتی خانواده شهدا و ایثارگران چیست یا بیشترین میزان رضایت قشرمخاطب شما ار کدام خدمات بوده به خبرنگار شیرازه پاسخ داد: بنیاد شهید تافته جدابافته نیست که اصلا مخاطب ناراضی نداشته باشد همه از همه خدمات راضی باشند. اما اعتقاد داریم همکاران ما از نظر رفتاری باید بهترین و مودب ترین باشند.از طرفی حدود 97 درصد قوانین مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران رادیگران باید اجرا کنند ما فقط نقش ناظر و پیگیری کننده داریم.

درباره وظایف خودمان نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران تاکنون ارزیابی وتحقیق علمی به صورت استانی نداشتیم

وی تصریح کرد:چند سال پیش در تهران توسط یکی از دانشگاه‌ها مشابه چنین تحقیقی انجام شد و نتیجه خوب بود اما ما درباره وظایف خودمان نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران تاکنون ارزیابی وتحقیق علمی به صورت استانی نداشتیم که بتوانیم میزان رضایت یا درصد نارضایتی را اعلام کنیم. البته شما می‌توانید جلوی در بنیاد شهید بایستید و با یک پرسشنامه میزان رضایت مراجعه کنندگان را بسنجید اما طبیعتا این نمونه‌گیری گواه همه جامعه هدف نیست امیدواریم یک تحقیق کارشناسی در این باره انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از خانواده ها از ما انتظار زیادی ندارند فقط توقع احترام دارند و اینکه فراموش نشوند انتظارات ما از مدیران دستگاه‌ها این است که روز بزرگداشت شهدا و ایام مشابه حتما سرکشی به خانواده شهدا در دستور کار خود قرار دهند چون تعداد خانواده‌ها زیاد است و ما به تنهایی از پس کار برنمی‌آییم.خیلی از دستگاه‌ها عملکرد خوبی در این خصوص دارند اما اانتظار داریم همه در این مهم ما را بیشتر یاری کنند.راهی یاداور شد: باید توجه کنیم بازدید از خانواده‌ها هم یک توزیع منطقی داشته باشد طوری نشود که یک خانواده شهید سالها باردیدی نداشته بشد و برخی شهدا سالی چند بار سرکشی شود .

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران فارس هم در خصوص تولید آثار هنری با موضوع شهدای مدافع حرم توضیح داد: هرکسی بخواهد تولید محتوا در باره شهدا داشته باشد استقبال می کنیم و محدودیتی هم نداریم بلکه تشویق هم می کنیم در همین مرکز اسناد بنیاد شهید صدها هزار برگ سند از شهدا موجود است که می تواند دست مایه تولید آثار هنری شود منتها قوانین هم باید رعایت شود .اطلاعات و اسناد را نمی توان در اختیار همه گذاشت یک معرفی ویا حتی در خواست مکتوب خود شخص متقاضی برای شروع کار لازم است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.