ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 71886
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
  • 601 بازدید
  • ارسال توسط :
مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال 96/ 30 هشتگی که کاربران ایرانی داغ کردند

مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال 96/ 30 هشتگی که کاربران ایرانی داغ کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال 96 هم با تمامی اتفاقات تلخ و شیرینش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. در این سال اتفاقات بسیار زیادی در کشور عزیزمان رخ داد که توسط کاربران فضای مجازی با هشتگ های مختلف داغ شد. […]

مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال 96به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال 96 هم با تمامی اتفاقات تلخ و شیرینش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. در این سال اتفاقات بسیار زیادی در کشور عزیزمان رخ داد که توسط کاربران فضای مجازی با هشتگ های مختلف داغ شد.

بیشتر بخوانید: زلزله‌های چند ریشتری در شبکه‌های اجتماعی که جهان را لرزاند

در این گزارش قصد داریم به داغ ترین موضوعاتی که توسط کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی داغ شد، بپردازیم.

1-هشتگ “#حاج_احمد_متوسلیان” در توئیتر پربازدید(trend) شد

در سالروز آزادی خرمشهر هشتگ حاج احمد متوسلیان در شبکه های اجتماعی جزو پربازدیدترین‌ها شد. کاربران در یک ساعت مشخص تصمیم گرفتند با هشتگ های #آزادی متوسلیان و #خرمشهر عظمت این روز را به دشمنان یادآوری کنند.

2- پس از #حادثه_تروریستی_در_تهران / ایران ترند اول جهان در توییتر شد

هشتگ “ایران” و “تهران” پس از حادثه تروریستی در مجلس و حرم امام راحل ترند یک جهان شد. با گذشت چند ساعت از این اتفاق هشتگ “ایران” و تهران به ترند اول جهان در توییتر تبدیل شد.

3- #نفرت_از_منافقین ترند شد

 کاربران شبکه‌های اجتماعی با شنیدن خبر تجمع دشمنان دیرینه اتقلاب اسلامی که هدف اصلی آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، هشتگی با عنوان #iranhatesmek به راه انداخته و نظراتشان را در این باره در فضای مجازی مطرح کردند. این هشتگ پس از چند ساعت در توییتر به ترند جهانی تبدیل شد.

4- گرد و خاک هشتگ “#خوزستان_تنهاست” در توییتر

استان خوزستان ، از ابتدای بهمن ماه امسال درگیر گرد و خاک شدیدی بود که قطع آب و برق و تعطیلی مدارس را در پی داشت. کاربران در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر، هشتگ “خوزستان_تنهاست” را ترند دوم توییتر کردند و این رتبه نشان از اهمیت این موضوع برای کاربران این شبکه دارد.

5- نام #خلیج_فارس در توییتر ترند شد

 رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در ادامه رفتارهای خصمانه دولت متبوعش، در خردادماه سال جاری بار دیگر از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد. این رویه که پیش از این نیز از سوی سایر مقامات بلندپایه آمریکایی در پیش گرفته شده بود همچون همیشه به مذاق کاربران ایرانی خوش نیامد و صفحات اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام محلی شد برای نمایش اعتراض، همبستگی و عرق ملی آنها به این قطعه خاک وطن، و در نتیجه واژه زیبای “خلیج فارس” به ترند جهانی در توییتر تبدیل شد.

6- #حمله_موشکی_به_ریاض ترند جهانی شد

واکنش کاربران به حمله موشکی یمن به فرودگاه ریاض موجب شد تا این اقدام به ترند جهانی توئیتر تبدیل شود. #شمال_الریاض #صوت_الانفجار و #صوت_الانفجار_فی_الریاض از جمله هشتگ های مشترکی بود که کاربران عرب زبان در واکنش به این حمله هوایی آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند. کاربران ایرانی نیز #حمله_موشکی_به_ریاض را داغ کردند.

7- #حسن_یزدانی در توییتر ترند شد

قهرمانی حسن یزدانی در المپیک باعث شد تا نام او در توییتر با بیش از 4 هزار توئیت، به یکی از پربازدیدترین هشتگ ها تبدیل شود.  یزدانی با کسب این مدال طلا موفق شد پس از 16 سال کشتی آزاد ایران را در المپیک به مدال طلا برساند. هنوز 8 ساعت از قهرمانی این کشتی‌گیر جویباری نگذشته که نام او در توییتر با بیش از 4 هزار توئیت، به یکی از پربازدیدترین هشتگ ها تبدیل شده است.

8- رکورد شگفت انگیز هشتگ #رمضان در توئیتر 

هشتگ رمضان با بیش از نیم میلیون بار استفاده به صدر مطالب داغ (trend) در شبکه اجتماعی توئیتر آمد.؛ بیش از نیم میلیون بار استفاده از هشتگ رمضان در سال جاری و در مدت کوتاه به نوعی یک رکود شگفت انگیز محسوب می شود.

9- طوفان ایرانیان در توییتر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی(#الله_اکبر)

بنا به رسم هرساله ایرانیان در شب پیروزی انقلاب اسلامی بانگ الله و اکبر سر می‌دهند. در این شب کاربران به شبکه‌های اجتماعی خود نیز حال‌وهوای انقلابی دادند. ایرانیان با به‌راه انداختن هشتگ الله‌اکبر در توییتر این واژه را ترند اول توییتر فارسی کردند. 

10- واکنش کاربران به شهادت شهیدی که با شهامت به دوربین داعش نگاه کرد(#شهیدحججی)

چند روز بعد از انتشار خبر اسارت رزمنده مدافع حرم که محسن حججی نام داشت، خبر شهادتنش منتشر شد، داعش سر این رزمنده ایرانی را از تن جدا و متاسفانه تصاویری دلخراش از سر بی تن این شهید را نیز منتشر کرد. کاربران شبکه‌های اجتماعی به شهادت محسن حججی، مدافع حرم واکنش نشان دادند، اما آنچه که تب هشتگ “محسن حججی” را در فضای مجازی داغ کرد نگاه پرصلابت این شهید والامقام در هنگام اسارتش در دست تروریست‌ها بود.

11- واکنش کاربران فضای مجازی به #حمله_موشکی_سپاه_پاسداران به مواضع تروریست‌های داعش

 سپاه پاسداران در شهریورماه سال جاری با شلیک شش فروند موشک ذوالفقار از فاصله 650 کیلومتری مواضع تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار دادند که با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد.

گفتنی است؛ واکنش کاربران فضای مجازی به این اقدام سپاه با پست‌های بی شماری همراه بود. به طوری که هشتگ سپاه ترند جهانی شد.

12-هشتگ “#من_دریاچه-ارومیه_هستم” ایجاد شد

مردم کشور برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ من دریاچه ارومیه هستم را ایجاد کردند. رضا کیانیان از اولین افرادی بود که با انتشار پستی در اینستاگرامش کاربران فضای مجازی را به این کمپین دعوت کرد و کاربران این شبکه اجتماعی همراه  و همگام با افراد معروف کشور با هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” به حمایت از این خطه از مرزو بوم بپردازند.

13-#نماد_عزت_ایرانیان

کاربران فضای مجازی با هشتگ #نماد_عزت_ایرانیان به دیدار رهبر معظم انقلاب با علیرضا کریمی کشتی‌گیر جوان کشورمان واکنش نشان دادند.

علیرضا کریمی کشتی‌گیر ملی‌پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در دیدار نیمه نهایی در حالی که شانس اصلی قهرمانی محسوب می شد و مسابقه را نیز پیش بود  به حریف روس خود باخت تا با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر قدس روبه‌رو نشود. 

14- #مرگ_بر_امریکا/ هشتگ آگاهانه کاربران فضای مجازی در واکنش به سیاست‎های امریکا

کاربران شبکه های اجتماعی به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پُست های خود را با هشتگ مرگ بر امریکا به اشتراک گذاشتند و این کافی بود تا این هشتگ آگاهانه ترند شود.

15- #کرمانشاه_تسلیت/پیام تسلیت کاربران فضای مجازی به مردم زلزله زده

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زلزله ای به قدرت 7.3 ریشترو در عمق 8 کیلومتری زمین ، سلیمانیه عراق در مرز ایران و عراق را لرزاند. شدت این زمین لرزه باعث شد تا برخی از استان های غرب کشور به خصوص کرمانشاه نیز به لرزه درآیند. متاسفانه در پی این زلزله ۵۷۴  نفر از هموطنانمان جان باخته و بیش از هزارنفر نیز مصدوم شده‌اند.

16-هشتگ #من_عاشق_قاسم _سلیمانی_هستم داغ شد
معاندین و جیره خواران داخلی که از پیروزی های مکرر جبهه مقاومت در کشور های منطقه ناراحت هستند، ناراحتی و عصبانیت خود را با توهین سازمان یافته به حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ابراز کردند. کاربران فضای مجازی نیز در واکنش به اقدام ضد انقلاب داخل و خارج نشین، با استفاده از هشتگ # من_عاشق_قاسم _سلیمانی_هستم به اقدام منفور آنها پاسخ دادند و این هشتگ را داغ کردند. البته گفتنی است؛ کاربران سال گذشته به پاس قدردانی از حاج قاسم سلیمانی و در موضوعات مختلف چندین بار هشتگ حاج قاسم را ترند کردند.

17- هشتگ #سانچی برای همدردی با خانواده شهدای خدمت داغ شد

در ماه های اخیر در پی حادثه‌ای که برای نفتکش سانچی در سواحل چین پیش آمد و 30 نفر از هموطنان عزیزمان جان باختند. بعد از حادثه سانچی کاربران ایرانی در فضای مجازی برای ابراز همدردی با خانواده ها شهدای خدمت سانچی، هشتگ سانچی را داغ کردند.

18- #سقوط_هواپیمای تهران یاسوج

در ماه گذشته هواپیمای تهران یاسوج در کوه دنا سقوط کرد و باعث جان باختن 66 نفر از هموطنان عزیزمان شد. بعد از این حادثه تلخ کاربران فضای مجازی نیز برای ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان هشتگ سقوط هواپیما را داغ کردند.

19- حمایت کاربران ایرانی از تولیدات داخلی با انتشار هشتگ #پای_کار_ایرانیم

در آستانه عید نوروز کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی با انتشار هشتگ های #پای_کار_ایرانیم و #ایرانی_میخرم حمایت خود را از تولید داخلی اعلام کردند. گفتنی است با انتشار این هشتگ سخنان مقام معظم رهبری هم منتشر می شد.  رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با کارگران فرمودند: “شما میخواهی کارگر داخلی را بیکار کنی، کارگر بیگانه را بهره‌مند و برخوردار کنی برای پُز دادن! جنسهای دارای نشان خارجی را [می‌آورند]، یک عدّه پولدار هم -پولدارهای نوکیسه‌ی تازه‌به‌دوران‌رسیده که متأسّفانه در کشور کم نداریم- دنبال نشانهای خارجی‌اند؛ به قول خودشان برندهای خارجی. بنده از این کلمه‌ی «برند» هم خیلی بدم می‌آید.

 20- راه اندازی هشتگی بر #ضد_آل_سعود برای اعتراض به اقدامات مخرب سعودی‌ها در منطقه

 فعالان شبکه‌های اجتماعی با عبارات «به خاطر کودکان یمن»، «زیرا آن‌ها (سعوی‌ها) وجهه اسلام را خدشه دار می‌کنند»، «به خاطر مقاومت فلسطین و لبنان، به خاطر سوریه، عراق، یمن و بحرین… به خاطر کشورمان، عزت و آینده آن» علیه آل سعود و جنایت‌های آن، فریاد اعتراض برآوردند. این اعتراض‌های الکترونیک علیه استبداد آل سعود و جنگ‌های آن، صدای خود را به گوش جهانیان رساند. هشتگ «# ضد_ آل_سعود» در صدر هشتگ‌های توئیتر در کشور‌های مختلف عربی و اسلامی، قرار گرفت.

هشتگ # ضد_ آل_سعود در اعتراض‌های الکترونیکی که از آبا ماه سال جاری در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته شد، در چند ساعت، بیش از ۱۲۰ هزار بار در توئیتر به اشتراک گذاشته و این شعار به نخستین ترند عربی تبدیل شد و در میان ده ترند نخست جهان قرار گرفت.

21- حال و هوای محرمی کاربران، هشتگ “#راه_حسین” به راه انداخت

شور و شوق مردم ایران برای محرم و همزمانی ورود پیکر شهید حججی در ماه عزای امام حسین(ع) موجب شد تا هشتگ راه حسین در شبکه‌های اجتماعی به راه بیافتد و داغ شود.

22- #مریم_میرزاخانی به داغ‌ترین موضوع توئیتر تبدیل شد

مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضیات و استاد دانشگاه استنفورد و نخستین زنی که به موفق به دریافت نشان فیلدز در علم ریاضیات شد، مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و در نهایت صبح روز 24 تیر 96 درگذشت. با انتشار خبر درگذشت مریم میرزاخانی، بسیاری از کاربران واکنش نشان دادند و موجی از پیام های تسلیت و ابراز همدردی در شبکه های اجتماعی منتشر شد تا جایی که بحث پیرامون “مریم میرزاخانی” به یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث در شبکه اجتماعی توئیتر در سراسر جهان تبدیل شد.

23- #شهاب_حسینی توئیتر و اینستاگرام را تسخیر کرد
در کسری از ثاینه پس از اتمام جشنواره کن و درخشیدن نام شهاب حسینی در این جشنواره بسیاری از کاربران هشتگ شهاب_حسینی را مملو از پیام های خود کردند، به نحوی که این هشتگ در توئیتر ترند (پربازدید ترین) شد.

24- هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” ایجاد شد

کاربران برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ من دریاچه ارومیه هستم را ایجاد کردند. رضا کیانیان از اولین افرادی بود که با انتشار پستی در اینستاگرامش کاربران فضای مجازی را به این کمپین دعوت کرد و کاربران این شبکه اجتماعی همراه و همگام با افراد معروف کشور با هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” به حمایت از این خطه از مرزو بوم بپردازند.

25- #جام_جهانی، #گروه_مرگ

با صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، اقشار زیادی از مردم و فوتبال‌دوستان منتظر روز قرعه کشی بودند. کاربران توییتر که تا قبل از اجرای مراسم قرعه کشی با استفاده از واژه‌های «جام جهانی» و «قرعه کشی» به بیان نظرات خود می‌پرداختند، با شروع مراسم و مشخص شدن هم‌گرو‌ه‌های تیم ملی، موج توییت‌ها و واکنش‌ها به رقبای ایران شروع شد و «اسپانیا» و «پرتغال» نیز به جمع واژه‌های ترند شده اضافه شدند.

26- #کسری_خدمت سربازی ترند توییتر شد

قانون جدید معافیت و کسر خدمت فرزندان جانباز، آزاده و ایثارگر سوژه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شد، به طوری که توانست رتبه 1تا 6 برترین موضوعات توییتر را به خود اختصاص دهد.  فرزندان ایثارگر در انتظار برای اجرای قانون از طریق حضور در فضای مجازی و نرم افزارهای ارتباط جمعی از جمله توییتر و اینستاگرام خواستار اجرای سریع و بدون تغییر این قانون شده‌اند تا آنجا که کسری خدمت ایثارگران امروز برترین و داغ‌ترین موضوع توییتر بوده است. عبارات #کسری_خدمت، #معافیت_و_خرید_خدمت_فرزندان_ایثارگر رتبه 1 تا 6 برترین موضوعات توییتر را به خود اختصاص داده‌اند.

27-هشتگ های قدردانی برای #وعده_صادق سردار سلیمانی
وعده ای که هشتگ اش برای همیشه در شبکه های اجتماعی ثبت شد تا جهانیان یادشان باشد عمل کردن به وعده‌ها بستگی به توانایی صاحبانشان دارد. مردم ایران با به راه انداختن هشتگ وعده صادق از سردار دلیر و محبوب خود حاج قاسم سلیمانی به خاطر تحقق وعده‌اش برای نابودی داعش، قدردانی کردند و این پیروزی را جشن گرفتند.

28- “#تقاص_می گیریم”/ هشتگی که پس از بیانات رهبر انقلاب درباره اغتشاشات اخیر داغ شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنانشان در بیستم دی ماه سال جاری سه نکته اساسی را خطاب به هیأت حاکمه امریکا مورد تأکید قرار دادند: اول: سرِ شما در حوادث اخیر به سنگ خورد و اگر در آینده تکرار کنید باز هم ناکام خواهید ماند. دوم: در این چند روز به ایران خسارت زدید، این کار بی تقاص نخواهد ماند و سوم: این کسی که به گفته خود امریکایی‌ها تعادل روحی- روانی ندارد، بداند که این دیوانه‌بازی‌های نمایشی، بی‌جواب نخواهد ماند.

بعد از سخنان مقام معظم رهبری کاربران فضای مجازی با راه انداختن هشتگ #تقاص_میگیریم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

29- واکنش گسترده کاربران به سخنرانی ترامپ درسازمان ملل/دشمنی‌ آمریکایی ها با ملت ایران تمامی ندارد(#shutuptramp)
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مانند روسای جمهور سابق این کشور در سخنرانی سالیانه خود در سازمان ملل ضمن تهدید ایران، دروغ پراکنی و ادعاهای بی پایه و اساس همیشگی را علیه کشورمان تکرار کرد.

ترامپ اما پا را فراتر گذاشته و سخنان وقیحانه و گستاخانه تری را در سخنرانی خود مطرح کرد که واکنش گسترده کاربران ایرانی در فضای مجازی را به همراه داشت و آنها با راه اندازی هشتگ ” شات آپ ترامپ ” به سخنان وی واکنش نشان داده و این هشتگ را داغ کردند.

30- عکس های سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی (#سلفی_حقیر)

انتشار گسترده عکس های سلفی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بحث های فراوانی رادر شبکه های اجتماعی دامن زد. کاربران فضای مجازی نیز در واکنش به این حرکت ناپسند این مطلب را به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و همین موضوع با عث شد سلفی نمایندگان مجلس نیز به هشتگ های داغ سال 96 بپیوندد.

گزارش از سعید پیرزاده

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.