ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71948
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۵۰
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
به فکر ایجاد یک جهاد علمی در تبیین دیدگاه متعالی اسلام به زن باشید

به فکر ایجاد یک جهاد علمی در تبیین دیدگاه متعالی اسلام به زن باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جامعه خبرگزاری فارس، طاهره رحیمی، دبیر کل جامعه فاطمیون با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری فارس ضمن اذعان به رشد همه‌جانبه و بی‌نظیر بانوان پس از انقلاب و زحمات امام خمینی (ره) و تقدیر و سپاس از مقام معظم رهبری که همواره با رهنمودهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جامعه خبرگزاری فارس، طاهره رحیمی، دبیر کل جامعه فاطمیون با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری فارس ضمن اذعان به رشد همه‌جانبه و بی‌نظیر بانوان پس از انقلاب و زحمات امام خمینی (ره) و تقدیر و سپاس از مقام معظم رهبری که همواره با رهنمودهای راهگشا و حمایت‌های ویژه موجب رشد و تعالی زنان و رفع ستم از آنان را میسر کردند و همه زنان و مردانی که در این راه مؤثر بوده‌اند؛ به اعلام مطالباتی در حوزه زنان پرداخت.

در این بیانیه آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ولادت دردانه هستی و بانوی دو سرا  بر همه‌ی زنان و مادران به‌ویژه پیروان راهش مبارک باد

 زن مظلوم همیشه تاریخ همواره مورد ستم و در محاق بود هرازگاهی مردی از تبار آسمان می‌آمد تا غبار جاهلیت را بزداید و با نشان دادن راه و رسم زندگی مردم را از ستم به زنان بازدارد، تا اینکه خداوند با تولد فاطمه سلام‌الله علیها، انوار قدسی‌اش را بر عالمیان تاباند و ظلمت‌ها را زدود و علت ایجاد عالم را تفسیر نمود.

 آری  او که خدایش کوثر و کوکب دری نامید آمد تا با نور خود شرق و غرب عالم را روش نماید، آمد تا سرور و سیده زنان دوعالم باشد و سایه امنیت و مادری‌اش بر عالم هستی سایه افکند و لطف و رحمتش عالمیان را در بربگیرد تا جایی که «ام پدر» گردد، آمد تا به زنان عزت دهد و بر مردان رحمت گردد. گرچه زمانه لیاقت حضور زهرا سلام‌الله علیها را نداشت اما او متعلق به همه زمان‌ها و مکان‌ها و همه هستی است .

در عصر مدرنیته زنان مورد ظلمی مضاعف قرارگرفته و ابزار و برده‌های جنسی و تجاری شدند. حقوقی که ادیان الهی به آنان عطا کرده بود در پس قوانین و سیاست‌ها گم و هویت آنان را گرفته بود. در جامعه مسلمان ایران با دو نوع نگاه روبرو بودیم نگاه سنتی که به علت ناامنی و فساد در جامعه زنان را به پرده‌نشینی وامی‌داشت و نیز با زنگارهای جاهلی برای او حقوقی قائل نبوده و استعدادهای زنان را زنده‌به‌گور می‌کرد و نگاه تجددطلب که از فرهنگ منحط غربی گرفته‌شده و آزادی و رشد زن را در ابتذال و برهنگی می‌دید. تا اینکه شجره‌ای طیبه از تبار فاطمه س بر تارک ملت ایران درخشید و چون خورشیدی تابناک تاریکی‌ها را زدود و از دنیای جهالت و ظلمت به‌سوی نور هدایت راهی به وسعت عبور یک ملت گشود و با دست‌خالی و قلبی مملو از عنایات الهی به پشتوانه‌ ملتی فهیم نظام ظلم و ستم را در هم پیچید و مسیر تاریخ را عوض نمود، او برای رسیدن به آرمان‌هایش زنان را به میدان آورد و استعداد آن‌ها را در خدمت به اسلام و انقلاب به کار گرفت و آن‌ها را تا جایی بالا برد که انقلاب را مدیون آنان نمود

او فرمان داد تا زنان با حفظ ارزش‌های اسلامی از خانه‌ها بیرون بیایند و در خدمت جامعه و اسلام باشند و به‌این‌ترتیب زنان را هم از تحجر و بردگی نجات داد و هم ابتذال و برهنگی چراکه این‌یک نسخه غربی نبود که زنان را به اجتماع فرامی‌خواند بلکه دستور یک مرجع بزرگ دینی و عالمی نواندیش آن‌هم در طراز امام خمینی ره بود، وی در سال‌های پربرکت حیاتش پس از انقلاب اسلامی همواره به زنان توجه ویژه داشت و موجبات رشد و تعالی زنان در همه زمینه‌ها را فراهم آورد که این امری غیرقابل‌انکار است، اما بدیهی است تا رسیدن به آن جایگاه ویژه مدنظر اسلام و امام ره زنان راهی بس دشوار را باید بپیمایند.

جامعه فاطمیون ضمن اذعان به رشد همه‌جانبه و بی‌نظیر بانوان پس از انقلاب و سلام به  روح بلند و ملکوتی امام خمینی ره و تقدیر و سپاس از مقام معظم رهبری که همواره با رهنمودهای راهگشا و حمایت‌های ویژه موجب رشد و تعالی زنان و رفع ستم از آنان را میسر کردند و همه زنان و مردانی که در این راه مؤثر بوده‌اند مطالبات زنان را از مسئولین و دست‌اندرکاران امور زنان اعلان می‌دارد.

*جهاد علمی در تبیین دیدگاه متعالی اسلام به زن و مقام شامخ او و روشنگری در جهت حقانیت احکام دینی در مورد زنان و مسائل مربوط به آنان.

*اقدام جدی فرهنگی و علمی اندیشه‌ای برای مقابله  با افکار انحرافی و فمینیستی در حال گسترش و مبارزه با فساد و بی‌حجاب‌های مغرض و مروجین بی‌حجابی ـ چراکه بی‌حجابی جرم و بی‌حجاب یک مجرم شرعی و قانونی است که با دزدی عفت عمومی جامعه موجب ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و به انحراف و انحطاط کشاندن زنان مسلمان به‌ویژه نسل جوان و دختران جامعه است.

*بازنگری اساسی و اصلاح قوانین مدنی و خانواده به‌ویژه بحث طلاق، حضانت و مهریه و جلوگیری از تضییع حقوق زنان در محاکم قضایی و دعاوی خانوادگی و جلوگیری از ستم به زنان چه در محیط کار،خانواده و اجتماع.

*بازنگری علما و اساتید حوزه و دانشگاه در مباحث دیه ، قصاص و  پایان دادن به این ستم تاریخی به اسلام وزنان.

*ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و ارتقای زنان درزمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی جهت شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان استفاده بهینه از این سرمایه‌های بزرگ انسانی به‌ویژه در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری برای برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تر.

*توجه به مطالبات اقشار مختلف زنان و ایجاد تسهیلات درمانی برای زنان خانه‌دار و بی‌درآمد خصوصاً در بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج.

*توجه به نیازهای زنان  و حمایت از زنان بی‌سرپرست ، خودسرپرست و سرپرست خانوار و نیز دختران مجرد و زنان بیوه و حفظ کرامت آنان.

والسلام علی من تبع الهدی»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.