ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71950
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۰
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
تبیین جایگاه مدافعان حرم ضروری است

تبیین جایگاه مدافعان حرم ضروری است

احمد می دانست که همرزمانش به مصاف نیروهای داعش که نزدیک تر از هر زمان دیگر به حرم حضرت زینب (س) بود؛ رفته بودند اما از اینکه سکوتی رعب آور حاکم شده بود نیز دلهره داشت و با بی سیم سعی می کرد از وضع هم قطارانش آگاه شود.یاسر، احمد، یاسر، یاسر… اما کسی پاسخگو […]

احمد می دانست که همرزمانش به مصاف نیروهای داعش که نزدیک تر از هر زمان دیگر به حرم حضرت زینب (س) بود؛ رفته بودند اما از اینکه سکوتی رعب آور حاکم شده بود نیز دلهره داشت و با بی سیم سعی می کرد از وضع هم قطارانش آگاه شود.
یاسر، احمد، یاسر، یاسر… اما کسی پاسخگو نبود…

** شروع حمله داعش به سوریه

حکومت اسلامی عراق و شام،( الدوله الاسلامیه فی العراق و الشام) با نام اختصاری داعش یک گروه تروریستی با پیروی آموزه های بنیادگرایی وهابی بود.
این گروه تروریستی از ژوئیه سال 2014 میلادی ادعای خلافت جهانی کرد و در ادامه طی سالیان بعد بخش‌های بزرگی از شمال و غرب عراق و شرق سوریه را به تصرف خود درآورد.
عناصر تروریستی داعش در سوریه در بخش هایی از استان های الرقه، حلب، ادلب، لاذقیه ، ریف دمشق ، دیرالزور ، حمص ، حماه و حسکه پراکنده شده و در برخی از این مناطق نیز کنترل کامل منطقه را به دست گرفتند.
در اوایل بحران سوریه، تروریست‌ها با یک کامیون حامل مواد منفجره به طرف حرم زینب (س) حرکت کرده و این کامیون را در نزدیک حرم منفجر می کنند؛ انتشار خبر چنین اقدامی سبب شد تا مسلمانان و پیروان اهل بیت (س) حساسیت بیشتری نسبت به دفاع از کیان ایشان یافته و افراد بیشتری برای دفاع از حرم راهی سوریه شوند.
جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل یاری و کمک خواهی نظام قانونی سوریه و نیز حمایت از اماکن متبرکه جهان اسلام و تشیع، برخی از مستشاران نظامی خود را راهی دمشق کرد تا این فتنه جدید عبری، عربی، غربی را در نطفه خفه کند.

** مدافعان حرم

هجوم همه جانبه جبهه صهیونیستی، وهابی، آمریکایی با پیاده نظام های مزدورشان در عراق و سوریه به منزله زنگ خطری جدی برای مکتب تشیع و جهان اسلام به شمار می رفت و بر همین اساس نیز بسیاری از جوانان پیرو اهل بیت و مکتب امامت با ندای لبیک یا حسین (ع) و کلنا عباسک یا زینب (س) به مصاف جبهه کفر و نفاق رفتند.
البته این حضور جوانان با ایمان ایران اسلامی با شایعات و حواشی هایی نیز همراه شد، به گونه ای که برخی جریان های معاند با شایعه سازهایی همچون ادعا گرفتن حقوق های نجومی و املاک آنچنانی و غیره سعی در تخریب این جهاد اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (س) داشتند.
هم اکنون نیز هر از گاهی شاهد مظلومیت شهدای مدافع حرم و ادعاهای بی پایه و اساس در مورد آنانی هستیم که به خاطر حرمت نگهداری مکتب اهل بیت (ع) دست از جان شسته و با خلوص نیت برای قرب الهی لبیک گفتند آن هم در زمانه ای که بسیاری، اسیر مال دنیا شده و برای رسیدن به جاه و مقام، پا بر روی اخلاقیات و دین و ایمان می گذارند.
از برکات انقلاب اسلامی همین بس که جوانان انقلابی جنگ ندیده، به قلب دشمن با اراده ای فولادی زدند و همانند کوهی استوار در برابر هر نوع تردید و بی ایمانی ایستادگی کرده اند چرا که آنان همچون سایه به دنبال سر عشق روان بودند.

** حضور داعش در 35 کیلومتری مرز ایران

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت، باید ناگفته های جنگ با داعش با مردم ایران در میان گذاشته شود تا آنان نیز بدانند که چه خطری از گوش این ملت با حضور رزمندگانی که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند؛ رد شد.
محمد اسماعیل کوثری ادامه داد، جنایتکاران دست پرورده آمریکا، اسراییل و عربستان در خرداد ماه سال 93 از طرف خسروی یعنی غرب کشور تا 35 کیلومتری مرز ایران نزدیک شدند و این در حالی بود که داعش چندین استان در کشورهای سوریه و عراق را تصاحب کرده بود.
وی خاطر نشان کرد ، تدابیر فرمانده معظم کل قوا سبب شد تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرزهای غرب کشور مانع از ادامه پیشروی داعشی ها شوند. این درایت رهبر معظم انقلاب با کیاست آیت الله سیستانی سبب شد تا آنان روز به روز مستاصل تر شوند و فقط یک بار طی این سال ها توانستند به ایران نفوذ کنند که هنوز هم جنایات وحشیانه آنان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و خانه ملت در یادها مانده است.
نماینده دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد،به طور حتم اگر مدافعان حرم نبودند و به خواسته مردم و دولتمردان کشورهای عراق و سوریه توجهی نمی کردند؛ باید امروز در شهرهای مختلف کشور و حتی پایتخت با داعش مبارزه می کردیم.
فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس افزود : جوانانی که در سال 59 در حالی که حتی جنگ هم ندیده بودند؛ بر اساس تکلیف الهی و مسوولیتی که بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره) داشتند؛ برای دفاع از حریم اسلام، ایران و انسانیت به جبهه های مصاف با داعشی ها و تکفیری ها رفتند.
کوثری تصریح کرد ، مدافعان حرم تجربه جنگ را داشتند و بر همین اساس به نظرم آگاهانه تر از نسل پیشین هستند و معتقدم حتی جلوتر از رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس هم بودند چرا که اگر رزمندگان اسلام به سبب اشغالگری صدام حسین و دفاع از میهن به جنگ با بعثیان رفته بودند؛ اما این بار به سبب یاری از مظلومان و دفاع از حرم آل الله به مصاف جبهه کفر رفتند.
وی ادامه داد،هجرت و مجاهدت از شاخصه های بارز مدافعان حرم به شمار می رود و این در حالی بود که رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی فقط مجاهدت کرده بودند. مدافعان حرم بسیار آگاهانه تر و با بصیرت تر قدم در این صحنه نبرد گذاشتند و بر همین اساس نیز اثرگذاری بسیار زیادی را برجای نهادند.

**غربت مدافعان حرم حتی در مجلس

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‘ متاسفانه غربت شهدای مدافع حرم فقط از خارج کشور هدایت نمی شود بلکه آنان مطرح می کنند و برخی ناآگاهان نیز در داخل کشور خواسته یا ناخواسته سرباز پیاده نظام آنان می شوند.
وی خاطر نشان کرد، روزی یکی از نمایندگان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی این مطالب و ادعاهای پوچ و واهی را تکرار کرد که این مدافعان حرم حقوق های بسیار زیادی دریافت می کنند و غیره که به وی یادآوری کردم حاضرم 10 برابر آن چیزی را که رزمندگان دریافت می کنند که می دانستم هیچ چیزی به شمار نمی رفت به شما دهم به شرط اینکه فقط یک گلوله به انگشت شما اصابت کند.
هر چند که آن فرد قبول نکرد اما واقعیت این است که مظلومیت رزمندگان و شهدای مدافع حرم حتی در داخل کشور نیز هر از چندگاهی مشاهده می شود.
نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، کدام عقل سلیم حاضر می شود برای اندکی مال دنیا از جانش، خانواده اش، علایقش و غیره بگذرد؛ غیر از اینکه هدفی در مکتب شهادت را دنبال می کند؟
کوثری در پایان تصریح کرد، البته از دشمنان انتظاری بیش از این نمی رود اما در داخل کشور بایستی شنونده عاقل باشد و هر مطلبی را بدون تحقیق در مورد صحت و سقمش نپذیرد.’

** باطل شدن سحر داعش
احمد پس از شنیدن صدای مهیب انفجار به سمت مرکز دود غلیظی که آسمان زینبیه را پوشانده بود؛ دوید تا شاید از همرزمانش خبری کسب کند.
گلوی یاسر از شدت تشنگی می سوخت؛ احساس سنگینی می کرد؛ درست مثل اینکه دست و پایش را با غل و زنجیرهای پولادین به زمین میخکوب کرده باشند.
خورشید داغ تر می شد و یاسر که سردرد شدیدی داشت؛ احساس می کرد که تمام ماهیچه های بدنش در حال ذوب شدن هستند؛ گاهی نیز احساس می کرد آب داغی از داخل گوشش می جوشد و به روی گردنش سرازیر می شود.
یاسر که بوی خون در گلوی خشکیده اش پیچیده بود، احساس کرد که احمد در کنارش ایستاده و توی گوشش می خواند: ان الله مع الصابرین.
اشک در چشمان یاسر جمع شد؛ آرامش عجیبی پیدا کرد و رو به سمت حرم حضرت زینب (س) چرخاند…
سحر و جادوی داعش پس از سال ها جانفشانی همرزمان یاسر و احمد در نهایت باطل شد و خواب پریشان دشمنان جمهوری اسلامی تعبیر نشد.
این نقشه شوم دشمنان نیز این بار هم همچون 40 سال گذشته با بصیرت جوانان ایران زمین هیچگاه عملیاتی نشد و در نهایت سردار قاسم سلیمانی در ٣٠ آبان ماه امسال طی نامه‌ای به حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، پایان سیطره داعش را اعلام کرد.
البته حکایت اینگونه دشمنی ها همچنان باقی است و به طور حتم پایان داعش سبب آغاز توطئه چینی جدید آنان برای پیروان اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.
فراهنگ**9187*1436*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.