ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 71964
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۰۳
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
نظامیان عالی رتبه سعودی و اماراتی درفهرست جنایتکاران جنگی

نظامیان عالی رتبه سعودی و اماراتی درفهرست جنایتکاران جنگی

الشرق روز دوشنبه افزود: این شبکه که مقر آن در شهر لاهه هلند قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرد که 10 نفر از جمله شش نظامی عالی رتبه سعودی و اماراتی برای تحقیق درباره جنایاتی که در جنگ علیه یمن مرتکب شده اند در فهرست فراد تحت پیگرد برای محاکمه قرار دارند، زیرا مسبب […]

الشرق روز دوشنبه افزود: این شبکه که مقر آن در شهر لاهه هلند قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرد که 10 نفر از جمله شش نظامی عالی رتبه سعودی و اماراتی برای تحقیق درباره جنایاتی که در جنگ علیه یمن مرتکب شده اند در فهرست فراد تحت پیگرد برای محاکمه قرار دارند، زیرا مسبب وضعیت فاجعه باری برای مردم فقیر یمن شده اند.
در این بیانیه آمده است: در این فهرست نام شماری از مسئولین نظامی کنونی و سابق درگیر در جنگ یمن وجود دارد که شبکه جهانی پیگرد جنایتکاران جنگی، موارد متعدد نقض حقوق بشر آن ها را با اسناد واطلاعات موثق ثبت کرده است که بعضی از آن ها در حد جنایت های ضد بشری و جنگی است.
از جمله افرادی که نامشان در این فهرست وجود دارد، 2 سپهبد و یک سرلشکرسعودی، سه افسر اماراتی با درجه سرتیپی و سه افسر ارتش یمن با درجه های سرهنگی و سرتیپی هستند.
بر اساس اسناد این شبکه، افراد تحت پیگرد مرتکب قتل عام خارج از چارچوب قانونی ، بازداشت خودسرانه وپنهان کردن اجباری افراد، گروگان گیری، شکنجه جسمی وروانی بازداشت شدگان ، تجاوز جنسی ، استفاده از شوک الکتریکی ، استفاده از سلاح های نظامی نامتوازن و ممنوعه، بمباران و ویرانی اماکن تحت حمایت به موجب معاهده ژنو ، محروم ساختن یمنی ها مقابل از حقوق انسانی وبه کار گرفتن کودکان در اعمال نظامی و خشونت آمیز است.
طبق اسناد این شبکه، چهار نفر از افرادی که در این لیست قرار دارند یا افراد زیر دست آن ها به چندین زن و اسیر در دو بازداشتگاه تجاوز کرده اند.
همچنین این افراد از گرسنه نگه داشتن غیر نظامیان به عنوان سلاح جنگی استفاده کرده اند که در نتیجه آن شرایط فاجعه بار انسانی در برخی مناطق یمن و شیوع بیماری های خطرناک ومرگ هزاران زن و کودک شده است.
شبکه جهانی تعقیب جنایتکاران جنگی که در سال 2018 تاسیس شد یک موسسه حقوقی غیرانتفاعی است که مقر آن در لاهه هلند قرار دارد.
هدف از تاسیس این شبکه انجام اقدامات لازم ، حرفه ای و بی طرفانه برای ثبت موارد غیرقانونی در درگیری های مسلحانه بین المللی و در داخل کشورها از جمله مشخص ساختن جنایت های جنگی و تعقیب مرتکبان آن ها و تحویل آن ها به دادگاه برای محاکمه است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.
این تجاوز در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که ریاض و همپیمانانش به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته اند و چشم‌انداز روشنی برای پایان دادن به این جنگ فرسایشی وجود ندارد.
خاورم**9366**1049

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.