ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72161
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

آغاز به کار نشست کشوری «خادم‌‌یاران خانواده شهدای مدافع حرم» در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، افتتاحیه اولین نشست کشوری «خادم‌یاران خانواده شهدای مدافع حرم»، ظهر امروز، 23 اسفندماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه در عصر حاضر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، افتتاحیه اولین نشست کشوری «خادم‌یاران خانواده شهدای مدافع حرم»، ظهر امروز، 23 اسفندماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه در عصر حاضر ارزش‌های حاکم بر جامعه تغییر اساسی پیدا کرده است، اظهار کرد: ارزش‌هایی که توسط امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد و امروز سکان‌دار آن رهبر معظم انقلاب هستند.
وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم زندگی پر ماجرای امام رضا(ع) را در یک جمله خلاصه کنیم، ابراز کرد: رهبری فرمودند: «مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر، جمله‌ای است که می‌توان، زندگی پر ماجرای امام رضا(ع) را در آن خلاصه کرد.»
شهدا ممتازترین مبارزان
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه مبارزه شهیدان علیه حق و باطل در عصر ما به دست امام(ره) احیا شد، ادامه داد: در این مبارزه، شهدا ممتازترین مبارزان هستند، لذا حتی بانوان نیز در مبارزات صدراسلام پیشقدم بودند.
سهم بانوان در جریانات صدر اسلام و انقلاب کمتر از مردان نبوده است
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید براینکه سهم بانوان در جریان اسلام و انقلاب کمتر از مردان نبوده است، افزود: پیامبر(ص) از سمیه به نیکی یاد کردند، بانویی که با آن وضعیت هولناک به شهادت رسید. اگر امروزه منش عماری، منشی ارزشی است، اگر سیره عمار احیا شده و رهبری فرمودند: «عمارهای زمان کجا هستند؟»، این نشان‌دهنده نقش مادرانی همچون سمیه است که باعث شدند عمارها و یاسرها بدرخشند.
وی با اشاره به جریان شهادت «اُم شریک» دختر جابربن حکیم، بیان کرد: این بانو را به‌خاطر روی آوردن به اسلام، به بیابان فرستادند و سه روز متوالی فقط نان وعسل بدون آب به او دادند، بعد از سه روز قوای جسمانی وی تحلیل رفت؛ آنجا بود که به «اُم شریک» گفتند ، دست از اسلام بردار اما این بانو پای ایمان و باور خود ایستاد و بعد از سه روز، به وسیله امداد الهی آب به وی رسید.
حق و باطل پیشینه تاریخی دارند
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه اگر امروز استکبار نوین وجود دارد و خیانت‌هایی به نام حقوق بشر انجام می شود، اظهار کرد: این حق و باطل پیشینه تاریخی دارد اما ما نباید شاخصه‌های حق و باطل را گم کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در تاریخ هشت سال دفاع مقدس، مادر شهیدی خدمت امام(ره) رسید و عکس تک تک فرزندان شهیدش را به امام(ره) نشان داد، افزود: امام(ره) هنگامی که این عکس‌ها را دیدند، حالشان دگرگون شد و مادر شهید عکس‌ها را جمع کرد و به امام(ره) گفت: « این عکس‌ها را نشان ندادم که شما ناراحت شوید، چراکه من فرزندانم را در راه خدا داده‌ام».

در ادامه مراسم، محمد مهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی، با بیان اینکه دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا یاد شهدا را از جامعه ما بگیرد، اظهار کرد: با شهادت مدافعان حرم، عطر شهدا دوباره به جامعه بازگشت.
کارهای جمعی برای تثبیت یاد شهدا
وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی برای تثبیت یاد شهدا تأکید بر کار تشکیلاتی شده است، ادامه داد: همان‌طور که رهبری فرمودند:« زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» باید برای تثبیت یاد شهدا، کارهای جمعی و گروهی انجام شود.
ماندگاری با تأکید بر اینکه همان‌طور که نور اسلام به مرکزیت حرم امام رضا(ع) در جهان منتشر شده است، عطر شهید هم از حرم امام رضا(ع) به تمام عالم خواهد رسید، ابراز کرد: فرهنگ شهادت مبتنی بر باورهای بسیاری است، شهادت یعنی گذشتن از همه چیز، آدم‌ها به راحتی از همه زندگی‌ خود نمی‌گذرند.
فرهنگ ایثارگری نقطه مقابل فرهنگ خودخواهی
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری نقطه مقابل فرهنگ خودخواهی است، افزود: امروز اگر اتفاق بدی در زندگی برخی مسئولان و یا جوانان می‌افتد به خاطر خودخواهی آنان است. اگر خدا بالاترین امتیاز را در زندگی به شهدا داده است، به خاطر ایثارگری آنان است.
وی با بیان اینکه شهادت با سه باور قرآنی همراه است، اظهار کرد: یکی از باورهای شهادت معامله با خدا است، ایثارگری در معامله با مردم اجرایی نمی‌شود بلکه در ارتباط با خدا معنا پیدا می‌کند.
ماندگاری با اشاره به اینکه ارزش ایثارگری را فقط خدا می‌داند، ادامه داد: هر کسی که اهل معامله با خدا باشد ایثارگر می‌شود، مردم می‌توانند قیمت همه چیز را بدهند ولی قیمت جان را فقط خدا می‌داند.
این کارشناس مذهبی یکی دیگر از باورها را معامله با آخرت عنوان کرد و گفت: پاداش ایثارگری را نمی‌توان در دنیا گرفت و تنها باوری که باعث می‌شود انسان به ایثارگری متمایل باشد پاداش آخرتی آن است.

حجت‌الاسلام سیدعباسعلی وهاب‌زاده، معاون مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در ادامه، با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی کارهای زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: در جامعه کارهای فردی زیادی انجام شده است ولی تا این فعالیت‌ها جمعی و گروهی نشود، ثمر نخواهد داد.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خانواده شهدا در طرح خادم‌یاری استفاده کنیم، گفت: این طرح به صورت آبشاری در کشور اجرا خواهد شد و در شهرهای دیگر نیز ستادهایی تشکیل می‌شود که به فعالیت‌ها سامان می‌دهد.
وی با بیان اینکه نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها تأسیس شده است، گفت: شما می‌توانید گروه‌های فرهنگی که در شهر خود در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت فعالیت می‌کنند را، زیر گروه خود قرار دهید و همه با هم در این راستا تلاش کنید.

انتهای پیام.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.