ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72291
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۴۷
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
اتحادیه پزشکان عرب: یمنی‌ها در تابستان با بحرانی بهداشتی دست به گریبان خواهند شد

اتحادیه پزشکان عرب: یمنی‌ها در تابستان با بحرانی بهداشتی دست به گریبان خواهند شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد القوی الشمیری، معاون دبیرکل اتحادیه پزشکان عرب، درباره فاجعه پزشکی و بهداشتی که مردم یمن در تابستان با آن دست به گریبان خواهند شد، هشدار داد. او که خود نیز یمنی است، گفت: […]

اتحادیه پزشکان عرب: یمنی‌ها در تابستان با بحرانی بهداشتی دست به گریبان خواهند شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد القوی الشمیری، معاون دبیرکل اتحادیه پزشکان عرب، درباره فاجعه پزشکی و بهداشتی که مردم یمن در تابستان با آن دست به گریبان خواهند شد، هشدار داد.

او که خود نیز یمنی است، گفت: «اوضاع بهداشتی در یمن هر روز بدتر و وخیم‌تر می‌شود و مردم این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارند.»

 معاون دبیرکل اتحادیه پزشکان عرب درباره کمک‌های این اتحادیه -که سال ۱۹۶۲ تاسیس شده است- به مردم یمن افزود: «اتحادیه پزشکان عرب تاکنون پنج طرح امدادرسانی به مردم یمن را انجام داده است. نخستین این طرح‌ها سال ۲۰۰۸ انجام شد و تازه‌ترین آن سال گذشته و طرح مبارزه با وبا بود که بیش از دو ماه طول کشید.»

الشمیری تاکید کرد اوضاع بهداشتی در یمن بسیار وخیم است و شهروند یمنی از ابتدایی‌ترین کمک‌ها در بخش بهداشت و پزشکی محروم است.

او تصریح کرد اکنون نزدیک به ۱۸ میلیون شهروند یمنی خارج از پوشش نظارت بهداشتی اولیه قرار دارند. این آمار‌ها محرمانه است. بیماری‌های واگیر دار در حال شیوع است. برخی از بیماری‌ها مانند وبا و دیفتری بار دیگر گسترش یافته است و این نشانه خطرناکی است. تابستان در راه است و پیش‌بینی می‌شود بیماری مالاریا نیز مزید بر مشکلات شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.