ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7234
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۹:۵۷
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
شناسایی شهدای قیام مسجد گوهرشاد باید در دستور کار قرار گیرد/ خانواده درجه یک شهدای اتباع اقامت دائم می‌گیرند

شناسایی شهدای قیام مسجد گوهرشاد باید در دستور کار قرار گیرد/ خانواده درجه یک شهدای اتباع اقامت دائم می‌گیرند

عابدین عابدینی مقدم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، در حاشیه همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد در خصوص پرداختن به واقعه قیام مسجد گوهرشاد گفت: پژوهش در این زمینه باعث غبارروبی و روشن شدن حقایق و حرکت انقلابی مردم در قیام مسجد گوهرشاد شد. وی ادامه داد: حضور عموم مردم در این همایش […]

عابدین عابدینی مقدم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، در حاشیه همایش ملی قیام مسجد گوهرشاد در خصوص پرداختن به واقعه قیام مسجد گوهرشاد گفت: پژوهش در این زمینه باعث غبارروبی و روشن شدن حقایق و حرکت انقلابی مردم در قیام مسجد گوهرشاد شد.

وی ادامه داد: حضور عموم مردم در این همایش یکی از نکات مثبت و برجسته ایست که قابل‌تقدیر است چراکه نسبت به بسیاری از حقایق این واقعه آگاهی برایشان حاصل گردید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خصوص اقدامات انجام‌شده بنیاد شهید نسبت به شهدای قیام مسجد گوهرشاد اظهار داشت: تاکنون هیچ مأموریتی از دیگر نهادها نسبت به شناسایی شهدای قیام مسجد گوهرشاد و خانواده‌های آن‌ها به بنیاد شهید محول نشده است.

عابدینی مقدم با اشاره به اهمیت شناسایی شهدای قیام مسجد گوهرشاد عنوان کرد: شناسایی شهدای واقعه قیام گوهرشاد و تعداد آن‌ها از موضوعات پراهمیتی است که باید یکی از مجموعه‌های فرهنگی متولی انجام این مهم شود.

وی با اشاره به‌غفلت تاریخی واقعه قیام مسجد گوهرشاد اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود بعد از واقعه عواملی بسیاری در این غفلت تاریخی نقش داشته‌اند مثل پرده‌پوشی‌های سیاسی رضاشاه و همچنین دیگر حوادث تاریخی بزرگ در کشور بعد از جریان قیام گوهرشاد و جریانات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که همه این‌ها موارد مهمی است که موجب فراموشی و غفلت جامعه از آن واقعه می‌گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پاسخ به شایعه متوقف کردن برگزاری مراسم تشییع شهدای مدافع حرم گفت: بنیاد شهید درصدد برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم تشییع شهدای حرم است و هرروز که می‌گذرد تشییع شهدا را بهتر و باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد و بنیاد شهید همیشه در جهت تکریم و احترام شهدا و خانواده آن‌ها حرکت می‌کند و همچنان تشییع پیکر شهدا در مشهد از مهدیه به سمت حرم خواهد بود.

عابدینی مقدم در خصوص تفاوت شهدای مدافع حرم ایرانی با شهدای اتباع غیر ایرانی تصریح کرد: کسی که به‌عنوان شهید در بنیاد شهید احراز و ثبت می‌گردد هیچ تفاوتی در اعطای تسهیلات، حقوق و مزایا و تکریم با دیگر شهدا ندارد؛ همه شهدا برای ما عزیز و مورداحترام هستند چه شهدای ایرانی چه شهدای اتباع.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به خانواده‌های شهدای مدافع حرم افغانستانی اعلام کرد: در اعطای تسهیلاتی مثل حق مسکن و اعطای وام برای خانواده‌های شهدا مدافع حرم افغانستانی به دلیل عدم اقامت دائم در ایران مشکلاتی وجود دارد که با همکاری اداره کل اتباع در استان اقداماتی در رفع مشکلات انجام‌شده است که به خانواده‌های درجه‌یک شهدای اتباع اقامت دائم تعلق می‌گیرد و در دریافت دیگر تسهیلات مانند شهدای ایرانی و شهروندان ایرانی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن