ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72437
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲:۳۵
  • 271 بازدید
  • ارسال توسط :
جان باختن بیش از ۷۰ نفر براثر دیفتری در یمن

جان باختن بیش از ۷۰ نفر براثر دیفتری در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه الجزیره، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیش از ۷۰ نفر به علت ابتلا به بیماری دیفتری در یمن جان باخته اند. گسترش بیماری دیفتری برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته مشاهده شد. پیشتر […]

جان باختن بیش از ۷۰ نفر براثر دیفتری در یمنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه الجزیره، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیش از ۷۰ نفر به علت ابتلا به بیماری دیفتری در یمن جان باخته اند. گسترش بیماری دیفتری برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته مشاهده شد. پیشتر هم بیماری وبا در این کشور تلفات بسیاری بر جا گذاشته است.

والدین نگران و ناامید در درمانگاهی در صنعا صف کشیده اند تا کودکان خود را برای پیشگیری از ابتلا به دیفتری و نجات از مرگ واکیسنه کنند. سازمان بهداشت جهانی پویش واکسیناسیون همگانی در یمن آغاز کرده است تا از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری کند. کارکنان این سازمان تاکنون نزدیک به ۲.۵ میلیون کودک و نوجوان- ۶ هفته‌ای تا ۱۵ ساله- را واکسینه کرده اند.

جنی موستو، مدیر رویداد‌های سازمان بهداشت جهانی گفت: «گسترش بیماری دیفتری در یمن از پایان سال گذشته‌ی میلادی اتفاق افتاد. هم اکنون ۱۳۰۰ مورد ابتلا به دیفتری داشته ایم و بیش از ۷۰ نفر هم جان باخته اند. گسترش دیفتری در بسیاری از بخش‌ها و ولایت‌های یمن گزارش شده است.»

دیفتری، نوعی عفونت شدید باکتریایی است که در گلو و بینی اتفاق می‌افتد. هنگامی که فردی به این عفونت مبتلا می‌شود سموم ناشی از عفونت وارد جریان خون شده و با ایجاد لایه‌ای عفونی در دستگاه تنفسی و تب شدید، مجاری تنفسی را مسدود می‌کند. هشتاد درصد بیماران مبتلا به دیفتری، افراد زیر ۲۵ سال هستند.

دیفتری در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه که فاقد سیستم فاضلاب و بهداشت مناسب هستند رایج است. دستگاه‌های بهداشتی و درمانی یمن پس از نزدیک به ۴ سال جنگ تقریبا متلاشی و نابود شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.