ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72461
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۲۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
کارشناس غرب آسیا: ابوظبی در پروسه سیاسی و امنیتی جنوب یمن ناکام ماند

کارشناس غرب آسیا: ابوظبی در پروسه سیاسی و امنیتی جنوب یمن ناکام ماند

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص ناکامی امارات در کنترل اوضاع جنوب یمن، با اشاره به اینکه ابوظبی در برقراری امنیت و پروسه سیاسی جنوب یمن ناکام ماند، بیان داشت: استراتژی عربستان و امارات در یمن با شکست مواجه شد. وی با توجه به هماهنگی ریاض […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص ناکامی امارات در کنترل اوضاع جنوب یمن، با اشاره به اینکه ابوظبی در برقراری امنیت و پروسه سیاسی جنوب یمن ناکام ماند، بیان داشت: استراتژی عربستان و امارات در یمن با شکست مواجه شد.

وی با توجه به هماهنگی ریاض و ابوظبی در تجاوز به یمن گفت: یک تقسیم کار بین امارات و عربستان در ابتدای حملات ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفت مبنی بر اینکه عربستان شمال یمن و امارات جنوب این کشور را بر عهده داشته باشد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر ناکامی سعودی­‌ها در یمن یادآوری کرد: عربستان پس از گذشت سه سال نتوانسته است انصارالله را از صحنه سیاسی یمن حذف کند و توانمندی این گروه از لحاظ سیاسی، امنیتی و نظامی به مراتب بیشتر شده است.

وی با اشاره به وضعیتی که در بخش جنوبی یمن حاکم بود، خاطرنشان کرد: حکومتی در بخش جنوب وجود نداشت. حاکمیت انصارالله نیز عمدتاً در بخش شمالی بود. امارات برای برقراری امنیت حکومت در تبعید عبدربه منصور هادی وارد جنوب شد.

میرابیان با توجه به عدم تحقق اهداف ابوظبی در جنوب گفت: بعد از سه سال نه‌تنها نهادهای دولت در عدن باقی نمانده است، بلکه امنیتی نیز وجود ندارد. اماراتی­‌ها که عدن را به‌عنوان پایتخت در تبعید انتخاب کرده بودند، امنیت همین محدوده را نیز نتوانستند برقرار کنند.

وی با تأکید بر سرنوشت دولت در تبعید و به بن‌بست کشیده شدن تاکتیک اماراتی­‌ها اشاره داشت: دولت در تبعید نتوانست در عدن باقی بماند و مجبور شد به سمت ریاض فرار کند. انفجارهای اخیر در عدن نمونه­‌ای از ناامنی حاکم است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به عدم احاطه ابوظبی بر بخش جنوبی یمن تأکید داشت: اماراتی‌ها هم در برقراری امنیت و هم پروسه سیاسی بخش جنوب یمن ناکام ماندند. این بخش در حال حاضر به‌صورت حکومت‌های خودمختار اداره می‎شود.

وی با توجه به تداوم بی­ثباتی در یمن جنوبی گفت: قبایل و استانداران گذشته در برخی استان‌ها حاکم هستند. القاعده نیز در برخی استان‌ها همچون حضرموت حکومت می‌کند. لذا اماراتی‌ها توانایی عمل به وعده‌ها و برقراری آرامش در جنوب یمن را نداشتند. همان‌طور که استراتژی سعودی‌ها در بخش شمال با شکست روبه­‌رو شد، اماراتی‌ها نیز در جنوب با شکست مواجه شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.