ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72494
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
  • 191 بازدید
  • ارسال توسط :
سپاه پاسداران فرزند انقلاب و متعلق به همه ملت است

سپاه پاسداران فرزند انقلاب و متعلق به همه ملت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس ‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سال ها مسوولیت در حوزه‌های نظامی و امنیتی؛ ارتباطی وثیق، عمیق و راهبردی با پاسداران امنیت کشور بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است. این ارتباط چه در زمانی که وی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس ‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سال ها مسوولیت در حوزه‌های نظامی و امنیتی؛ ارتباطی وثیق، عمیق و راهبردی با پاسداران امنیت کشور بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است. این ارتباط چه در زمانی که وی در میدان فرماندهی جنگ، همدم و همرزم سرداران بزرگ دفاع مقدس بود و چه بعدها که در زمان مسوولیت در شورای عالی امنیت ملی، در بالاترین سطح با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و نگاهبانان امنیت ملی همکاری داشت؛ همیشه دوسویه و اثربخش بوده است.
این ارتباط به رغم حاشیه‌سازی‌ها و ادعاهای ناصواب بدخواهان نظام و برخی ناآگاهان و تندروهای سیاسی در دوره ریاست‌جمهوری وی هم ادامه داشته و رییس ‌جمهوری در موقعیت‌های مختلف به طور مکرر به اهمیت، جایگاه، نقش حیاتی همه نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از امنیت و منافع راهبردی کشور در داخل و کشورهای همسایه تاکید داشته‌اند. نه فقط در بیان که در مقام عمل هم تقویت توان دفاعی و حمایت‌های مادی و معنوی از نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در دوره دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بیشترین حد پس از تاریخ انقلاب بوده و پیشرفت‌های فناورانه در حوزه صنایع نظامی و دفاعی، در طول این سال ها چشم‌گیر بوده است.
به طور اخص در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رییس ‌جمهوری از همان ابتدای مسوولیت در جمع‌ها و سخنرانی‌های مختلف، این نهاد انقلابی را متعلق به همه مردم عنوان کرده و از اهمیت نقش و تاثیر آن ها در معادلات داخلی و خارجی سخن گفته است. نقش بازدارنده سپاه در مقابل دشمنان، نقش ویژه این نهاد در سال های دفاع مقدس، تاثیرگذاری و وزن منطقه‌ای این نهاد و به ویژه سردارانی چون سرلشکر قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم تکفیری مواردی که به دفعه ها از سوی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.
سپاه در نگاه رییس‌ جمهوری از چنان اهمیتی برخوردار بوده که وی برای کمک به دولت، حل مشکلات کشور و اعتلای ایران بارها خواستار نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی و ارزشمند شده و همواره بر جایگاه راهبردی و مهم آن صحه گذاشته است.
آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از جملات و بیانات رییس ‌جمهوری درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای دوره ریاست جمهوری تا کنون است. مرور این جملات علاوه بر این که در فهم نگاه رییس‌ جمهوری به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفید است، نشانه‌ای از بی‌پایه بودن برخی حاشیه‌سازی‌ها هم هست که عامدانه با هدف اختلاف‌افکنی میان ارکان کشور انجام می‌شود.

** سپاه پاسداران فرزند انقلاب اسلامی
رییس جمهوری در سخنرانی در دیدار فرماندهان سپاه در تاریخ 25 شهریور 1392تاکید کرد: سپاه پاسداران فرزند انقلابی است که فاصلة زمانی با پیروزی انقلاب ندارد. از نخستین ساعات پیروزی انقلاب پاسداری، ایستادگی و جهاد برای حراست از انقلاب اسلامی شکل گرفت که بعدها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام گرفت.

** سرمایه اجتماعی، بزرگترین سرمایه سپاه پاسداران
روحانی افزود: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه سپاه است. آن چیزی که بسیج 20 میلیونی درست می کند، سرمایه اجتماعی شماست. سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد و علاقه مردم به این نیروی مسلح مقتدر و همان که امام(ره) بر آن تاکید کرد که نیروهای مسلح باید از بازی های سیاسی به دور باشند.

** وجوه تمایز سپاه پاسداران با سایر نیروهای مسلح دنیا
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران یک ارتش یا یک نیروی نظامی مانند آن چه در سایر کشورها وجود دارد، نیست. سپاه پاسداران که تشکیل آن برای حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود، دارای دو سرمایه ویژه بود که این دو سرمایه ویژه کمتر در نیروهای مسلح کشورهای دیگر دیده می شود. اگر سپاه پاسداران دارای سرمایه انسانی است، به معنای آموزش، تعلیمات، پشت سر گذراندن کلاس هایی که برای علم و دانش عمومی یا نظامی لازم است و اگر سپاه پاسداران دارای سرمایه سخت افزار و نرم افزار نظامی است در ارتش ها و نیروهای مسلح دیگر کشورها هم وجود دارد. اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز دارای دو سرمایه بسیار مهم بود: یک سرمایه معنوی و دو سرمایه اجتماعی.

** سپاه بالاتر از جریانات سیاسی و متعلق به همة ملت
رییس جمهوری گفت: امام(ره) از همان روز اول این راه را نشان داد. چرا؟ برای این که سپاه پاسداران باید به کل ملت ایران تعلق داشته باشد و اگر روزی ما نیاز به حضور همه مردم داشتیم آن نهادی که باید همه مردم را به نام بسیج جذب کند و به زیر پرچم و بیرق اسلام و کشور بیاورد، سپاه است و اگر خدای ناکرده روزی حادث های پیش بیاید بسیج، اقلیت های دینی و مذهبی را هم دعوت می کند. از کسی که لباس بسیجی پوشیده و به جبهه رفته، نمی پرسد مقلد کدام آقا هستی؟ شیعه، سنی، مسلمان و مسیحی هرکس که آماده دفاع از وطن است می آید. مگر در جبهه نبودند و شهید ندادند؟ بسیج متعلق به همه است، ما در بیابان بزرگ می خواهیم برابر دشمن بایستیم، در کوچه تنگ که جای مقاومت و ایستادگی نیست، محاصره می شویم. نگذارید ما را به کوچه تنگ ببرند، بگذارید در میدان باز بایستیم و مقاومت و ایستادگی کنیم.

** سرمایه ویژه سپاه پاسداران، سرمایه اجتماعی است
روحانی افزود: سرمایه معنوی سپاه همان است که او را محبوب دل ها قرار داده است. اگر آن سرمایه سایش بیابد که آن روز را خدا نیاورد و اگر روزی قضاوت مردم نسبت به ایثار این بهترین نیروی وفادار انقلاب به تردید بیفتد که هرگز مباد آن روز و انشاءالله نخواهد آمد، سپاه دیگر آن سپاهی نیست که امام فرمود: «ای کاش من یک پاسدار بودم.» سپاه با سرمایة معنویای که بحمدالله تا امروز حفظ کرده است و انشاءالله تا پایان هم حفظ خواهد کرد، به‏عنوان نیرویی متمایز از تمام نیروهای مسلح جهان ترسیم می شود.
وی همچنین در آن مراسم خاطر نشان کرد: سرمایه دیگری که ویژه سپاه پاسداران است، یا به یک معنا به نیروی مسلح کشور تعلق دارد که در دیگر کشورها نیست، سرمایه اجتماعی شماست؛ یعنی آن چه شما در دل، همراه و کنار مردم هستید. آن بیانی که امیرالمومنین(ع) داشت: فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اَللَّهِ حُصُونُ اَلرَّعِیَّه ، امام نفرمود حصون المؤمنین یا حصون‏المسلمین، فرمود: حصون‏الرعیه.
روحانی گفت: سپاه باید دژ مستحکم و پناه همه مردم اعم از مسلمان، غیرمسلمان، شیعه، سنی، زن، مرد، روستایی، شهری و تمام مردم ایران باشد. وقتی مردم سپاه پاسداران را می بینند یا پاسداری را در گوشه ای می بینند، باید احساس امنیت و آرامش کنند و او را دژ مستحکم و مدافع حقوق خود بیابند.

** لزوم همراهی بیشتر سپاه با دولت در ریشه کنی فساد اقتصادی و قاچاق
رییس قوه مجریه آن روز در میان فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد که ‘سپاه در این زمینه [مبارزه با فساد] توانمند است و باید وارد شود. قاچاق کالا، بلای اقتصاد کشور است. ارز ما را می خورد، اقتصاد سالم را به هم ریخته است، برنامه های اقتصادی را به هم می ریزد و مانع تجارت خارجی منسجم و حساب شده می شود. البته ممکن است برای مبارزه با قاچاق نیروهای دیگری مثل نیروی انتظامی، اطلاعات و دیگران هم باشند ولی شرایط به ‏گونه ای است که سپاه پاسداران باید کمک کند و جلو قاچاق کالا گرفته شود. سلامت اقتصاد به رشد اقتصاد و تولید منتهی می شود. تولید و درآمد عمومی تا زمانی که قاچاق وجود دارد پا نمی گیرد. قاچاقچی نه مالیات و نه حقوق گمرکی می دهد، چیزی وجود ندارد، بنابراین از همه طرف دچار مشکل می شویم.’

** سپاه پاسداران و تجزیه و تحلیل دقیق مسائل سیاسی
روحانی در تاریخ دوم مهر ماه سال 1392 در دوره نخست ریاست جمهوری در گفت وگو با روزنامه واشنگتن‏پست در خصوص نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: ‘این نهاد، نهاد بسیار مهمی است. سپاه پاسداران همان نهادی است که در جنگ هشت ‏ساله نقش بسیار زیادی در پیروزی ملت ایران داشت. بحث اصلی این است که سپاه پاسداران باید مسائل سیاسی را به خوبی بداند و تجزیه و تحلیل کند اما در گروه ها و دسته بندی ها و تشکل های سیاسی حضور نداشته باشد. در این زمینه مقام معظم رهبری نظرشان را بیان کردند و دولت نیز همان نظر را دارد.’

** وظایف ارزشی سپاه در قانون اساسی
رییس جمهوری چند روز بعد نیز با یک شبکه آمریکایی گفت وگو کرد. وی در مصاحبه با شبکه PBS آمریکا در تاریخ پنجم مهر ماه 1392 با بیان این که ‘وظایف سپاه پاسداران در قانون اساسی مشخص شده است،’ خاطر نشان کرد: ‘سپاه نیرویی است که همان طور که از اسمش پیداست، پاسدار انقلاب و نظام اسلامی است. وظایفش در قانون مشخص شده است. سپاه وظایف خودش را دارد و فرمانده سپاه هم در جمعی است که رییس جمهوری، رییس آن جمع است و آن، شورای عالی امنیت ملی کشور است.
وی در این مصاحبه افزود: آن جا فرماندهان ارتش و سپاه و وزیر دفاع حضور دارند و هماهنگی های لازم آنجا انجام می شود. سپاه پاسداران بنا ندارد که در مورد مسائل سیاسی مداخله ای داشته باشد و این را رهبری انقلاب هم به صراحت اعلام کرده اند که سپاه باید سیاست را خوب بفهمد، اما در دسته جات و تشکل های سیاسی شرکت نداشته باشد.

** نقش مهم نیروی دریایی سپاه و ارتش در امنیت دریایی
رییس قوه مجریه همچنین در پنجم آذر ماه سال 1393 در دیدار با خانواده شهید فرشاد پاسدار به نقش مهم نیروی دریایی سپاه و ارتش در امنیت دریایی اشاره کرد و افزود: ‘امروز هم نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه کار بزرگی انجام می دهند نه تنها از خلیج فارس و دریای عمان و آب های ما حراست و حفاظت می کنند در شمال نیز از آب های دریای خزر حراست و حفاظت می کنند. حتی امروز در آب های بین المللی از آزادی و امنیت کشتیرانی دفاع می کنند و بسیاری از کشورهای دیگر که مورد تعرض راهزنان دریایی قرار می گیرند به پناه نیروی دریایی ایران می آیند. این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که نیروی دریایی اش نه تنها از کشور و منافع خود دفاع می کند، بلکه در آب های بین المللی برای کشتی های دیگر در برابر متجاوزان و راهزنان هم موجب پناه است. البته کار در دریا با کار روی زمین خیلی متفاوت است.
روحانی در ادامه دیدار با این خانواده شهید افزود: در صدر اسلام ما نیروی هوایی به این صورت نداشتیم که روایتی را در این زمینه داشته باشیم، شاید بشود نیروی هوایی را به نیروی دریایی تشبیه کرد، اما روایات فراوانی هست که شهادت در دریا را خیلی بالاتر از شهادت روی زمین قلمداد کرده و جهاد در دریا را بالاتر از جهاد روی زمین قلمداد کرده است. حتی در روایات داریم که شهادت در دریا معادل ده بار شهادت در روی زمین است، این به خاطر سختی کار است همان افضل الاعمال احمزها؛ هر کاری که سخت تر و رنجش بیشتر باشد، در پیش خداوند اجرش هم بیشتر است. این عقلانی هم هست که همه آنهایی که دارند تلاش و ایستادگی می کنند. مورد رحمت و فیض خداوند قرار بگیرند.

** اقدامات موشکی ارزشمند سپاه در دوران دفاع مقدس
رییس جمهوری در چهارم اسفند 1393 در همایش روز ملی مهندس به اقدامات ارزشمند سپاه در صنایع موشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ‘در دوران دفاع مقدس کار مهندسین بسیار ارزشمند بوده است. ما واقعاً اول انقلاب تردید داشتیم، چون نیروی هوایی و دریایی و بخشی از نیروی زمینی در اختیار مستشاران نظامی آمریکا بود. در سال 1358 که از پایگاه نیروی هوایی بازدید کردم، مرکزی در آنجا بود، گفتم در آنجا را باز کنند، آقایی که فرمانده موقت آنجا بود به من گفت: هیچ ایرانی اینجا پا نگذاشته و شما نخستین نفری هستید که می خواهید، وارد این سالن شوید.
وی همچنین توضیح داد: (آن زمان) بسیار جای تردید بود که ما بتوانیم این ابزار و وسایل را حفظ و نگهداری و تعمیر کنیم. در سپاه پاسداران کار بسیار عظیم و بزرگی در زمینه موشکی شروع شد. اول موشک های ضد زره و بعد موشک زمین به زمین و در همان دوران جنگ برخی از این طرح ها به ثمر نهایی رسید و استفاده کردیم و برخی هم در اواخر جنگ به ثمر نشست. نقشی که مهندسان در آن زمان در پدافند هوایی داشتند خیلی ارزشمند بود، چون ما در این زمینه مشکل داشتیم. یکی از دانشگاه هایی که به ما بسیار کمک کرد، دانشگاه شریف بود. مهندسان ما در صحنه دفاع مقدس بودند و کار بسیار عظیم و بزرگی کردند و شهیدان والا مقامی را تقدیم کشور و انقلاب کردند.

** نقش بی‏بدیل سپاه در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس
رییس جمهوری در سخنرانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در 30 اردیبهشت 1394 نیز به نقش بی بدیل سپاه در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ‘واقعا از آغاز انقلاب اسلامی از آن روزی که پاسداران راه ابی عبدالله الحسین(ع) را انتخاب کردند و این سازمان و این نهاد با عظمت تشکیل شد؛ حالا آن روزهای اولیه برای حراست از انقلاب، برای حفظ دستاوردهای انقلاب و بعد هم به خاطر جنگی که به ما تحمیل شد و تجاوزی که به این سرزمین شد، سپاه پاسداران تنها نهاد بزرگ نظامی است که تجهیزاتش توسط دشمن تامین شده است. شما یک نهاد انقلابی و بزرگ را پیدا کنید که خودش آماده فداکاری شده، تانکش، توپش، خمپاره اندازش، ابزارش و وسایلش توسط دشمن تأمین شده باشد. یعنی رزمنده ها بودند رفتند بر دشمن پیروز شدند، سلاح و تجهیزات را غنیمت گرفته و آمده به سلاح سازمانی خودشان تبدیل کرده اند.

** سپاه پاسداران؛ حافظ انقلاب و دستاوردهای آن
روحانی همچنین در تاریخ 25 شهریور سال 94 وقتی در مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه سخنرانی می کرد، یادآور شد که ‘ سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف مسوولیت بسیار بزرگ و سنگینی را در راه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن ایفاء کردند. کار بزرگی که در انجام آن هر جا همه با هم و در کنار هم بودیم و وحدت، اتحاد و یگانگی را در سایه نظام و فرامین رهبری، قانون اساسی و قانون انجام دادیم، پیروز و موفق بودیم و دشمن را وادار به عقب‏نشینی و شکست کردیم. در هیچ یک از وظایف مهم انقلابی و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ نهادی به تنهایی آن رسالت مهم را بر دوش ندارد، بلکه در کنار یکدیگر و با کمک هم می‏توانیم آن رسالت را به انجام برسانیم.

** سپاه پاسداران و حفظ امنیت در داخل و خارج کشور
رییس جمهوری همچنین در سخنرانی در دیدار با مردم استان کرمان در تاریخ 21 اردیبهشت 1395 به نقش سپاه در حفظ امنیت در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.
روحانی در آن مراسم تاکید کرد: ‘امروز روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سپاه از روز اول انقلاب تا امروز همیشه در مشکلات، سختی ها و معضلات به‏عنوان نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور بود. در سال های اولیه انقلاب که ما آن‏همه سختی و مشکلات در برابر گروهک ها و توطئه قدرت های بزرگ داشتیم، نیروی عظیمی که از کشور حراست و حفاظت کرد، سپاه پاسداران بود و آن روز که جنگ ناروا و ظالمانه‏ای بر ما تحمیل شد، باز سپاه به‏عنوان یک نیروی قدرتمند و در کنارش بسیج به‏عنوان نیرویی عظیم، مدافع این مرز و بوم و این کشور بود.
وی همچنین در جمع مردم کرمان افزود: هر کجا مشکل داشتیم سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود و امروز هم نه ‏تنها بار مسوولیت امنیت کشور را در کنار ارتش و نیروی انتظامی و بسیج بر عهده دارد، بلکه کشورهای دیگری که از ما درخواست مساعدت می کنند، سپاه در آن میدان ها هم با کمال رشادت حضور دارد؛ برای دفاع از عتبات عالیات، از حرم‏های مطهر ما در عراق و سوریه، برای دفاع از مظلومان در لبنان و فلسطین و افغانستان و سایر نقاطی که از ملت و دولت ایران درخواست کمک دارند. ما آرزوی سرافرازی بیشتر برای سپاه دلاور و همچنین برای بسیج قهرمان در همه صحنه‏های جهاد و مقاومت و ایستادگی داریم.

**رشادت‏ها و افتخارات سردار حاج قاسم سلیمانی در سپاه
روحانی گفت: یکی از افتخارات دیگر این استان[کرمان] که جزو افتخارات کشور نیز هست، سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی است. آشنایی و رفاقت من با سردار سلیمانی از دوران جنگ تحمیلی است. آن زمانی که ثارالله در حد یک گردان و تیپ بود و بالاخره به لشگر 41 ثارالله تبدیل شد که یکی از لشگرهای قدرتمند ما در میدان دفاع مقدس در جنگ هشت‏ساله برابر متجاوزان بود و امروز هم یک لشگر پرقدرت در کشور ماست. سالها هم تامین امنیت شرق کشور را این استان قدرتمند به عهده داشت. امروز هم اگر جای‏جای نه‏تنها ایران بلکه جای‏جای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را نگاه کنیم، جای پای و دلاوریهای سردار سلیمانی را مشاهده می کنیم.

** نقش بی بدیل سپاه پاسداران در تثبیت و حراست از انقلاب اسلامی
رییس جمهوری در تاریخ 10 اردیبهشت 1396 نیز در سخنرانی در مراسم افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تثبیت و حراست از انقلاب اسلامی از سوی سپاه پاسداران اشاره کرد.
وی بیان کرد که ‘ نقشی که سپاه پاسداران عزیز ما در تثبیت انقلاب اسلامی در روزهای غربت انقلاب در اواخر سال 57 و اوایل سال‏های 58 تا 59 داشته که آنجا مسئولیت دیگری به نام دفاع مقدس و جنگ هم اضافه شد، کار بزرگی انجام شد برای اینکه ملت ما از انقلاب، کشور و تمامیت ارضی خودش حراست کند و انصافاً نقشی که سپاه در حراست و حفاظت از کشور و انقلاب داشته و دارد و کمکی که امروز سپاه علاوه بر داخل کشور، به مردم مسلمان منطقه دارد،[ارزشمند و بی نظیر است.]همة ما می‏دانیم پشتوانة مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و ملت های اسلامی منطقه نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح ایران و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نقشی که اینها برای حفظ عتبات مقدسه، بغداد و دمشق داشتند. اگر این ایثار و فداکاری نبود تروریست ها امروز نه به عنوان گروهک های منطقه، خدای نکرده به عنوان دولت ها و قدرت های منطقه بودند و آن وقت معضل عظیمی برای دنیای اسلام، ملت ما و همه بود.’

** هماهنگی اقدامات سپاه پاسداران با امنیت ملی
روحانی همچنین در ضیافت افطار با علما و روحانیون در 30 خرداد1396 نیز به هماهنگی اقدامات سپاه با امنیت ملی اشاره کرد و در آن جمع توضیح داد: ‘ در مسائل امنیت ملی بحث جناح وجود ندارد. اگر تصمیمی می گیریم که به یک کشور یا مکانی موشک بزنیم، این تصمیمات امنیت ملی ماست. کاری که سپاه پاسداران انجام داد برای آماده کردن موشک و پرتاب به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، اینها تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست.شما بدانید، این گونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می شود. البته اختیارات اینها بیش از موشک بود. آن اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی بعد از حادثه تهران در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به نیروهای مسلح داد و جلسه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد، پاسخ این را شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد و بیش از این هم اجازه داده شد؛ و اینها این اقدام را انجام دادند.’

** تقدیر از تلاش موفق و خدمات ماندگار سردار سلیمانی
نقطه عطف سخنان رییس جمهوری در پیامی بود که وی به همایش ادبی سوختگان وصل در بزرگداشت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 8 اسفند 1396 ارسال کرد.
در پیام رییس جمهوری که برای تقدیر از تلاش موفق و خدمات ماندگار سردار سلیمانی قرائت شد، آمده است،
‘بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره مبارکه الأحزاب آیه 23)
تاریخ پر فراز و نشیب ایران، قهرمانان بزرگی را به خود دیده است که در میدان های نبرد، صحنه های بدیع از حماسه و پیروزی خلق کرده‌اند. در تاریخ معاصر ایران اسلامی شاهد ظهور و درخشش دلیرمردانی هستیم که در اوج بهره ‏مندی از سجایای اخلاقی، حماسه سازند و در سایه الطاف و نصرت الهی و به مدد تقوا و تزکیه نفس و اطاعت از ولی فقیه، با مومنان فروتن و خوش‌رفتار و در مصاف با سلطه‌جویان سخت‌گیر و پر صلابت هستند. هم ایشان هستند که در دل آزادگان و مظلومان جهان جایی جاودان دارند. شهدای عالی مقام دفاع مقدس، مدافعان پر افتخار حرم، جانبازان مقاوم و خستگی ناپذیر و آزادگان صبور پیشگامان این حرکت عزت آفرین می باشند.
سردار پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله، سرلشکر قاسم سلیمانی در برهه ای بسیار حساس از تاریخ ایران و جهان با مجاهدتی غرور آفرین و اخلاصی ناب در راه دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان به حمایت مردم و ارتش عراق و سوریه برخاست، تا شجره خبیثه داعش ریشه کن شود که موجب خدمتی بزرگ به ملتهای منطقه و بشریت شد.
اینجانب برگزاری همایش سوختگان وصل را فرصتی مناسب در راستای حفظ و نشر ارزش های ایثار، مقاومت و شهادت می دانم و بدین مناسبت از تلاش موفق و خدمات ماندگار فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و تقدیر نموده، از درگاه خداوند سبحان برای این عزیز و تمامی خدمتگزاران صادق اسلام و مجاهدان راه خدا سعادت، عزت و پیروزی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران’
سیام**1751**3070**1449

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.