ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72509
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۳:۲۴
  • 272 بازدید
  • ارسال توسط :

اذعان مقام‌های آمریکایی به ناپختگی و کارنابلدی نظامیان عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های این کشور به ناشی بودن و کارآزموده نبودن پرسنل نیروی هوایی عربستان و نقش آن در تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن اذعان کرده است.  یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های این کشور به ناشی بودن و کارآزموده نبودن پرسنل نیروی هوایی عربستان و نقش آن در تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن اذعان کرده است. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت: «ما از نگرانی‌ها درباره تلفات غیرنظامیان [در جنگ یمن] اطلاع داریم و درست به همین دلیل هم با سعودی‌ها همکاری می‌کنیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که دولت آمریکا توصیه‌های گروه‌های حقوق بشری برای متوقف کردن فروش سلاح‌های پیشرفته در جنگ یمن را نادیده گرفته است. 

مستندات ارائه شده توسط گروه‌های حقوق بشری نشان می‌دهند بیش از 16000 مورد از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن به اهداف غیرنظامی اصابت کرده و باعث کشته شدن شهروندان شده‌اند.

دولت آمریکا از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف عربستان علیه یمن در سال 1994 از این حملات حمایت کرده است. 

هر چند دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ یمن را نمی‌توان صرفاً در ناکارآزمودگی و ناشی‌ بودن پرسنل نیروهای هوایی عربستان خلاصه کرد، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشش درباره این  موضوع اظهاراتی از ارزیابی‌های مقام‌های آمریکایی در خصوص وضعیت نظامیان عربستان سعودی در هنگام آغاز جنگ یمن نقل کرده است.  

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: «اما جمع‌بندی مقام‌های آمریکایی این بود که نیروی هوایی عربستان به خوبی آموزش ندیده بود و مقام‌های ارشد سعودی، دستورالعمل‌های محافظتی تهیه شده توسط مشاوران آمریکایی را دور می‌زدند. آمریکایی‌ها ابراز یاس می‌کردند که شمار زیادی از تصمیم‌های سعودی‌ها بر اساس اطلاعات بد گرفته می‌شود و آنها به صورتی مناسب، مواضعی که در فهرست 'ممنوعه‌ها برای حمله' قرار دارند را بمباران می‌کنند.»

روزنامه آمریکایی علی‌رغم ارائه این توجیه درباره دلیل حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، اشاره‌ای به دلایل اقدام دولت ترامپ برای برداشتن منع فروش موشک‌های هدایت دقیق به عربستان نکرده است.

حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز عربستان در محافل سیاسی این کشور هم با مخالفت‌هایی رو به رو است.

مایک لی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت یوتا در مجلس سنا در یک جلسه استماع در هفته جاری گفت: «ما با یک دست بمباران می‌کنیم و با دست دیگر کمک بشردوستانه ارائه می‌کنیم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.