ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72529
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۱۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
دیده بان حقوق بشر: بن سلمان پاسخگوی جنایاتش در یمن باشد

دیده بان حقوق بشر: بن سلمان پاسخگوی جنایاتش در یمن باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تارنمای این سازمان مستقر در نیویورک، بن سلمان امروز (دوشنبه،19 مارس) راهی آمریکا می شود و سیاستگذاران آمریکایی احتمالا از برنامه های اصلاحات اقتصادی او قدردانی و تمجید می کنند اما، یمن، مقوله ای است که در نشست های بن سلمان و مقامات واشنگتن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تارنمای این سازمان مستقر در نیویورک، بن سلمان امروز (دوشنبه،19 مارس) راهی آمریکا می شود و سیاستگذاران آمریکایی احتمالا از برنامه های اصلاحات اقتصادی او قدردانی و تمجید می کنند اما، یمن، مقوله ای است که در نشست های بن سلمان و مقامات واشنگتن و نیز اخبار منتشر شده درباره این نشست ها مورد غفلت قرار می گیرد.
باید توجه داشت که ولیعهد عربستان، وزیر دفاع این کشوز نیز است و بر نیروهای نظامی سعودی نظارت دارد و از 26 مارس 2015، فرمانده ائتلاف بین المللی عملیات طوفان قاطع در یمن است.
هواپیماهای ائتلاف تحت امر عربستان در 25 اوت 2017، سه مجتمع مسکونی را در یمن هدف قرار دادند و جان دستکم 16 غیرنظامی، از جمله 7 کودک، را گرفتند.
سعودی ها و سایر متحدانش در مارس 2015 به انصارالله(حوثی ها) که بیشتر مناطق یمن را در کنترل داشتند، حمله کردند. حدود سه سال است که این ائتلاف با حمایت آمریکا و نقض حقوق جنگ، بطور مرتب یمن را بمباران می کند و علاوه بر کشتن و زخمی کردن غیرنظامیان، هزاران نفر را بی خانمان کرده است.
درست است که آمریکا نیز در جنایات این ائتلاف در یمن شریک است اما، واشنگتن می تواند با استفاده از سفر بن سلمان، برای توقف بسیاری از اقدامات خشونت بار این ائتلاف تلاش کند.
بن سلمان در گرسنگی، بیماری، قحطی و شیوع وبا در یمن سهیم است و باید پاسخگو باشد. ترامپ باید بپذیرد که با فروش تسلیحات به نیروی نظامی که از آنها استفاده غیرقانونی می کند، مقامات آمریکا را در معرض خطر کمک به ارتکاب جنایات جنگی قرار می دهد.
آساق**1088 **1663**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.