ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72535
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۵
  • 316 بازدید
  • ارسال توسط :
شهادت خواسته قلبی شهید فیروزآبادی بود

شهادت خواسته قلبی شهید فیروزآبادی بود

اراهیم فیروز آبادی پدر  شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان خصوصیات اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: شهید فیروز آبادی در بین فرزندانم وجه تمایز خاصی در رفتار و کردار داشت و ویژگی های برتر اخلاقی اش وی را از دیگر فرزندانم جدا می ساخت. پدر شهید مدافع […]

اراهیم فیروز آبادی پدر  شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان خصوصیات اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: شهید فیروز آبادی در بین فرزندانم وجه تمایز خاصی در رفتار و کردار داشت و ویژگی های برتر اخلاقی اش وی را از دیگر فرزندانم جدا می ساخت.

پدر شهید مدافع حرم به نحوه اعزام شهید عبدالکریم به سوریه اشاره کرد و افزود: عبدالکریم در بهار و تابستان سال۹۴ قبل از اعزام به سوریه همراه با لشکر ۲۵ کربلا به نقاط مرزی غرب کشور اعزام شد و تا اواخر شهریور ماه همان سال در آنجا به خدمت پرداخت.

وی ادامه داد: یادم می آید همان سال و در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) شهید به همراه یکی از دوستانش شهید مدافع حرم حسین مشتاقی شب های سوگواری امام شهید را در مسجد سعادت سر می کردند و به امورات مسجد و خدمت رسانی به عزاداران حسینی می پرداختند و تا پاسی از شب مشغول بودند .

ابراهیم فیروز آبادی یادآور شد: گمان می کنم در همان شبهای عزاداری محرم از خداوند خواست که به خواسته قلبی خود یعنی رسیدن به مقام شهادت دست یابد و سرانجام به آرزوی خود رسید.

پدر شهید که در ذهن خود تاریخ اعزام شهید عبدالکریم را یادآوری می کرد ؛ با اشاره به اینکه شانزدهم محرم ۹۴ بود که  عبدالکریم نزد من آمد و خبر داد که آماده اعزام به سوریه است گفت: با شنیدن این حرف در پاسخش گفتم که به تازگی از مرزهای غربی برگشتید و مقداری بمانید و نزد فرزندان خود باشید؛  فرزندانی که هر کدام در آن زمان سه و یک سال سن داشتند ؛  اما او برای اعزام به سوریه مصمم بود.

وی  ادامه داد: علاقمندی او به اعزام و حضور در سوریه در حالی بود که چندی پیش در زمان آموزش های تکاوری در مراکز آموزشی تاندون پای او آسیب دید و ناچار به عمل جراحی شد و پزشکان او را از انجام حرکات رزمی منع کردند اما بی قراری او برای حضور در سوریه و دفاع از حریم اهل بیت (ع)  زمانی او را آرام نمی گذاشت.

ابراهیم فیروز آبادی که تاریخ ها را به خوبی ذکر می کرد به بیان جزئیات شهادت فرزندش پرداخت و تصریح کرد:  اواخر محرم سال ۹۴شهید عبدالکریم به سوریه اعزام می شود و در تاریخ ۱۶ آذر ماه پس از انجام  چند عملیات موفق برای پاکسازی محورهای عملیاتی در یکی از عملیات های  سوق الجیشی منطقه که از ویژگی خاصی هم برخوردار بود در جنوب خان طومان بر اثر اصابت تیر مستقیم به گردنش شهید می شود.

وی شهادت فرزندش را قبولی در دانشگاه حضرت زهرا (س) توصیف کردو اظهار داشت: پسرم به واسطه دفاع از حریم اهل بیت (ع) توانست از این امتحان نمره قبولی بگیرد و  با شهادتش توانست در دانشگاه حضرت فاطمه زهرا (س) پذیرفته شود.

پدر شهید عبدالکریم فیروزآبادی که در روزهای منتهی به ایام نوروز در مناطق عملیاتی هفت تپه  در جنوب کشور به  سر می برد در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص یادمان این شهدا ، گفت: علی رغم حضور یگان هایی از مازندران در دوران دفاع مقدس در این منطقه اما متاسفانه اقدامی از سوی سپاه کربلای مازندران برای احیای قدمگاه این شهدا و حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  صورت نگرفته است که امیدوارم دست اندرکاران به پاس رشادت های شهدای مازندران در جهت احیای قدمگاه شهدای هفت تپه گامهای مثبتی بردارند.

ابراهیم فیروز آبادی  به بیان نقطه نظرات خود در خصوص رابطه و مذاکره با آمریکا پرداخت و با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) آمریکا روابط خود را با ایران قطع کرده بود به فرموده امام  راحل در این زمینه اشاره کردو گفت: همانگونه که امام در آن زمان فرمودند  قطع رابطه آمریکا با ایران همچون قطع  رابطه گرگ با میش است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.