ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72749
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱:۱۳
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
لوکاک: شاهد بدترین بحران انسانی جهان در یمن هستیم

لوکاک: شاهد بدترین بحران انسانی جهان در یمن هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک لوکاک، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «یمن کشوری است که ۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۲ میلیون […]

لوکاک: شاهد بدترین بحران انسانی جهان در یمن هستیمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک لوکاک، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «یمن کشوری است که ۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۲ میلیون نفر از آن‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیازدارند. آیا این به معنای یک فاجعه است؟»، گفت: «بله این به معنای فاجعه است. بحران انسانی در یمن بدترین بحران انسانی در جهان است. نیمی از مردم این کشور در آستانه گرسنگی و قحطی قرار دارند. ما شاهد بدترین وضعیت شیوع وبا در جهان در سال گذشته در یمن هستیم.»

وی افزود: «قرار است که نشستی به ریاست دبیر کل سازمان ملل در سوم ماه آوریل در ژنو در سوئیس برگزار شود. این نشست قابل توجه برای جمع آوری کمک است. البته درخواست ما سه میلیارد دلار است. این پول این توانایی را به ما خواهد داد تا به تغذیه هفت میلیون نفر در مدت یک ماه ادامه دهیم. ما هم اکنون این کار را در یمن انجام می‌دهیم. ما واکسیناسیون را اخیرا به پایان رساندیم تا از دو میلیون و هفتصد هزار نفر در برابر بیماری دیفتری محافظت کنیم.»

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «آنچه که ما خواهان آن هستیم کاهش درگیری‌ها است. درگیری‌ها سبب از بین رفتن جان شمار زیادی از افراد و آسیب به اقتصاد کشور شده است. این درگیری‌ها هم چنین دسترسی به غیرنظامیان را در یمن دشوار کرده است. من بسیار امیدوارم که بتوانیم در سوم آوریل مقادیر قابل توجه از منابع مالی را برای کمک‌های بشردوستانه در سوئیس برای یمن جذب کنیم. من امیدواریم که اقدامات موثری در جهت کاهش آلام مردم یمن انجام دهیم.»

لوکاک همچنین

در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید، «من می‌خواهم در رابطه با وضعیت شهر عفرین در شمال غرب سوریه سوالاتی داشته باشم، ترکیه کنترل شهر و منطقه را در دست گرفته است. به نظر می‌رسد که ترکیه به دنبال گسترش عملیات خود در مرز با سوریه باشد، وضعیت انسانی در آنجا چگونه است،» گفت: «معتقدیم که صد‌ها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در آن بخش از سوریه شده اند. ما دسترسی قابل توجهی به وضعیت میدانی موجود درآنجا نداریم. آنچه که ما هم اکنون می‌توانیم انجام دهیم تنها از راه همکاری با هلال احمر ترکیه است. آن‌ها یک نهاد با نفوذ هستند و تا اندازه‌ای به منطقه دسترسی دارند.»

وی افزود: «آن‌ها مقداری کمک هم برای مردم منطقه ارسال کرده اند. ما نگرانیم که کمک‌های امدادی به اندازه کافی نباشد. ما خواهان ارائه کمک‌های بیشتر و محافظت از غیرنظامیان در این منطقه هستیم. ما همچنین خواهان کاهش درگیری‌ها در سراسر سوریه هستیم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.