ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72852
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۱۶
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد عفو بین‌الملل از ادامه فروش سلاح‌ توسط کشورهای غربی به عربستان

انتقاد عفو بین‌الملل از ادامه فروش سلاح‌ توسط کشورهای غربی به عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، سازمان عفو بین‌الملل امروز جمعه فروش سلاح توسط کشورهای غربی به عربستان و همپیمانانش در جنگ یمن را محکوم کرد. این سازمان همچنین اعلام کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری عربستان و نیروهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، سازمان عفو بین‌الملل امروز جمعه فروش سلاح توسط کشورهای غربی به عربستان و همپیمانانش در جنگ یمن را محکوم کرد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری عربستان و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرتکب جنایات جنگی احتمالی در جریان جنگ یمن در طول سه سال گذشته شده‌اند.

"لین معلوف" مدیر پژوهش‌های خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل گفت: شواهد زیادی وجود دارد که ارسال غیرمسئولانه سلاح برای نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، خسارات هنگفتی به غیرنظامیان در یمن وارد ساخته است، اما این امر، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را از ادامه فروش سلاح‌ به عربستان به ارزش میلیاردها دلار باز نداشته است.

سازمان عفو بین‌الملل افزود که از سال 2015 میلادی تاکنون برای  36 حمله هوایی در یمن توسط ائتلاف عربستان مستندسازی کرده است که ظاهرا این حملات قوانین بین‌المللی را نقض نموده و شماری از این حملات نیز در سطح جنایات جنگی قرار دارد. 

این سازمان افزود که در پی این 36 حمله هوایی که از سال 2015 میلادی برای آن مستندسازی شده است، 513 غیرنظامی کشته شده‌اند که دست کم 167 تن از آن‌ها کودک هستند. همچنین در پی این حملات 379 غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل در ادامه اعلام کرد: با ورود بحران یمن به سال چهارم خود، هیچگونه علامت‌های حقیقی مبنی بر اینکه این بحران کاهش یافته، وجود ندارد. همه طرف‌ها مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به حدود 22.2 میلیون نیازمند به این کمک‌ها و به بیش از یک میلیون مبتلای به بیماری وبا می‌شوند.

این سازمان افزود: با وجود کاهش محاصره ائتلاف به رهبری عربستان علیه بندرهای یمن، اما محدودیت‌ها برای ورود کمک‌ها و کالاهای اساسی به یمن همچنان وجود دارد.

دو تشکل حقوقی در فرانسه روز جمعه اعلام کردند که اگر دولت فرانسه فروش سلاح به عربستان و امارات را ظرف دو ماه متوقف نکند، اقداماتی قانونی علیه آن اتخاذ خواهند کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان این هفته در جریان سفر به آمریکا، درباره بحران یمن با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به محمد بن سلمان گفت که پایان جنگ در یمن، یک نیاز ضروری است.

تجاوز رژیم سعودی و همپیمانانش به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.