ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 72909
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

برای تحقق شعار امسال همه باید تلاش کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی محمدی، خطیب جمعه موقت کاشمر، در اولین خطبه‌های خود در سال جدید با اشاره به نام گذاری سال‌ها، گفت: در سال 1360 امام راحل در پیام خود اشاره‌ای به مسئله تعیین سال داشتند به طوری که فرمودند امیدوارم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی محمدی، خطیب جمعه موقت کاشمر، در اولین خطبه‌های خود در سال جدید با اشاره به نام گذاری سال‌ها، گفت: در سال 1360 امام راحل در پیام خود اشاره‌ای به مسئله تعیین سال داشتند به طوری که فرمودند امیدوارم خداوند متعال امسال را سال رحمت، برکت و برادری و برابری برای همه مسلمین قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه به صورت رسمی این سنت حسنه توسط رهبر معظم انقلاب به وجود آمد، بیان کرد: اگر به فهرست عناوین سالها که توسط رهبر فرزانه انقلاب بیان داشته مروری داشته باشیم این نتیجه به دست می‌آید که تعیین شعار سال و خط مشی اول سال توسط رهبر فرزانه انقلاب بر پایه اصل 110 قانون اساسی است.
محمدی با بیان اینکه قانون اساسی تعیین جهت‌گیری نظام را در اصل 110 برعهده رهبر انقلاب اسلامی گذاشته است، گفت: در این ۱۰ سال اخیر رهبر معظم انقلاب بر روی یک اصل مهم که اصل اقتصاد کشور باشد تکیه کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه بر اساس گفته ایشان مهمترین مسئله کشور اقتصاد بوده و براین اساس تمامی قوا را به سمت و سوی این شعار راهنمایی کرده‌اند، بیان کرد: برای تحقق شعار سال باید همه مردم و به خصوص مسئولان تلاش کنند.
محمدی با بیان اینکه جوانان باید به میدان بیایند و شعارهایی که داده می‌شود را به مرحله ظهور برسانند، گفت: دشمن بر روی مسئله اقتصادی برنامه‌ریزی بسیاری دارد.
تفکر نوعی عبادت است
خطیب جمعه موقت کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند امتیاز ویژه‌ای به نام عقل به انسان داده و این موجود را به وسیله این امتیاز، سرآمد همه موجودات قرار داده است، سرمایه بزرگ زندگی انسان را در عقلی که دارد دانست و اظهار کرد: خداوند متعال به انسان توصیه کرده در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، ابتدا تفکر و اندیشه کرده، نتیجه آن را آینده نگری کند و سپس آن را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات اسلامی تفکر نوعی عبادت است، به سخنی از حضرت علی(ع)مبنی بر اینکه ارزش یک ساعت فکر کردن بیشتر از عبادت هفتاد سال است، اشاره کرد و گفت: تفکر، کلید معرفت و بصیرت انسان است.
محمدی با اعلام اینکه شرافت انسان به وسیله تفکر است، اظهار کرد: تفکر را بر دو نوع می توان تقسیم کرد که یکی تفکر الهی، دینی، انسانی و مذهبی و دیگری تفکر شیطانی است.
وی با تاکید بر اینکه تفکری عبادت محسوب می‌شود که برای انسان راهگشا بوده و از چند ویژگی برخوردار باشد در غیر این صورت نمی‌توان هر تفکری را عبادت محسوب کرد، گفت: اگر تفکری انسان را به خدا برساند، به قدرت و علم خداوند راهنمایی کند، عبادت محسوب می‌شود.
خطیب جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه تفکر باید کلیدی باشد که انسان با آن موحد و خدا پرست شود، اظهار کرد: تفکری عبادت محسوب می‌شود که منجر به بندگی خداوند و شناخت و معرفت انسان نسبت به ذات خداوند متعال شود.
وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام اگر تفکری ما را به هدایت رساند و از مفاسد اخلاقی و مشکلات پیش رو نجات دهد، عبادت محسوب می‌شود، بیان کرد: تفکر با سه مشخصه می‌تواند عبادت محسوب شود.
محمدی با اعلام اینکه قرآن کریم و روایات عرصه‌های تفکر را برای ما تبیین کرده‌اند، گفت: اولین عرصه‌ای که قرآن مجید ما را دعوت کرده تا در آن وارد شده و تفکر و اندیشه کنیم، عرصه هستی شناسی، جهان شناسی و تفکر در آیات تکوینی خداوند متعال است.
وی با اشاره به اینکه این تفکر انسان را به خالق هستی می‌کشاند، افزود: با تفکر به این که روز می‌رود و شب می‌آید منجر به اثبات وجود خداوند برای همه ما می‌شود و منجر می‌شود به عظمت، قدرت و حکمت خداوند متعال شورای ببریم.
خطیب جمعه موقت کاشمر همچنین ثمره خواندن دعای تحویل سال را شناخت حضرت حق، درک عظمت خداوند که قلب‌ها را متحد، نزدیک و صمیمی می‌کند و تدبیر هستی را به دست دارد دانست و گفت: بهار طبیعت و رویش زمین را که می‌بینیم، پی به عظمت این خالق می‌بریم.
وی با بیان اینکه عرصه خودشناسی دیگر عرصه‌ای است که خداوند متعال انسانها را به آن دعوت می‌کند، افزود: خداوند انسان را دعوت می‌کند تا در نظمی که در چشم، قلب و دستگاه گوارش، مغز و در روح خودمان است تفکر کنیم و ببینیم از چه خلق شده‌ایم.
محمدی با اشاره به اینکه چون نتیجه این نوع تفکر خداشناسی است عبادت محسوب می‌شود، تاریخ گذشتگان را عرصه دیگری دانست که قرآن مجید ما را به اندیشه و تدبر در آن دعوت می‌کند.
وی با بیان اینکه باید به سردمداران کفر و ظالمینی که دنیا را جولانگاه ظلم قرار داده بودند و اکنون خبری از خود و نامشان نیست نگاه کرد، گفت: قرآن، به تفکر در علل شکست‌ها و پیروزی‌های گذشتگان تاکید دارد.
خطیب جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه این تفکر چون وسیله عبرت شما محسوب می‌شود عبادت است، بیان کرد: کسانی که قوی‌تر و قدرتمندتر بودند ولی اکنون نامی از آنها باقی نمانده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آنچه در آیات قرآن آمده تفکر در داستانهای پیامبران عبرت است، افزود: در حادثه‌ای که سال 42 در شهر مذهبی قم به وقوع پیوست و بر اثر آن دهها طلبه به شهادت رسیدند و نتیجه آن تبعید حضرت امام راحل شد، پی به عظمت خداوند متعال می‌بریم.
محمدی بیان کرد: امامی که تبعید شده بود، خداوند متعال، انقلاب اسلامی را با دست او به پیروزی رساند و شاهی که پشتوانه‌اش آمریکا و قدرت‌های بزرگ بود نابود کرد و از بین برد.

وی در ادامه با محکوم کردن حمله رژیم منحوس آل سعود به یمن در سومین سال خود، گفت: به رغم اینکه این جنگ سه سال به طول انجامیده اما هنوز مردم مسلمان یمن با قدرت در برابر آل سعود ایستادگی می کنند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه رژیم آل سعود از پشتوانه آمریکا و سلاح‌های مختلف کشورهای استکبار برخوردار است اما کشور مستضعف و محروم یمن با دست خالی در برابر این جنایتکاران ایستادگی کرده‌اند، افزود: نتیجه این حمله تاکنون 13 هزار کشته بوده است.

 انتهای پیام

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.