ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73039
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۳
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن؛ تونل تاریک عربستان و امارات و سودان

یمن؛ تونل تاریک عربستان و امارات و سودان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، ساعت دو بامداد ششم فروردین (26 مارس) تجاوز نظامی عربستان سومین سال خود را پشت سرگذاشته و واردسال چهارمین سال می شود در حالی که ماجراجویی های عربستان همچنان ادامه داشته و تا این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، ساعت دو بامداد ششم فروردین (26 مارس) تجاوز نظامی عربستان سومین سال خود را پشت سرگذاشته و واردسال چهارمین سال می شود در حالی که ماجراجویی های عربستان همچنان ادامه داشته و تا این لحظه حاصلی جز کشته و مجروح شدن هزاران یمنی و تخریب زیرساخت های این کشور نداشته است.

شمال و جنوب یمن تهدیدی برای نیروهای ائتلاف

در فاصله سه سال گذشته مناطق جنوبی یمن به تونل سیاه و تاریک عربستان، امارات و سودان و یمنی های هوادار آنان تبدیل شده است و شهرهای عسیر، نجران و جیزان به محل شکار سربازان سعودی تبدیل شده است که عملیات فرار و گریز آنان از این مناطق ادامه دارد بدون اینکه بتوانند خسارت های خود را جبران کنند.

از طری دیگر نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی یمن همچنان در حال مقاومت و تحقق دستاوردهای مورد نظر خود هستند.

همین وضعیت اگر نه بدتر در جبهه های شمالی برای محور سعودی ادامه دارد، به این معنی که صحرای "میدی" به حمام خون سربازان عمر البشیر تبدیل شده است و نیروهای حامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور بازداشت شده نیز در استان جوف از تحقق پیروزی بازمانده اند.

در غرب نیز وضعیت تشکیلات وابسته به ائتلاف سعودی که امارات در هدایت و رهبری آنان نقش زیادی دارد، وضعیت بهتری ندارند به این ترتیب که از چند ماه پیش نیروهای مستقر در آن در تلاش برای رسیدن به دروازه های شهر الحدیده هستند اما هربار که در این مسیر گام برداشته اند خود را در برابر نیروهای مقاومت که در کمینشان نشسته اند، گرفتار دیده اند.

اما در مرکز یمن برخی گروهها در تلاش برای رسیدن به صنعاء هستند، هدفی که هر روز احتمال تحقق آن بیش از پیش رنگ می بازد زیرا ارتش و کمیته های مردمی زمام امور را در این مناطق به دست گرفته اند.

در این میان جنوب یمن به صحنه شکست های گسترده ائتلاف علیه یمن به رهبری سعودی تبدیل شده است وعملیات نظامی هرروزه نیروهای ائتلاف نیز در این مناطق حاصلی برایشان نداشته است.

رفتارهای حماقت آمیز ولیعهد سعودی در برابر غرب

با اینهمه عربستان به رهبری بن سلمان ولیعهد این کشور همچنان سرگرم معاملات تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس است دو طرفی که در به جیب زدن میلیون ها دلار از درآمدهای سعودی و در نتیجه طولانی شدن هرچه ممکن زمان جنگ، مانعی نمی بینند.

در بحبوحه خسارت های ناشی از حمله نظامی به یمن، عربستان و امارات در مناطق جنوبی به جان هم افتاده و بر سر تقسیم منافع و غنایم با یکدیگر اختلاف پیدا کرده اند.

در این میان جنبش انصار الله همچنان سرگرم تقویت توانمندی های نظامی خود تا رسیدن به قدرت با زدارندگی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.