ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73047
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
برنامه هسته‌ای عربستان، اوضاع منطقه را وخیم‌تر می‌کند

برنامه هسته‌ای عربستان، اوضاع منطقه را وخیم‌تر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق قطر، تعدادی از کارشناسان فرانسوی در زمینه ممنوعیت سلاح اتمی، با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای عربستان و تعمد دولت آمریکا بر وخیم تر کردن اوضاع خاورمیانه، تاکید کردند، عربستان به دنبال سلاح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق قطر، تعدادی از کارشناسان فرانسوی در زمینه ممنوعیت سلاح اتمی، با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای عربستان و تعمد دولت آمریکا بر وخیم تر کردن اوضاع خاورمیانه، تاکید کردند، عربستان به دنبال سلاح اتمی برای رویارویی با ایران است نه تولید انرژی جایگزین و کاهش و وابستگی به نفت.

حمایت از برنامه ای هسته ای عربستان، اقدامی فوق العاده خطرناک

به عقیده این گروه از کارشناسان، آمریکا با حمایت از برنامه هسته ای عربستان که گامی بسیار خطرناک است، اوضاع خاورمیانه را بدتر می کند، زیرا هرچند استفاده مسالمت آمیز از برنامه هسته ای حق عربستان است اما حقی که عربستان با استفاده از آن به دنبال باطل است.

به عبارت بهتر هدف ریاض از پافشاری بر برنامه هسته ای برخلاف آنچه در مورد تولید انرژی های جایگزین و کاهش وابستگی به نفت اعلام می کند، رویارویی با ایران است که از آن تحت عنوان دشمن سرسخت یاد می کند بنابراین پافشاری عربستان در این زمینه بسیار خطرناک است به ویژه اینکه تجربه سه سال گذشته نشان داد، دولت جدید سعودی فاقد حکمت و مهارت لازم برای در اختیار داشتن این سلاح خطرناک است و آنچه در یمن رخ داد از جمله نابودی این کشور و کشتار گروهی مردم آن بهترین دلیل بر این موضوع است.

در همین ارتباط "گی دکوکتو" کاشناس ممنوعیت سلاح اتمی در فرانسه گفت: هدف عربستان از پافشاری بر داشتن سلاح اتمی برای همه روشن و واضح است و اظهارات رهبران سعودی بیانگر اصرار برای آغاز برنامه هسته ای و دستیابی به سلاح اتمی است .

استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای، دروغ ریاض و آمریکا

به گفته او، این وضعیت برای همه ناظران و اعضای کنگره آمریکا نگران کننده است، زیرا گزارش های امنیتی و اطلاعاتی حاکی از این است که عرسبتان به طور علنی در تلاش برای در اختیار داشتن سلاح اتمی برای رویارویی با ایران است و ادعای حامیان برنامه هسته ای سعودی در دولت آمریکا مبنی بر اینکه هدف از آن استفاده مسالمت آمیز است، ادعایی دروغین است.

این کارشناس فرانسوی افزود: حمایت کسانی مانند "جرج نادر" تاجر لبنانی با تابعیت آمریکایی از برنامه هسته ای آمریکا نیز اقدامی سالم نیست زیرا او کسی است که در کاخ سفید و کنگره آمریکا در تلاش برای اجرای دستور کار سعودی و اماراتی بود بدون اینکه صلح و امنیت جهانی را در نظر داشته باشد.

دکوکتو افزود،روشن است که عربستان از افرادی مانند نارد استفاده کرده و با استفاده از پول آنها را برای تحقق اهداف خود به کار می گیرد که مهم ترین اهداف آن همین برنامه هسته ای است.

وی  ادامه داد، معاهده منع توسعه سلاح اتمی در جهان کاملا روشن است و باید به آن پایبند بود به ویژه اینکه همه ما شاهد میزان سردرگمی و بی برنامه بودن عربستان در استفاده از سلاح در یمن بودیم و اینکه کشتار جمعی برایش گزینه اول به شمار می آید و  دوراندیشی و تدبیر در جنگ یمن جایی نداشت.

خطر جنگ در خاورمیانه

به گفته او در اختیار داشتن سلاح اتمی از سوی عربستان به معنی جنگ قریب الوقوع بین ایران و عربستان به میزان 90 درصد است و این چیزی است که گزارش های امنیتی  و مطالعات سیاسی به آن اشاره داشته اند از همین رو اوضاع کاملا خطرناک خواهد بود وچنانچه عربستان نیروگاه اتمی بسازد حتی اگر با ادعای استفاده مسالمت آمیز همراه باشد، هیچ کس قادر به مهار تحولات حاصل از آن نخواهد بود.

از سوی دیگر "لوئیس لافونتین" کارشناس ممنوعیت استفاده از سلاح اتمی و مدیر مرکز "پیتر جان" دست اندرکار آشنایی با خطرات سلاح اتمی در پاریس  تاکید کرد، در اختیار داشتن برنامه اتمی از سوی عربستان بر اساس هر معاهده و یا تعهدی بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا تمام این معاهدات قابل نقض است و اگر اکنون چنین نشود در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

سلاح هولناک در اختیار عربستان

به گفته او سوء استفاده عربستان از پول می تواند به راحتی مهر تاییدی بر این باشد که برنامه اتمی این کشور در آینده نزدیک به سلاح اتمی هولناکی تبدیل خواهد شد زیرا منابع اطلاعاتی اروپا و آمریکا تاکید کردند،عربستان به دلیل رویارویی با ایران به دنبال سلاح اتمی است.

علاوه بر این در شرایطی که درخواست ممنوعیت توسعه سلاح اتمی و زیان های زیست محیطی حاصل از آن مطرح است ، به هیچ وجه نمی توان مشوق برنامه اتمی جدیدی در خاورمیانه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.