ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73145
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۰۷
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن: توقف جنگ از مهمترین اولویت های من است

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن: توقف جنگ از مهمترین اولویت های من است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که سه سال از تجاوز ائتلاف به اصطلاح عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن می‌گذرد، مارتین گریفیتس، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد توقف جنگ و تحقق صلح همه جانبه […]

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن: توقف جنگ از مهمترین اولویت های من است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که سه سال از تجاوز ائتلاف به اصطلاح عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن می‌گذرد، مارتین گریفیتس، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد توقف جنگ و تحقق صلح همه جانبه در یمن از مهمترین اولویت‌های وی به شمار می‌رود.

گریفیتس در دیدار با «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی در صنعا تأکید کرد که کاهش درد و رنج یمنی‌ها که در پی انتقال بانک مرکزی این کشور به عدن و نیز بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا صورت گرفته است، از اولویت‌های وی به شمار می‌رود.

در این دیدار معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی نیز بر نقش مهم فرستاده سازمان ملل به منظور تغییر دیدگاه ملت یمن درباره سازمان ملل درباره آنچه یمنی‌ها با تجاوز و محاصره روبرو هستند، تأکید کرد.

وی همچنین به موضع سست سازمان ملل در برابر درد و رنج‌های ملت یمن در طول سه سال گذشته و نیز تجربیات فرستاده پیشین سازمان ملل در امور یمن اشاره کرد و گفت: یمن همچنان در کنار صلح عادلانه‌ای که وحدت، امنیت و ثباتش را تضمین کند، خواهد ماند.

از سوی دیگر، در حالی که تجاوز خانمان سوز ائتلاف سعودی به یمن تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته است، وزرای خارجه و توسعه بین المللی انگلیس در بیانیه‌ای مشترک ایران را متهم به ارسال تسلیحات به نیرو‌های انصارالله کرده اند. این در حالی است که مقامات ایران همواره مداخله در امور کشور‌های دیگر را به صراحت رد کرده اند.

گفتنی است در حالی سه سال از آغاز عملیات نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تحت نام «توفان قاطعیت» می‌گذرد که این حمله نظامی دستاوردی جز فرو بردن یمن به بدترین بحران انسانی در جهان نداشته است.

طبق گزارش سازمان‌های بین المللی، جنگ یمن تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که یک میلیون یمنی به مرض وبا دچار شده اند و بیش از دو هزار مورد فوت در این خصوص مشاهده شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.