ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73214
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۰۷
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
در زمان مقتضی پاسخ ایران را خواهیم داد

در زمان مقتضی پاسخ ایران را خواهیم داد

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پارسینه، سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن با متهم کردن تهران به حمایت از حملات موشکی حوثی‌ها به خاک سعودی، ایران را تهدید کرد که حمله موشکی حوثی‌ها را تلافی خواهد کرد.ترکی الملکی روز دوشنبه ششم فروردین گفت:‌ «ما این حق را […]

حمله موشکی حوثی ها به عربستان   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پارسینه، سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن با متهم کردن تهران به حمایت از حملات موشکی حوثی‌ها به خاک سعودی، ایران را تهدید کرد که حمله موشکی حوثی‌ها را تلافی خواهد کرد.
ترکی الملکی روز دوشنبه ششم فروردین گفت:‌ «ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که به ایران و در زمان مقتضی و در جای درست، پاسخ دهیم».

عربستان سعودی می‌گوید سامانه دفاعی آن کشور هفت موشک بالستیک که حوثی ها در یمن شلیک کرده بودند، را سرنگون کرده‌ است. گزارش شده که سقوط بقایای موشک‌ها روی یک منطقه مسکونی، یک کشته برجای گذاشته‌ است.

گزارش شده هدف یکی از این موشک‌ها ریاض، پایتخت عربستان، بوده‌ است. در پی سرنگونی این موشک بر فراز ریاض، سه نفر کشته و زخمی شدند.

ترکی الملکی در کنار یکی از بقایای این موشک‌ها در مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد این موشک‌ها، «ساخت ایران است».

سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان مدعی شده است: “این اقدام خصمانه حوثی‌های تحت حمایت ایران ثابت کرد که حکومت ایران همچنان به حمایت نظامی از گروه‌های مسلح ادامه می‌دهد.”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای اقدام حوثی ها را محکوم کرده است. گوترش خواهان خویشتنداری طرفین درگیر شده و گفته است: “تشدید درگیری ها راه حل نیست.”

قرار است دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نیویورک با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی – که به آمریکا سفر کرده است – دیدار کند.

 در واکنشی متقابل، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در شبکه توییتر نوشته است: “برخی سرمست دوشیدن هستند و برخی از اینکه دوشیده بشوند، خوشحال ترند. در همین اثنا، یمنی ها، که مجرم جوان تازه کار در صدد سوء استفاده از آنها برای جهش کاری خود می باشد، توسط غرب به فراموشی سپرده شده‎اند.”

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که شهرهای نجران، جازان و خمیس مشیط در جنوب عربستان هم هدف حمله موشکی بوده اند. این حملات در سومین سالگرد حمله نظامی عربستان و متحدانش به یمن صورت گرفت.

شاهدان در ریاض از شنیدن صدهای انفجار و مشاهده دود در آسمان خبر داده اند. فیلم‌هایی هم منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهرا یکی از موشک‌های ضدهوایی عربستان بدون برخورد به هدف سقوط کرده و روی زمین منفجر شده است.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌گویند چند مکان مشخص از جمله فرودگاه بین‌المللی ریاض را هدف گرفته بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.