ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73230
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۱۱
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
مطبوعات آمریکایی: سامانه پاتریوت آمریکا مقابل موشک‌های یمن ناکام ماند

مطبوعات آمریکایی: سامانه پاتریوت آمریکا مقابل موشک‌های یمن ناکام ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود ادعای فرماندهی ائتلاف سعودی مبنی بر مقابله سامانه آمریکایی پاتریوت عربستان با هفت فروند موشک یمنی‌ها، اما مجله نیوزویک آمریکا نوشت: تصاویر ویدئوییِ رسوا کننده نشان داد که دو موشک سامانه پاتریوت در هوا ناکام مانده و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود ادعای فرماندهی ائتلاف سعودی مبنی بر مقابله سامانه آمریکایی پاتریوت عربستان با هفت فروند موشک یمنی‌ها، اما مجله نیوزویک آمریکا نوشت: تصاویر ویدئوییِ رسوا کننده نشان داد که دو موشک سامانه پاتریوت در هوا ناکام مانده و موفق نشده است که با موشک های بالستیک یمن مقابله کند و همچنین یک موشک دیگر نیز به طور غیرمنتظره از مسیر خود منحرف شده و به زمین اصابت کرده است.

این مجله افزود: ناکامی پاتریوت به منزله مشوقی برای ارتش و کمیته های مردمی یمن به منظور حملات بیشتر است که امنیت سعودی را تهدید می کند.

مجله نیوزویک به نقل از" جفری لویس" مدیر برنامه منع گسترش سلاح در شرق آسیا در اندیشکده مطالعات بین المللی "مدلبوری" در کالیفرنیا نوشت: "با وجود ادعای سعودیها مبنی بر موفقیت آمیز بودن سامانه پدافندِ آمریکایی آنها، اما به نظر می رسد که دو موشک به طرز فاجعه باری (در هدف قرار دادن موشک های یمنی) ناکام مانده اند" .

این مجله افزود: یکی از این موشک ها بدون اصابت به هدف خود (موشک های یمنی) منفجر شده است و به نظر می رسد که موشک دوم نیز با سرعت، انحراف مسیر داده و به زمین برخورد کرده است.

مجله نیوزویک افزود: این تصاویر ویدئویی ما را بر آن می دارد که بگوییم کشته یا زخمی ها بیشتر از آنکه ناشی از موشک های یمنی ها باشد؛ به خاطر مقابله ناکام و شکست خورده عربستان با این موشک ها بوده است.

این مجله در عین حال افزود: برای اینکه مطمئن شویم و نتیجه گیری نهایی کنیم، باید اطلاعات بیشتری از محل سقوط و نقاط برخورد جمع آوری کنیم که در آن تعدادی کشته و زخمی شدند

لویس در چهارم دسامبر سال 2017 میلادی نیز در تحلیلی مفصل، نادرستی روایت عربستان از مقابله سامانه پاتریوت با یک موشک بالستیک بر فراز شهر ریاض در نوامبر سال 2017 میلادی را برملا کرد و این مقابله را "ناکام و شکست خورده" برشمرد.

تحلیل لویس و همکارانش اشاره کرد: کلاهک موشک بالستیک یمنی ها از سامانه پدافندی عربستان عبور کرد و نزدیک بود که به هدف اصابت کند و در نزدیک یکی از سالن های فرودگاه ملک خالد منفجر شد؛ به گونه ای که مسافران به خاطر این صحنه از روی صندلی های خود پریدند.

مجله نیوزویک با تشریح روند اصابت موشک بالستیک نوشت: بخش هایی از بدنه این موشک هنگام نزدیک شدن به هدف به طور تدریجی جدا می شود و سپس کلاهک آن به سمت هدف حرکت کرده و به آن اصابت می کند.

این مجله افزود: بقایای موشکی که مسئولان سعودی با استناد به آن می گویند که عملیات مقابله با موشک یاد شده موفقیت آمیز بوده است؛ بخشی از بدنه جداشده موشک از کلاهک است؛ یعنی کلاهک ممکن است که به مسیر خود ادامه داده و به هدف رسیده باشد.

به نوشته نیوزویک، امکان دسترسی به "بقایای کلاهک جنگی" وجود ندارد اما صدای انفجارها و دود ناشی از آن اشاره دارد که موشک به هدف خود رسیده است.

این درحالی است که مسئولان سعودی این امر را رد می کنند و همواره می گویند که انفجار ناشی از بقایای موشک منهدم شده است.

لویس در این باره گفت: دولت ها همواره تلاش می کنند که کارا نبودن سامانه های خود را پنهان کنند اما این امر نباید از میزان نگرانی کم کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.