ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73265
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
  • 327 بازدید
  • ارسال توسط :
اتحادیه اروپا: تنش افزایی نظامی موجب افزایش درد مردم یمن می شود

اتحادیه اروپا: تنش افزایی نظامی موجب افزایش درد مردم یمن می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘کاترین ری’ سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: شلیک همزمان چند موشک توسط حوثی ها در یکشنبه شب به سوی هدف های مختلف در عربستان از جمله فرودگاه ریاض، در این مناقشه تاکنون بی سابقه است.وی درادامه سکوت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘کاترین ری’ سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: شلیک همزمان چند موشک توسط حوثی ها در یکشنبه شب به سوی هدف های مختلف در عربستان از جمله فرودگاه ریاض، در این مناقشه تاکنون بی سابقه است.
وی درادامه سکوت آمریکا واتحادیه اروپا دربرابرکشتار روزانه یمنی ها در بمباران های ائتلاف نظامی سعودی، دفاع متقابل حوثی ها در شلیک موشک به عربستان سعودی را محکوم کرد
ری بدون اشاره به درخواست نهادهای حقوق بشری برای پایان محاصره مردم یمن و کشتار کودکان و زنان این کشور از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان، مدعی شد که این اقدام(پرتاب موشک از سوی حوثی ها) مغایر با درخواست های جامعه بین المللی برای راه حل صلح آمیز، فراگیر و از طریق مذاکره برای بحران یمن است.
این بیانیه افزود: در حالی که جنگ در یمن وارد چهارمین سال خود می شود و با ورود فرستاده تازه منصوب شده سازمان ملل به صنعا ، کسانی که برای حل و فصل سیاسی این مناقشه کار می کنند نباید توسط چنین اقداماتی (شلیک موشک) از کار خود بازداشته شوند.
سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا موضع قاطع خود در حمایت از ‘مارتین گریفیتس’ فرستاده ویژه سازمان ملل و تیم او را مورد تاکید قرار میدهد . ما همچنان بدون قید و شرط از کار او از جمله در زمینه تعامل با تمام طرفهای مناقشه با نگاه به ازسرگیری فوری مذاکرات سیاسی ، حمایت می کنیم. به موازات این کار ، ما همچنین به اقدامات خود برای کاهش مصائب مردم یمن ادامه خواهیم داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا ، پیش از این نیز پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد دوشنبه شب به نقل از «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان گزارش داد، شلیک زنجیره ای موشک های انصارالله به برخی از شهرهای عربستان از جمله ریاض پایتخت این کشور محکوم است. در این بیانیه از طرف های درگیر خواسته شده است که خویشتنداری خود را با وجود تنش ها در یمن، حفظ کنند. در این بیانیه تصریح شد: تنها راهگشای پایان دادن به درگیری در یمن و کلید معضل بحران انسانی جاری در این کشور، حل و فصل سیاسی از طریق گفت و گوی فراگیر است.
در پی حمله یکشنبه شب (5 فروردین 97) یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض پایتخت را هدف قرار داد. حمله موشکی انصارالله همزمان با سومین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشور یمن صورت گرفت.
عربستان به همراه برخی کشورهای عربی از جمله امارات از ششم فروردین 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن، تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار تن، آوارگی میلیون ها نفر از شهروندان فقیر یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
اروپام**1078**1590

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.