ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73279
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
  • 127 بازدید
  • ارسال توسط :
اعزام های غیرقانونی به عتبات باید متوقف شود/ افزایش ظرفیت ۴۲ درصدی در اعزام دانشجویان به عتبات

اعزام های غیرقانونی به عتبات باید متوقف شود/ افزایش ظرفیت ۴۲ درصدی در اعزام دانشجویان به عتبات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای آبان ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.   مرکز درمانی و پزشکی هلال احمر در موکب حضرت معصومه(س) فعال شد نماینده مرکز پزشکی حج و […]

بسته خبری حج و زیارت هشتم فروردین///اعزام های غیرقانونی به عتبات باید متوقف شود/فوت ۵۰ زائر ایرانی در پیاده روی اربعین امسالبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای آبان ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

مرکز درمانی و پزشکی هلال احمر در موکب حضرت معصومه(س) فعال شد

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عمود ۱۰۸۰ نهم آبان ماه سال 96 اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین در موکب حرم حضرت معصومه (س با ترخیص دارو در این عمود آغاز شد.

تیم 40 نفره جمعیت هلال احمر استان قم در موکب وابسته به حرم حضرت معصومه(س) واقع در عمود ۱۰۸۰ مستقر و تخلیه داروها، آماده سازی انبار دارویی و برپایی داروخانه و پایگاه درمانی برادران و خواهران انجام شد.

وی با بیان اینکه تیم امدادی پزشکی مستقر در این موکب تحت پوشش خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت فعال است، افزود: این تیم متشکل از پزشکان، متخصص جراح، متخصص زنان، پرستاران، تکنسین های دارویی و نجاتگران جمعیت هلال احمر هستند.

نماینده مرکز حج و زیارت در عمود ۱۰۸۰ افزود: در مجموع 8 تن دارو در قالب ١٢٠ قلم داروی امدادی به این موکب اختصاص یافته است.

 

فوت ۵۰ زائر ایرانی در پیاده روی اربعین امسال

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در هجدهم آبان ماه سال 96 اظهار کرد: ۵۰ زائر در ایام پیاده روی اربعین سال 96 به علت حادثه یا به صورت طبیعی فوت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۴۰ نفر از طرف کمیته ثبت نام و اعزام به عنوان مامور کارگزاری بیمه ایران در کنار همکاران هلال احمر و کمیته بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به زائران در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: نمایندگان شرکت کارگزاری بیمه ایران را در کنار همکاران کمیته بهداشت و درمان و هلال احمر در بیمارستان‌های عراق و در مسیر پیاده روی اربعین مستقر کردیم تا هر زائری که برای درمان به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود از طریق بیمه هزینه‌های درمانی آن‌ها پوشش داده شود، به دلیل اینکه هزینه‌های درمانی در عراق بسیار گران است.

 

اعزام های غیرقانونی به عتبات باید متوقف شود

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، در بیست و یکم آبان ماه سال 96  با تاکید بر اینکه این سازمان از حقوق دفاتر زیارتی در چرخه اعزام زائر به عتبات حمایت می کند و مدافع حقوق آنها است،گفت: متاسفانه برخی افراد بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی، تجربه و صلاحیت وارد حوزه اعزام زائر به عتبات شده اند، که باید برای حل این مشکل چاره جویی شود.

محمدی در جمع هیئت مدیره شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان مرکزی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت از دو سال پیش به منظور ساماندهی اعزام های عتبات، طرح اعزام های استانی را راه اندازی کرده است و هم اکنون آسیب شناسی در این زمینه را در دستور کار خود دارد.

وی با دعوت از هموطنان به بهره گیری و استفاده از توانمندی های سازمان حج و زیارت و کارگزاران و دفاتر مورد تایید این سازمان افزود: سازمان حج و زیارت به نوبه خود تلاش می کند با افزایش جذابیت های لازم از جمله ارزان کردن هزینه سفر و افزایش کیفیت و تنوع خدمات در استان ها، موجبات گرایش هر چه بیشتر هموطنان به استفاده از مسیرهای مطمئن و قانونی تر را ترغیب کند.

 

افزایش ظرفیت ۴۲ درصدی در اعزام دانشجویان به عتبات

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی، در بیست و سوم آبان ماه از اعزام دانشجویان به عتبات در دوره هجدم از اول بهمن و با ظرفیت ۱۷ هزار نفر خبر داد و گفت: ثبت نام و قرعه کشی این دوره در دی ماه است.

وی افزود: ظرفیت این دوره از اعزام ۱۷ هزار نفر است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی تصریح کرد: ثبت نام و قرعه کشی دوره هجدهم اعزام دانشجویان به عتبات در دی ماه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.