ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73321
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۴۷
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
مغرب وسومالی به ناتوانی سعودی درمقابل موشک های یمنی واکنش نشان دادند

مغرب وسومالی به ناتوانی سعودی درمقابل موشک های یمنی واکنش نشان دادند

یگان موشکی یمن در پاسخ به حملات ائتلاف متجاوز تحت رهبری سعودی به یمن که بیش از سه سال است ده ها هزار یمنی را کشته وزخمی کرده است، چند فروند موشک به سمت عربستان شلیک و اعلام کرد این موشک ها با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کرده است. به گزارش پایگاه […]

یگان موشکی یمن در پاسخ به حملات ائتلاف متجاوز تحت رهبری سعودی به یمن که بیش از سه سال است ده ها هزار یمنی را کشته وزخمی کرده است، چند فروند موشک به سمت عربستان شلیک و اعلام کرد این موشک ها با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، «محمد ششم » شاه مغرب روز گذشته (سه شنبه) با دو روز تاخیر، با ارسال پیامی برای شاه سعودی به این حمله واکنش نشان داد وبا ریاض ابراز همبستگی کرد.
روابط مغرب و عربستان به دلایل مختلف از جمله مخالفت سعودی با میزبانی جام جهانی از سوی رباط با تنش هایی روبرو است وگفته می شد مغرب به همین دلیل، به حمله موشکی به عربستان واکنشی نشان نداده است.
به نوشته پایگاه «المغرب 24 » ، محمد ششم در این پیام گفت که همبستگی بی قید و شرط خود را با ریاض اعلام می کند و در برابر هر اقدامی که امنیت عربستان را تهدید کند، در کنارش می ایستد.
از سوی دیگر، سومالی با ارسال پیامی در سطح سفیر، حمله موشکی به عربستان را محکوم کرد وگفت که از ائتلاف متجاوزان به یمن به رهبری سعودی حمایت می کند.
به نوشته تارنمای خبری «سومالی تودی »، «طاهر محمود» سفیر این کشور در ریاض در پیام خود از این که حوثی ها به موشک های پیشرفته دست یافته اند ابراز ناخرسندی کرد ودر راستای سیاست های سعودی، مدعی شد ایران برای آن ها موشک می فرستد.
سومالی در ژانویه 2016 میلادی (دی-بهمن 95) پس از حمله معترضان به اعدام شیخ نمر النمر روحانی شیعه عربستان به سفارت سعودی در تهران، در حمایت از ریاض، روابطش را با ایران قطع کرده است.
عربستان وچند کشور عربی دیگر از 6 فروردین 94 با تجاوز نظامی به یمن قصد دارد «عبدربه منصور هادی » رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند. حملات عربستان و متحدانش تاکنون منجر به کشته وزخمی شدن ده ها هزار یمنی شده و میلیون ها نفر را آواره کرده است.
خاورم **2041** 1049

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.