ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73426
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۴:۵۳
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
ادعای متیس: سوخت‌رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی از تلفات غیرنظامیان می‌کاهد!

ادعای متیس: سوخت‌رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی از تلفات غیرنظامیان می‌کاهد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است سوخت رسانی به بمب‌افکن‌های سعودی بر فراز آسمان یمن می‌تواند به کاهش تلفات غیرنظامیان کمک کند. ادعاهای وی در حالی مطرح شده که این جنگ سه ساله، […]

ادعای متیس: سوخت‌رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی از تلفات غیرنظامیان می‌کاهد!به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است سوخت رسانی به بمب‌افکن‌های سعودی بر فراز آسمان یمن می‌تواند به کاهش تلفات غیرنظامیان کمک کند. ادعاهای وی در حالی مطرح شده که این جنگ سه ساله، جان هزاران غیرنظامی را گرفته است.

متیس در یک کنفرانس خبری درباره موضوع گفتگوهای خود با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی طی هفته گذشته و چگونگی به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان پاسخ داد. وی در پاسخ به این پرسش‌ها مستقیما به موضوع سوخت رسانی به جنگنده‌های سعودی پرداخت.

وی گفت: «هنگامی که خلبانی در حال پرواز هستید و بمب‌هایی بر بال‌های هواپیمای خود دارید و فردی نیز از شما درخواست می‌کند بمب‌های خود را پرتاب کنید و می‌بینید سوختتان در حال اتمام است؛ ما به شما می‌گوییم نباید تصمیم عجولانه بگیرید.»

آمریکا در بمباران یمن که از سال 2015 آغاز شده است، به عربستان کمک رسانده است و هنگامی که دونالد ترامپ در سال 2016 به ریاست جمهوری آمریکا رسید، این حمایت‌ها تشدید شد. واشنگتن به ریاض خدماتی از جمله اعطای تسلیحات و سوخت رسانی به جنگنده‌ها و نیز اطلاعات و مهمات ارائه کرده است. واشنگتن این اقدامات را علی‌رغم محکومیت شرایط غیرنظامیان در این بمباران‌ها انجام داده است.

متیس افزود آمریکا به عربستان درباره مناطقی که نباید به آن‌ها حمله کرد (مانند مدارس و بیمارستان‌ها) هشدار داده است. با این حال، وی گفت: «اما این مسئله به این سادگی نیست. نمی‌توان گفت حالا که مدرسه و بیمارستانی دیده‌ایم باید بر نقشه دایره‌ای دور آن‌ها بکشیم.»

وی گفت افرادی که فرمان این حملات را صادر می‌کنند، باید از وجود این مناطق آگاهی داشته باشند. او علاوه بر این اذعان کرد لیست چنین اماکنی هرگز کامل نیستند. متیس گفت: «گاهی اوقات شما نام‌هایی را به این لیست اضافه می‌کنید که پیشتر بر روی نقشه نشان داده نشده بودند.»

اظهارات وی در حالی مطرح شده است که به نظر می‌رسد متیس سخنان جوزف ووتل، ژنرال ارتش آمریکا، در روزهای گذشته را فراموش کرده باشد. این ژنرال اذعان کرده بود آمریکا بر چگونگی استفاده از تسلیحات نظامی که به عربستان ارسال می‌کند، نظارتی ندارد.

بر اساس تخمین آکسفام، از آغاز جنگ یمن در سال 2015، دستکم 10 هزار غیرنظامی یمنی جان خود را از دست داده اند. این درگیری‌ها به کشته‌شدن هزاران نفر، آواره‌شدن بسیاری دیگر از افراد و شیوع گسترده بیماری وبا منجر شده است. بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، اکنون 22 میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.