ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73515
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۳:۵۰
  • 385 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح  جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

اخبار داخلی*******آنکارا- «محمد ابراهیم طاهریان فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد که حجت الاسلام دکتر«حسن روحانی» رییس جمهوری و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به زودی به آنکارا سفر می کنند.کرمانشاه- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته و در جهت […]

اخبار داخلی
*******
آنکارا- «محمد ابراهیم طاهریان فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد که حجت الاسلام دکتر«حسن روحانی» رییس جمهوری و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به زودی به آنکارا سفر می کنند.
کرمانشاه- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته و در جهت حل مشکلات آنها گام بر می دارد.
نیویورک – ایرنا- نماینده ایران در سازمان ملل متحد اتهام‌های عربستان، مبنی بر نقش ایران در حمله موشکی‌ انصار الله یمن به ریاض را بی اساس خواند و گفت، هدف از این اتهام‌ها، انحراف افکار عمومی از جنایات سعودی در یمن است.
اخبارخارجی
********
لندن – یک عضو ارشد کارزار ائتلاف توقف جنگ انگلیس با اشاره به مواضع ضد برجامی تیم جدید سیاست خارجی آمریکا تصریح کرد که این مساله واشنگتن را در برابر جامعه جهانی منزوی خواهد کرد.
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در اقدامی غافلگیرانه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به زودی خاک سوریه را ترک می‌کنند.
نیویورک- معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در آخرین نشست خبری خود، برجام را توافقی خواند که با پشتیبانی قطعنامه 2231 به یک قانون بین المللی تبدیل شده است.
بغداد – موج مخالفت با سفر احتمالی ولیعهد عربستان به عراق هر روز گسترده تر می شود بگونه ای که از فضای مجازی و مناطق شهری در استان های جنوب عبور کرده و به خیابان های بغداد پایتخت عراق نیز رسید.
مسکو – کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه از پیشنهاد اتریش برای میانجی گری میان مسکو و کشورهای غربی در بحران بوجود آمده بر سر مساله مسمومیت اسکریپال استقبال کرد.
مسکو – وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: در پاسخ به اقدام اخیر آمریکا، روسیه نیز 60 دیپلمات آمریکایی را از خاک خود اخراج می کند.
تهران –200 دیپلمات پیشین آمریکا با ارسال نامه‌ای به سنای این کشور، از نحوه مدیریت سیاست خارجی دولت «دونالد ترامپ» ابراز نگرانی کرده و خواستار تلاش جدی برای «بازگشت نفوذ و قدرت دیپلماسی آمریکایی» شدند.
تهران – سخنگوی وزارت دفاع عراق پنجشنبه شب، به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: خبرهای منتشر شده مبنی بر نقض حریم هوایی عراق از سوی جنگنده های اسرائیلی با هدف حرکت به سوی ایران، درست نیست.
تهران – شماری از رسانه‌های خارجی اعلام کردند که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در دیدار روز پنجشنبه خود با هیاتی به نمایندگی از گروه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» وعده اعزام نیرو به شهر منبج واقع در استان حلب را داده است.
آتن – وزیر دفاع یونان با اشاره به اظهارات چندی پیش ' رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه در مورد آرمانگرایی عثمانی گفت: ملت یونان ملت صلح دوست است ولی سران ترکیه باید بدانند که حاکمان عثمانی بارها توسط قهرمانان آتنی متحمل شکست شدند.
تهران – «آگوست هَنینگ» رئیس پیشین آژانس اطلاعات فدرال آلمان روز پنجشنبه در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی، با انتقاد از موضع ضدبرجامی کاخ سفید گفت: ایران، عراق و کره شمالی نیست و گزینه نظامی علیه آن کارساز نخواهد بود.
تهران – چند عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) خواستار بررسی ارتباط «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شدند.
تهران – « صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه پنجشنبه در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت: تا زمانی که هدف نماینده جدید، برقراری صلح و ثبات فراگیرباشد و وی تسلیم دیکته های خارجی نشود، کار با او می تواند نویدبخش آغاز صفحه ای جدید در یمن باشد.
اسلام آباد – روابط عمومی ارتش پاکستان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که این کشور امروز موشک کروز 'SLCM بابر' را با برد 450 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرده است.
مسکو – رئیسان جمهوری روسیه، فرانسه، اوکراین و صدراعظم آلمان در بیانیه ای مشترک خواستار برقراری آتش بس موقت در مناطق مناقشه شرق اوکراین در ایام عید پاک مسیحیان شدند.
تهران – شبکه خبری المسیره پنجشنبه شب گزارش داد: شرکت نفتی آرامکو عربستان بزرگ ترین شرکت این کشور واقع در شهر مرزی جیزان هدف موشک های ارتش یمن قرار گرفت.
مسکو – سفیر آمریکا در مسکو به روسیه هشدار داد که واشنگتن ممکن است اموال این کشور را در خاک خود توقیف کند.
بلگراد- دولت اسلوونی سفیر خود در فدراسیون روسیه را در ارتباط با پرونده مسمومیت جاسوس سابق روسیه در انگلیس، جهت مشورت فراخواند.
بغداد – دبیرکل سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که پیروزهای این کشور بر گروه تروریستی داعش، به طور مثبتی بر کشورهای عضو اوپک منعکس شد.
الجزیره – مردم تونس با حضور احتمالی ورزشکاران صهیونیست در مسابقات بین المللی تکواندو در این کشور مخالفت کرده و خواستار جلوگیری از ورود آن ها به تونس شدند.
نیویورک – دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید از اخراج دیپلمات های روسی از برخی کشورها گفت: شرایط فعلی یادآور دوران جنگ سرد است.
وین – هر چند «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هفته گذشته عملیات نظامی ترکیه در سوریه را غیر قابل قبول خواند، اما این مساله موجب نشده که دولت آلمان فروش سلاح به ترکیه را متوقف کند از این رو برخی نمایندگان مجلس آلمان از ادامه فروش اسلحه به ترکیه انتقاد کردند.
تهران – ایرنا – رسانه‌های فرانسه روز پنجشنبه اعلام کردند: «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین این کشور به اتهام فساد مالی و تلاش برای اعمال نفوذ در یک پرونده قضایی به دادگاه احضار شده است.
پکن – مقام های ارشد چین و کره جنوبی روز پنجشنبه در نشستی در سئول درباره برنامه هسته ای کره شمالی و راه های خلع سلاح اتمی این کشور رایزنی و گفت و گو کردند.
شبس*1613*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.