ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73562
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
  • 131 بازدید
  • ارسال توسط :
تخریب شمار زیادی از مساجد و اماکن تاریخی یمن بر اثر حملات عربستان سعودی

تخریب شمار زیادی از مساجد و اماکن تاریخی یمن بر اثر حملات عربستان سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بر اساس اعلام وزارت حقوق بشر یمن، بیش از 600 مسجد و نزدیک به 400 مکان تاریخی این کشور بر اثر حملات سعودی ها آسیب دیده اند. خبرنگار این شبکه در گزارشی از […]

تخریب شمار زیادی از مساجد و اماکن تاریخی یمن بر اثر حملات عربستان سعودیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بر اساس اعلام وزارت حقوق بشر یمن، بیش از 600 مسجد و نزدیک به 400 مکان تاریخی این کشور بر اثر حملات سعودی ها آسیب دیده اند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از بخش قدیمی شهر صنعا، پایتخت یمن گفت: تهاجم عربستان به یمن وارد چهارمین سال خود شده است و هیچ نشانه امیدوارکننده‌ای برای پایان حملات هوایی وحشیانه ای که جان هزاران یمنی را گرفته است، دیده نمی شود. ریاض به شکلی برنامه‌ریزی شده مکان های تاریخی، مساجد و مدارس یمن را بمباران کرده است.

حمید رفیق، معاون وزیر حقوق بشر یمن با اعلام تازه ترین آمار حملات عربستان به یمن در سه سال گذشته گفت: «عربستان سعودی حتی مکان های تاریخی و مذهبی را از حملات خود مستثنی نکرده است. در این حملات نزدیک به 400 مکان تاریخی و بیش از 600 مسجد دچار آسیب کلی یا جزئی شده اند. ریاض در این حملات از سلاح هایی که بر اساس قوانین بین المللی ممنوعه هستند، استفاده کرده است.»

خبرنگار این شبکه افزود: یمنی‌ها با بی‌اعتنایی به حملات خونین عربستان، در سومین سالگرد این حملات شورای محلی یمن را بازگشایی کردند. بخشی از ساختمان این شورا در بخش قدیمی شهر صنعا که یکی از مکان های ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است، در حملات عربستان آسیب دیده بود.

حنا الوجیه، فعال حقوق بشر در این خصوص گفت: «بمباران مکان های تاریخی و باستانی جنایت جنگی به حساب می آید و بر خلاف همه قوانین بین المللی است. اقدام عربستان به بمباران بخش قدیمی شهر صنعا که سه هزار سال پیشینه تاریخی دارد، نشان می دهد سعودی ها اهداف پنهانی را در حملات خود به یمن دنبال می کنند. این هدف شامل کشتن یمنی ها بدون هیچگونه ملاحظه و از بین بردن تاریخ کهن آنهاست.»

جنگنده های عربستان چند بار بخش قدیمی شهر صنعا را بمباران کرده اند که این حملات باعث تلفات انسانی و خسارت های سنگین مادی شده است. از آغاز تهاجم عربستان به یمن بیش از 14 هزار و 300 غیرنظامی یمنی کشته شده اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.