ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73621
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۱۸
  • 171 بازدید
  • ارسال توسط :
آسمان سقوط کرد!/ جنجال کره ای ها به خاطر گوشی موبایل+ اینفوگرافیک

آسمان سقوط کرد!/ جنجال کره ای ها به خاطر گوشی موبایل+ اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرور خبرهای بهمن ماه نشان می دهد که در حوزه های مختلف، رویداد های مهمی همچون بحران ریزگردها ، افزایش قیمت دلار،رای ندادن مجلس ها به کلیات بودجه ومهمتراز همه سقوط هواپیمای آسمان با 66 مسافر کشور را تحت […]

آسمان سقوط کرد!/ جنجال کره ای ها به خاطر گوشی موبایل+ اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرور خبرهای بهمن ماه نشان می دهد که در حوزه های مختلف، رویداد های مهمی همچون بحران ریزگردها ، افزایش قیمت دلار،رای ندادن مجلس ها به کلیات بودجه ومهمتراز همه سقوط هواپیمای آسمان با 66 مسافر کشور را تحت تاثیر قرار داد اما رخدادهای دیگری نیز رقم خورد که نیم نگاهی به آن خالی از لطف نیست.

در حالی که موج ریز گردها در کشور زندگی را بر مردم برخی نواحی جنوبی کشور تنگ کرد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در سوم بهمن ماه از موافقت مقام معظم رهبری برای اختصاص اعتبار150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها خبر داد.

بازگشت رابعه اسکویی به ایران پس از پیوستن به شبکه جم

رابعه اسکویی با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام اعلام کرد که به ایران بازگشته است.4 بهمن این بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش پس از مهاجرت به ترکیه به شبکه جم تی وی پیوسته بود با انتشار عکسی از حضورش در تهران و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد ، برگشت این بازیگربا واکنش های زیادی در فضای مجازی روبه رو شد.

روسیه 4 سامانه اس- 400 جدید وارد سوریه کرد

وزارت دفاع روسیه، چهار سامانه ا س- 400 جدید را از طریق پایگاههای حمیمیم و طرطوس وارد خاک سوریه کرد.وزارت دفاع روسیه 4 بهمن با انتشار تصاویری از ورود چهار سامانه ضد موشک اس- 400 به سوریه خبر داد.

انفجار در افغانستان بیش از 300 کشته و مجروح به جای گذاشت

7 بهمن،ساعت 12 و 50 دقیقه ،طنین صدای انفجاری مهیب در شهر کابل پایتخت افغانستان شنیده شد که بر اثر موج این انفجار بخش های گسترده ای از شهر به لرزه در آمد . سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد اجساد 40 کشته و 140 مجروح به بیمارستان ها منتقل شده است. یک مهاجم انتحاری با استفاده از یک دستگاه آمبولانس از لایه های نخست امنیتی گذشته و خود رابه طرف در ورودی ساختمان قدیمی وزارت کشور در کابل رساند، او در لایه دوم ایست و بازرسی اقدام به انفجار محموله خود کرد. گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

دستگیری اعضای تیم تروریستی داعش در غرب کشور

روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه 7 بهمن در اطلاعیه ای از درگیری های رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی گروهک تکفیری داعش در کشور خبر داد که با رصد دقیق اطلاعاتی این نیروها، تیم تروریستی 21 نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند.

مجلس به کلیات بودجه 97 رای نداد

8 بهمن مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه بودجه 97 رأی مثبت ندادند، این رأی منفی، به دلیل ایرادات نمایندگان نسبت به لایحه خصوصا در حذف یارانه ها بود،لایحه بودجه سال 1397 به دلیل تصمیم گیری درباره قیمت بنزین و نحوه حذف یارانه بیش از 30 میلیون نفر، بیش از لوایح سال های قبل مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: روزهای بدون تلگرام / سانچی مردم را داغدار کرد+ اینفوگرافیک 

رای کمیسیون تلفیق به اصلاح بودجه 97

لایحه بودجه سال 1397 کل کشور، 9 بهمن درکمیسیون تلفیق با اصلاحاتی درموضوعاتی مانند هدفمندی یارانه ها،تعیین تکلیف سقف انتشار اوراق مشارکت، تعیین نرخ حامل های انرژی،اشتغال و تولید و بررسی موضوعات مربوط به صندوق توسعه ملی که مهم ترین انتقادات نمایندگان مجلس به لایحه بود، بررسی شد.

تهران و اکثر شهرهای کشور سپید پوش شد

چه اتفاقی از این خوب تر که برف آمد ،زمین عروس شد و آسمان به حرف آمد،جوان ها در پارک و خیابان سلفی گرفتند ،آدم برفی ها به خیابان آمدند، بارش های شامگاه شنبه ؛7 بهمن، اما چیز دیگری بود ؛نرم و ریز آمد و بی وقفه. بارید و بارید و خیال رفتن نداشت؛ بارید مثل گذشته ها مثل قدیم ؛ شب تا صبح، صبح تا غروب، در بیشتر مناطق کشور؛ و بیش از 20 استان کشور را سپید پوش کرد.هرچند شور وشوق داشت اما مشکلاتی مثل لغو پروازها و تعطیلی مدارس و مسدود شدن جاده ها و در راه ماندن مسافران را به دنبال داشت.

مرد اخلاق و رسانه درگذشت

رضا مقدسی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور پس از سال ها تحمل بیماری روز جمعه 13 بهمن ماه به دیارباقی شتافت. وی از سال ۹۲ به بیماری سرطان روده مبتلا شده بود و پس از گذراندن دوران شیمی‌ درمانی، برای مدتی بهبود یافت، وی از آذر سال 95 بار دیگر شیمی‌درمانی خود را از سر گرفت که به دلیل ضعف جسمانی پس از مدتی شیمی درمانی متوقف شد و در نهایت پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، این فعال رسانه‌ای دار فانی را وداع گفت.

بازداشت مهاجم نهاد ریاست جمهوری

16 بهمن معاون امنیتی استاندار تهران گفت که فرد مهاجمی با استفاده از سلاح سرد وایجاد درگیری قصد عبوراز گیت نهاد ریاست جمهوری را داشت که توسط ماموران حفاظت نهاد دستگیر شد.این مرد 35 ساله به دلیل همراه داشتن سلاح سرد با ماموران حفاظت نهاد درگیر شد و به نیروهای حفاظت حمله کرد که این امر منجر به تیراندازی ماموران نهاد و مصدوم شدن فرد مهاجم شد.

آتش در وزارت نیرو

۱۶ بهمن ۱۳۹۶سخنگوی سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در یک ساختمان اداری واقع در خیابان، ولی عصر خبرداد. ۵۰ شهروند محبوس در این ساختمان اداری به کمک نیروهای امدادی موفق شدند به سلامت از ساختمان خارج کنند. آتش سوزی در بایگانی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو بعد از 47 ساعت مهار شد؛ و این آتش سوزی شائبه احتمال ریزش ساختمان پلاسکو را به همراه داشت.

کره‌جنوبی به ایران توهین کرد

19 بهمن کره جنوبی در رفتاری تعجب‌برانگیز با ورزشکاران ایرانی المپیک زمستانی بدترین توهین را نسبت به ایران که بیشترین سهم از بازار رقابتی‌اش را در اختیار دارد، روا داشت ،کمیته ملی المپیک کره جنوبی گزارش داد که ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی از دریافت تلفنهای همراه هوشمند در طول بازیهای المپیک زمستانی به دلیل تحریم منع شدند.

خودکشی در زندان

در روز 19 بهمن خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کاووس سید امامی، استاد 64 ساله دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان اوین خودکشی کرد. همزمان دادستان تهران گفت همه اعضای یک سازمان غیر دولتی محیط زیستی به اتهام جاسوسی بازداشت شدند. پس از انتشار خبرهای اولیه که بلافاصله در صدر خبرهای رسانه های بیگانه قرار گرفت ،جعفری دولت آبادی، دادستان استان تهران درباره علت بازداشت و مرگ کاووس سید امامی استاد دانشگاه گفت که این فرد یکی از همان متهمان جاسوسی بوده و با توجه به این که می دانسته اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم اعترافاتی داشته، در زندان دست به خودکشی زده است.

درگذشت یک بازیگر

20 بهمن فریده صابری، بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. خانم صابری که به علت ابتلا به سرطان مدتی بود شیمی درمانی می شد، در سریال های دلنوازان، همه بچه های من، بگذار آفتاب برآید،در قلب من، تنهاترین سردار، سنگ و شیشه و فیلم های مارال ، روز شیطان و روز واقعه ایفای نقش کرده بود.

جشن با شکوه پیروزی انقلاب ورود به چهل سالگی

مراسم راهپیمایی 22 بهمن با گستردگی و شکوه ، پاسخ محکمی بود به بعضی تحلیلگران که تصور می کردند شاید به دلیل برخی مسائل و مشکلات اقتصادی و فضاسازی های خارجی، حضور مردم در مراسم امسال کمرنگ تر از سال های گذشته باشد.این حضور گسترده، تجلیل مقامات ومسئولان کشورمان و در راس آنها رهبرمعظم انقلاب را در پی داشت.

آتش به جان بازار افتاد

22 بهمن آتش گرفتن صد مغازه بازار تهران با عملیات آتش نشانان هفت ایستگاه مهار شد ،سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت که حریق در یک پاساژ قدیمی سه طبقه رخ داده که داخل آن بیش از صد مغازه و انبار پارچه و پوشاک قرار داشته و شعله های آتش بسرعت تمام ساختمان را فراگرفته و از پنجره های ساختمان به بیرون زبانه می کشید.

حمله سایبری به سایت های خبری ایرانی

شب 22 بهمن حمله سایبری به برخی وبسایت های خبری از جمله وبسایت روزنامه قانون، روزنامه آرمان و روزنامه ستاره صبح، صورت گرفت در همین زمینه سخنگوی پلیس اعلام کرد که ردپای این حمله درانگلستان و آمریکا به چشم خورده است.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای جزییات حمله سایبری اعلام کرد در آستانه برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه در روز شنبه ۲۱ بهمن ماه حدود ساعت ۸ تا ۱۰ شب ،اخباری در خصوص حمله به تعدادی از پورتال ها و وبسایت های خبری منتشر شد که این موضوع باعث ایجاد نگرانی هایی در سطح جامعه شد.

71 کشته در سقوط هواپیمای مسافربری در مسکو

22بهمن یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف روسیه با 71 سرنشین در اطراف شهر مسکو سقوط کرد. این هواپیما پس از پرواز از فرودگاه مسکو از صفحه رادار ناپدید شد این هواپیما قبل از سقوط در آسمان طعمه حریق شده بود و درحالی که در آتش می سوخت، با زمین برخورد کرد.

واژگونی مرگبار اتوبوس در محور دیهوک، فردوس

23 بهمن ،واژگونی اتوبوس زائران در حوالی طبس، 9 کشته بر جای گذاشت.36 سرنشین دیگر اتوبوس مصدوم شدند که حال ده نفر از آنها وخیم گزارش شد. این اتوبوس از شهرستان گچساران به مقصد مشهد در حرکت بود که در سه راهی جاده دیهوک فردوس از مسیر اصلی منحرف و واژگون شد.

دلار 5000 تومان نزدیک شد

23 بهمن ، نرخ دلار وارد کانال 4800 تومان شد. در این روز به علت افزایش قیمت راسته کسب وکار صرافی ها اعم از صرافی های مجاز، بدون مجوز و نیز صرافی های بانک ها ، قیمت ارز را از روی تابلوهای خود جمع کردند.در24 بهمن نیز نرخ دلار همچنان تاخت و در مسیر صعودی تخت گاز رفت،می رود؛ به گونه ای که به 5000 تومان نزدیک شد.

غلظت آلاینده ها به مرز هشدار را رد کرد

24 بهمن ، مقابله با ریزگردهای خوزستان هم باعث نشد که آلاینده های این استان به مرز هشدار برسد.در این روز خوزستان خاکی ترین روز خود را تجربه کرد و دستگاه های سنجش آلودگی هوا از مرز عدد 9000 میکروگرم بر مترمکعب گذشت؛ یعنی میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز به 60 برابر حد مجاز رسید.

فرزند احمد توکلی در گذشت

28 بهمن محمد توکلی فرزند احمد توکلی نماینده پیشین مجلس به دلیل نارسایی کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.وی متاهل و دارای دو فرزند بود.

سقوط آسمان

ساعت 8 و 54 دقیقه صبح یکشنبه، 29 بهمن 96 شروعی برای یک تراژدی بود . سانحه ای تلخ که 42 ماه پس از آخرین سانحه هوایی مرگبار در ایران تکرار شد. سر مهماندار از 60 مسافر پرواز تهران به یاسوج خواست، کمربندهای خود را ببندند تا هواپیما پرواز خود را آغاز کند. 66 مسافر و خدمه پرواز تصور نمی کردند این آخرین پرواز آنها خواهد بود و 50 دقیقه بعد برخورد هواپیما با کوه مرگ آنها را رقم می زند و پرواز تهران یاسوج ناتمام می ماند. منطقه ناپدید شدن هواپیما، منطقه پادنا در شهرستان سمیرم استان اصفهان بود.

آسمان سقوط کرد!/ جنجال کره ای ها به خاطر گوشی موبایل+ اینفوگرافیک

منبع: جام جم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.