ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73723
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۰۳
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
میرابیان: واشنگتن از تداوم تجاوز عربستان به یمن نگران است

میرابیان: واشنگتن از تداوم تجاوز عربستان به یمن نگران است

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص  حمله موشکی ارتش یمن به شرکت نفتی «آرامکو» و برخی از مواضع دیگر در عربستان، با اشاره به اینکه غربی­‌ها از تداوم تجاوز سعودی­‌ها به یمن نگران هستند، بیان داشت: غرب در این زمینه پاسخی به افکار عمومی ندارد. وی […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص  حمله موشکی ارتش یمن به شرکت نفتی «آرامکو» و برخی از مواضع دیگر در عربستان، با اشاره به اینکه غربی­‌ها از تداوم تجاوز سعودی­‌ها به یمن نگران هستند، بیان داشت: غرب در این زمینه پاسخی به افکار عمومی ندارد.

وی با توجه به اینکه ششم فروردین چهارمین سالگرد تجاوز عربستان به یمن بود، گفت: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله صریحاً اعلام کرده که تا زمانی که تجاوز علیه این کشور ادامه پیدا ­کند، انصارالله به آن عکس‌العمل نشان خواهد داد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر حملاتی که علیه مواضعی در عربستان انجام گرفته است، اشاره داشت: پرتاب موشک در چارچوب هشدارهای انصارالله ارزیابی می­‌شود و غافلگیری­‌های بسیاری در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واکنش انصارالله به‌عنوان اقدامی بازدارنده و تدافعی ادامه خواهد داشت، تأکید داشت: آن‌ها این موضوع را پیش از این نیز هشدار داده بودند و در حال حاضر به مرحله فعلیت رسیده است. حمله موشکی به آرامکو نهمین موشک پرتاب شده طی یک هفته گذشته بود.

میرابیان در پاسخ به این پرسش که «دیدگاه افکار عمومی در ارتباط با حمایت برخی از کشورهای غربی و سازمان­‌های بین­‌المللی با تداوم تجاوز سعودی­‌ها علیه یمن چیست؟» بیان داشت: افکار عمومی دنیا با این مسئله همراهی نمی­‌کند؛ چراکه سازمان­‌های حقوق بشری در کشورهای غربی ازجمله آمریکا و انگلیس بارها از دولت­های خود درخواست کرده‌اند که فروش تسلیحات به عربستان متوقف شود.

وی با توجه به دیدگاه افکار عمومی در غرب نسبت به حمایت­‌ها از ریاض گفت: آن­ها تداوم جنگ را نتیجه ارسال سلاح به سعودی­‌ها می‌دانند. تظاهرات­هایی نیز در آستانه سفر محمد بن سلمان در لندن و واشنگتن انجام شد. جمهوری­خواهان و دموکرات­ها نیز لایحه‌ای را به سنا پیشنهاد کردند که تداوم حملات به یمن را محکوم می­‌کرد. بنابراین افکار عمومی دنیا به‌شدت ضد جنگ علیه یمن است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر نقش کشورهای غربی در جنگ یمن اشاره داشت: یکی از عوامل نگرانی غربی­‌ها از تداوم تجاوز به یمن عدم توان پاسخ­گویی آن­ها به افکار عمومی در این زمینه بوده است. آن­ها نزد افکار عمومی محکوم هستند؛ چراکه عامل ادامه جنگ محسوب می­‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سومین نماینده سازمان ملل در حال مذاکره با انصارالله است، افزود: او تلاش می­‌کند دور جدید مذاکرات را برای انجام صلح شروع کند. با این‌ حال انصارالله توقف جنگ، لغو محاصره بندرهای یمن و فرودگاه صنعا را پیش‌شرط هرگونه صلح در یمن قلمداد کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.