ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73779
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
کنگره باید به دخالت آمریکا در جنگ داخلی یمن پایان دهد

کنگره باید به دخالت آمریکا در جنگ داخلی یمن پایان دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اِگزمینر، سناتور «برنی سندرز» عضو مستقل مجلس سنای آمریکا از ایالت ورمونت روز یکشنبه اظهار داشت که «لازم است کنگره با پایان دادن به مداخله آمریکا در جنگ داخلی یمن، اقتدار قانونی خود را بازیابد».   سندرز در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اِگزمینر، سناتور «برنی سندرز» عضو مستقل مجلس سنای آمریکا از ایالت ورمونت روز یکشنبه اظهار داشت که «لازم است کنگره با پایان دادن به مداخله آمریکا در جنگ داخلی یمن، اقتدار قانونی خود را بازیابد».  

سندرز در گفتگو با شبکه خبری سی اِن اِن تأکید کرد که حمایت آمریکا از عربستان سعودی در جریان این مناقشه [جنگ داخلی یمن]- که به جنگ نیابتی میان ایران و عربستان انجامیده – باید پایان پذیرد.

وی همچنین گفت که «ما با یکی از بدترین بحرانهای انسانی در جهان، قحطی و گرسنگی، ابتلای یک میلیون نفر به وبا و عدم دسترسی آنها به آب آشامیدنی سالم مواجه هستیم، و من به همراه سناتور (مایک) لی و سناتور (کریس) مورفی بر این مسئله پافشاری کرده ایم که زمان آن فرارسیده است کنگره آمریکا مسئولیت قانونی خود را برای تصمیم گیری در مورد جنگ بپذیرد و این اقتدار را به رئیس جمهور واگذار نکند».

سناتور سندرز در ادامه اظهار داشت: «[از این رو] ما قطعنامه ای به صحن کنگره ارائه کردیم که ۴۴ رأی موافق کسب کرد. این یک شروع خوب است. اگر قرار است آمریکا در جنگی مداخله کند، تصمیم گیری در این مورد نباید به شخص رئیس جمهور واگذار شود. این موضوع تحت لوای قانون اساسی است- کنگره باید بار دیگر این اقتدار را کسب کند».

عربستان همراه با چند کشور دیگر از فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.