ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73789
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۳:۴۲
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح  دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

اخبار داخلی*******تهران – استاد دانشگاه و کارشناس مسائل شبه قاره گفت: ایران می تواند از جاده ابریشم به لحاظ یک ظرفیت دراختیار، به عنوان فرصتی برای صادرات و ترانزیت کالا استفاده کند.تهران – دانشجویان پر شور در دومین شب (یکشنبه) برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران با خلوت گزینی و دوری از هیاهوی […]

اخبار داخلی
*******
تهران – استاد دانشگاه و کارشناس مسائل شبه قاره گفت: ایران می تواند از جاده ابریشم به لحاظ یک ظرفیت دراختیار، به عنوان فرصتی برای صادرات و ترانزیت کالا استفاده کند.
تهران – دانشجویان پر شور در دومین شب (یکشنبه) برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران با خلوت گزینی و دوری از هیاهوی زندگی مادی به راز و نیاز با خالق هستی پرداختند.
تهران – «مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به تقویت چشمگیر مناسبات تهران و کپنهاک در سال های گذشته گفت: حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور به 398 میلیون دلار افزایش یافته است.
اخبارخارجی
********
بغداد – عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نسبت به سیاست های ماجراجویانه عربستان از جمله تهدید ایران به جنگ هشدار داد و گفت: این قهرمان بازی ها همانطور که سودی برای رژیم صدام نداشت برای دیگران نیز نخواهد داشت.
تهران – «برنی سندرز» سناتور دمکرات روز یکشنبه با انتقاد از انفعال قانونگذاران آمریکایی در قبال اقدامات دولت «دونالد ترامپ» خواستار پایان دادن به مداخله در جنگ یمن شد.
لندن – معاون امور خاورمیانه وزیر امورخارجه انگلیس شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای با ابراز تأثر از تلفات ناشی از درگیری جمعه گذشته در نوار غزه که به کشته شدن 16 فلسطینی منجرشد، خواستار تحقیق فوری دراین‌باره شد.
تهران – پایگاه خبری عربی 21 گزارش داد : آمریکا، نیروی تازه نفس به شهر منبج در شمال سوریه اعزام کرده و در صدد تقویت نیروهای خود در منطقه برای مقابله با عملیات احتمالی جدید آنکارا است.
الجزیره – تارنمای خبری «الصومال الجدید» نوشت، گروه تروریستی الشباب روز یکشنبه حمله گسترده ای به پایگاه نیروهای آفریقایی در منطقه «شبیلی سفلی» در جنوب سومالی انجام دادند که در اثر آن59 تن از نیروهای آفریقایی و مهاجمان کشته شدند.
لاهور – دبیرکل حزب 'جماعت اسلامی پاکستان' با بیان علاقه مردم و دولت کشورش به جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه ما به ایران عقیدتی است.
مسکو – خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه، اطلاعات منتشر شده در برخی منابع خارجی مبنی بر عبور مخفیانه هواپیماهای اف – 35 اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) از رادارهای روسیه در سوریه برای جاسوسی را احمقانه خواند.
رم – پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در مراسم روز عید پاک گفت که ما نتایج صلح در سوریه عزیز و ملت رنج دیده آن را که از جنگی بی پایان به تنگ آمده است، خواستاریم.
تهران- پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانان آن در غوطه شرقی واکنش هایی را در میان حامیان گروه های تروریستی برانگیخته و آنها با طرح سناریوی تکراری استفاده از سلاح شیمیایی و متهم کردن نظام سوریه در این باره تلاش می کنند با رهایی گروه های تروریستی به اهداف نامشروع خود در سوریه دست یابند.
تهران – «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که نیروهایش با حمله وحشیانه به جوانان فلسطینی، 16 تن از آنان را به شهادت رساندند، ضمن رد هرگونه تحقیق وتفحص درباره اقدامات جنایت کارانه ارتش این رژیم،گفت: بر این باورم که هریک ازنظامیان ما، شایسته دریافت مدال هستند.
الجزیره – «عبدالرحمن الفضیل » نماینده مجلس سودان از جنبش «الاصلاح الان» روز یکشنبه خواستارعقب نشینی نیروهای نظامی سودانی شرکت کننده در تجاوز به یمن شد.
تهران –«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار پیامی‌، سکونت نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار پناهجوی جوان را که تحت حمایت دولت پیشین این کشور قرار داشتند، منتفی دانست و خواستار اعمال قوانینی سختگیرانه در حوزه حفاظت مرزی شد.
تهران – تارنمای شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق گزارش داد: جنگنده های ارتش ترکیه یکشنبه شب برخی مناطق مرزی در استان های اربیل و سلیمانیه را در شمال عراق بمباران کردند.
الجزیره – ایرنا – «ایمن الصفدی » وزیر امورخارجه اردن روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری » وزیر امورخارجه مصر در قاهره گفت، امنیت و ثبات در منطقه بدون دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروعشان تحقق نمی یابد.
الجزیره – «ایمن الصفدی » وزیر امورخارجه اردن روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری » وزیر امورخارجه مصر در قاهره گفت، امنیت و ثبات در منطقه بدون دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروعشان تحقق نمی یابد.
تهران – «حیدرالعبادی» یکشنبه شب با اشاره به این که نیروهای امنیتی تمامی خاک عراق را در کنترل دارند، تصریح کرد: داعش دیگر جایی در عراق ندارد.
مسکو – وزارت حمل و نقل روسیه پروازهای مسافربری شرکت هواپیمایی سامان ایر تاجیکستان به 9 شهر روسیه را متوقف کرد.
آنکاراـ سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت: گروه کودتاگر گولن توسط غربی ها به ویژه آمریکایی ها ایجاد شد و تعدادی از اعضای آنها همچنان در بدنه حاکمیت ترکیه به طور مخفیانه فعالیت می کنند.
آنکارا – رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اشغالگر و تروریست خواند.
تهران – عراق در راستای برگزاری هرچه شفاف تر انتخابات پارلمانی خود، روز یکشنبه اعلام کرد، متخلفانی که مبادرت به خرید و فروش کارت های شرکت در انتخابات کنند، به 15 سال زندان محکوم می کند .
وین – «هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان روز یکشنبه و در بحبوحه تنش های دیپلماتیک در روابط با روسیه و جنجال اخراج دیپلمات ها، بر اهمیت مسکو به عنوان ستون مهم چندجانبه گرایی تاکید کرد و خواستار گفت وگو و 'بازسازی تدریجی و آرام اعتماد از دست رفته' در روابط با این کشور شد.
مسکو – خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه، اطلاعات منتشر شده در برخی منابع خارجی مبنی بر عبور مخفیانه هواپیماهای اف – 35 اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) از رادارهای روسیه در سوریه برای جاسوسی را احمقانه خواند.
تهران –«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه که از جمله سیاستمداران نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شناخته می‌شود، در واکنش به اظهارات او مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، آن را «بدترین تصمیم ممکن» دانست.
شبس*1613*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.