ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73899
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۳۹
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
غفلت از نقش استکبار جهانی در تجهیز داعش / رزمندگان مدافع حرم در «به وقت شام» هم غریب ماندند

غفلت از نقش استکبار جهانی در تجهیز داعش / رزمندگان مدافع حرم در «به وقت شام» هم غریب ماندند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صابر عیسی پور در  ائل نوشت: فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین اثر ابراهیم حاتمی کیا با موضوع بحران سوریه و پرداختن به جنگ داعش در سرزمین شام می باشد و این روزها با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صابر عیسی پور در  ائل نوشت: فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین اثر ابراهیم حاتمی کیا با موضوع بحران سوریه و پرداختن به جنگ داعش در سرزمین شام می باشد و این روزها با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

بی پاسخ ماندن علت حضور مستقیم ایران در خط مقدم جبهه اسلام

این فیلم فاخر علی رغم ارزش بالایی که به جهت پرداختن به موضوع مهم و راهبردی جمهوری اسلامی، یعنی جبهه مقاومت اسلامی دارد، دارای برخی ناگفته هایی نیز می باشد که می توان از آن بعنوان ضعف یاد کرد؛ هر چند نباید ملاحظات امنیتی را در بروز این خلل، نادیده گرفت.

در آخرین اثر سینمایی حاتمی کیا، صرفا به بخش کوچکی از فتنه شام پرداخت شده و کارگردان از زاویه آوارگی مردم بی دفاع سوریه در برابر جنایات داعش به این بحران نگاه کرده است و متاسفانه از مباحث مهمی چون چرایی حضور ایران در این جبهه راهبردی، مظلومیت و غربت رزمندگان مدافع حرم و از همه مهم تر کمک های هنگفت جریان استکبار برای تجهیز داعش غفلت شده است.

تهدید حرمین اهل بیت(ع) در کنار جلوه های ویژه فوق العاده، سهمی نداشت

سر تا سر این فیلم دارای جلوه های ویژه فوق العاده برای تصویرسازی صحنه های جنگی است که توانسته مخاطب را خیره به خود کند و از این حیث هنرنمایی خوبی صورت گرفته اما برای جوان امروزی که در اثر جهل به موضوع یا در نتیجه تبلیغات سوء دشمن بدنبال پاسخی برای علت حضور مستقیم ایران در جبهه سوریه علی رغم مشکلات فراوان داخلی کشور، جواب خاصی داده نمی شود.

در این فیلم حدود ۲ ساعته، حتی اشاره کوچکی به نقش اربابان داعش  یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود در پدید آوردن این جنایت بزرگ انسانی در منطقه نشده است که ضعف مهمی به نظر می رسد.

جبهه سوریه و عراق با توجه به حضور حرمین شریفین اهل بیت(ع) و تهدید این حرم ها توسط تکفیری ها، حتی برای برخی کسانی که اعتقادی به آرمان جبهه مقاومت نداشته اما به اهل بیت(ع) محبت داشته، نیز تا حدی مهم بود و آنها نیز صرفا نگران امنیت این اماکن مقدس بودند که متاسفانه به این موضوع هم در «به وقت شام» پرداخت نشد.

غربت و مظلومیت رزمندگان سرافراز و گمنام مدافع حرم که همواره زیر آماج تهمت های معاندین داخلی قرار دارند؛ موضوع مهم دیگری است که انتظار می رفت حداقل حاتمی کیا آن را پوشش اساسی دهد اما در این باب تنها به رشادت دو خلبان ایرانی بسنده شد.

حاتمی کیا در صف مجاهدان هنری در فضای مسموم علیه جبهه مقاومت اسلامی

علی رغم ضعف های یاد شده از نظر نگارنده، نباید از این موضوع نیز غفلت کرد که اثر فاخر حاتمی کیا در شرایطی ساخته شد که سینمای ایران بعد از حدود ۶ سال از آغاز جنگ نابرابر در سوریه، تاکنون در این موضوع حرفی برای گفتن نداشت و هیچ کارگردانی به خود جرات و جسارت نمی داد که خود را وارد میدان جهاد هنری کرده و به اساسی ترین راهبرد انقلاب اسلامی در عصر حاضر یعنی جبهه مقاومت اسلامی ورود کند که از این حیث باید حاتمی کیا را در صف مجاهدان این جبهه حق علیه باطل دانست.

بی شک این اثر می تواند بعنوان طرح موضوع در باب جبهه مقاومت اسلامی تلقی شده تا هنرمندان دیگری که دغدغه آرمان های انقلاب اسلامی را دارند؛ قدم در این راه گذاشته و از زاویه دیگری به بحران سرزمین شام بپردازند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.