ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73965
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۳:۳۵
  • 173 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

اخبار داخلی*********** تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگویی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بویژه غزه به مناسبت شهادت تعدادی از مردم بی دفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد.* مسکو- ایرنا- […]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگویی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بویژه غزه به مناسبت شهادت تعدادی از مردم بی دفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد.
* مسکو- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تاکید بر عزم ایران برای مبارزه با تروریسم و همکاری با کشورهای منطقه بویژه روسیه در این زمینه، اعلام کرد: همکاری ها (در این عرصه) تا نابودی کامل تروریست ها ادامه خواهد یافت.
* تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده، حذف واسطه ها و بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت خود، باید زنجیره تولید از مرحله تامین نهاده تا بازار توسط تعاونی ها و تشکل های تولیدی تشکیل شود.
* آتن- ایرنا- 'مهراوه شریفی نیا' هنرمند سینمای ایران با حضور درمرکز آرشیو فیلم یونان، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از رئیس هیات داوران جشنواره فیلم پل دریافت کرد.
* کرج- ایرنا- رئیس پلیس راه البرز گفت که در چهاردهمین روز از آغاز سال جدید و با ادامه روند بازگشت مسافران نوروزی، از ساعت 21 روز سه شنبه جاده کرج – چالوس یکطرفه شد.
* آنکارا- ایرنا- حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امشب (سه شنبه) در راس هیاتی برای شرکت در نشست سه جانبه درباره سوریه در ترکیه، با استقبال نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه و سفرای دو کشور وارد آنکارا شد.
* مسکو- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دیدار با همتای روسی خود گفت: بر عهدی که با شرکای خود از جمله روسیه داشته ایم، وفاداریم.

اخبار خارجی
**********
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: برای ثبات و امنیت سوریه با ایران و روسیه همکاری می کنیم و به تلاش ها در این زمینه ادامه می دهیم.
* تهران- ایرنا- اتحادیه عرب از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد خواست برای تشکیل کمیته تحقیق در خصوص کشتار اخیر فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اقدام کنند.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا بر بازگشت نیروهای نظامی کشورش از سوریه تاکید کرد و گفت اگر عربستان می خواهد در سوریه بمانیم، باید هزینه آن را بپردازد.
* تهران- ایرنا- وزارت بازرگانی چین با محکوم کردن تعرفه های جدید آمریکا بر یکهزار و 300 محصول وارداتی از این کشور، اعلام کرد که به زودی اقدام متقابل انجام خواهد داد.
* الجزیره- ایرنا- «ابوالفضل محمد بن هنده» استاد حقوق و روابط بین الملل الجزایر و رئیس انجمن دانشگاه های عربی – فرانسوی گفت: مقام های آمریکایی پیوسته کشورهای دیگر را تهدید می کنند اما باید بدانند که با زور و تهدید ره به جایی نمی برند و دیگر کشورها از حقوق مشروع خود دست نمی کشند.
* پکن- ایرنا- دفتر نمایندگی تجاری آمریکا (USTR) لیست جدید خود برای اعمال تعرفه بر روی 1300 کالای وارداتی دیگر از چین به ارزش 50 میلیارد دلار را منتشر کرد.
* پکن- ایرنا- کره شمالی تصریح کرد کره جنوبی به عنوان کشور طرف گفت وگو نباید به بهانه های واهی همچون حمایت از قطعنامه حقوق بشری علیه پیونگ یانگ، به روند گفت وگوهای دو کشور لطمه بزند.
* تهران- ایرنا- 55 نظامی سعودی در ماه مارس گذشته (دهم اسفند تا دهم فروردین) در درگیری در مرزهای جنوبی عربستان با یمن کشته و 53 نفر نیز زخمی شدند.
* پکن- ایرنا- به دنبال شروع جنگ تجاری چین و آمریکا به نظر می رسد دو کشور فهرستی از انواع کالاهای وارداتی جهت اعمال تعرفه را تهیه کرده اند اما واشنگتن در جدیدترین تصمیم خود فن آوری های پیشرفته وارداتی چین را هدف گرفته است.
* تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را توطئه ای صهیونیستی – آمریکایی علیه قدس و آوارگان فلسطینی و سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم توصیف کرد و آن را جنایتی نابخشودنی دانست.
* دوحه- ایرنا- ادامه اختلاف ها میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس نشست کمپ دیوید که قرار بود اردیبهشت ماه امسال با حضور سران شورا و رئیس جمهوری آمریکا برگزارشود را به تعویق انداخت.
* دمشق- ایرنا- 'عمر اوسی' نماینده کرد مجلس سوریه بر همکاری و همراهی کردها با دولت دمشق تاکرد کرد و گفت که با حضور ارتش سوریه در تل رفعت در حدفاصل عفرین، الباب و حلب، ترکیه نمی تواند این شهر را اشغال کند‌.
* تهران- ایرنا- رسانه های آمریکایی از تیراندازی در نزدیکی ساختمان دفتر «یوتیوب» در کالیفرنیا خبر می دهند. کارمندان این شرکت در دفاتر خود محبوس هستند.
* آتن- ایرنا- روزنامه یونانی زبان 'کاتی مرینی' نوشت: وزیر دفاع یونان با هشدار به ترکیه، گفته است که نیروهای مسلح آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور هستند.
* بلگراد- ایرنا- وزیر دفاع صربستان در دیدار با سرگئی شویگو همتای روسی اش در مسکو گفت: این کشور قصد دارد توان دفاعی خود را با تسلیحات روسی تقویت کند.
* بیروت- ایرنا- پنج ماه پس از اعلام استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ریاض که گفته می شود زیر فشار مقام های سعودی بود، شهرداری بیروت در اقدامی غیرمنتظره خیابانی را به نام «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نامگذاری کرد.
* دوحه- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر خواستار حل اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس شد.
* تهران- ایرنا- وزارت امنیت داخلی آمریکا تائید کرد که دستگاه های شنود غیرقانونی را که احتمالا از سوی عوامل خارجی استفاده می شده، در واشنگتن کشف کرده است.
* اربیل- ایرنا- یک مقام مسئول کرد عراقی مدعی شد بدنبال فشار آمریکاییها بر بغداد هفته آینده نیروهای پیشمرگه در استان کرکوک مستقر خواهند شد.
* تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان سعودی تجمع مزدوران این کشور در شمال صحرای «میدی» در استان حجه یمن را به اشتباه بمباران کردند.
* اسلام آباد- ایرنا- رسانه های پاکستانی در خبری اعلام کردند: چهار عضو یک خانواده مسیحی در جنوب غربی این کشور به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شدند.
* وین- ایرنا- کمیسیونر کمک های انسانی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با بیان اینکه وضع مردم یمن نسبت به سال گذشته وخیم تر شده است ، خواستار مذاکره با حسن نیت طرف های مناقشه با یکدیگر و تعامل آنها با جامعه بین المللی شد.
* اسلام آباد- ایرنا- وزارت امور خارجه پاکستان عصر سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی کشتار مردم فلسطین در نوار غزه را از سوی رژیم صهیونیستی محکوم کرد.
* تهران- ایرنا- یک فروند هواپیمای جنگنده متعلق به نیروی دریایی آمریکا هنگام برخاستن از فرودگاهی در جیبوتی سقوط کرد.
* لندن- ایرنا- رئیس اجرایی آزمایشگاه «پورتون داون» انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، روسی بودن ماده شیمیایی مسمومیت «سرگئی اسکریپال» ثابت نشده است.
* آنکارا- ایرنا- تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: اقتصاد کشور در تنگنا قرار دارد و شرایط مناسبی بر آن حاکم نیست.
* باکو- ایرنا- یک گروه 52 نفری از نظامیان تازه نفس جمهوری آذربایجان روز سه شنبه راهی افغانستان شد.
* باکو- ایرنا- وزارت امور خارجه تاجیکستان روز سه شنبه در واکنش به بروز اختلاف با روسیه در مورد حمل و نقل هوایی، فشار نهادهای هواپیمایی این کشور را غیر سازنده خواند .
* آنکارا- ایرنا- روزنامه صباح ترکیه در خبری اعلام کرد که 12 نفر از اعضای کمیسیون به اصطلاح 'عدالت' حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شهر وان دستگیر شدند.
* آنکارا- ایرنا- دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی گفت: کشورهای غربی از حربه افزایش نرخ ارز در برابر لیر، به عنوان سلاحی برای به زانو در آوردن ترکیه استفاده می کنند.
* آنکارا- ایرنا- «حسن جمال» روزنامه نگار و مقاله نویس مشهور در رسانه های ترکیه به اتهام 'تبلیغ گروه های تروریستی مسلح' به 18 ماه و 22 روز حبس محکوم شد.
* آنکارا- ایرنا- خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در پی حمله نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) به گروهی از نظامیان ترکیه در منطقه کولپ استان دیاربکر، یک نیروی امنیتی کشته و 6 نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تا ساخت دیوار مرزی این کشور با مکزیک، از ارتش برای پیشگیری از ورود مهاجران استفاده کند.
* باکو- ایرنا- چشم انداز سرمایه گذاری عربستان در تاجیکستان در دومین اجلاس کمیسیون بین دولتی بررسی و توافق شد هیاتی از سرمایه گذاران عربستان به دوشنبه سفر کنند.
* تهران- ایرنا- یک وکیل هلندی به اتهام دروغ گفتن به بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، با 30 روز زندان اولین محکوم این پرونده شد.
* تهران- ایرنا- برخورد دو قطار مترو در شهر دویسبورگ آلمان دست کم 35 نفر را زخمی کرد که حال دو تن از آنان وخیم است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش دادکه حدود نیمی از همه پروازهای اروپا روز سه شنبه به دلیل مشکل فنی در مرکز کنترل ترافیک هوایی اتحادیه اروپا (یوروکنترل)، با تاخیر انجام شد.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین اعلام کرد که یمن یک فروند نفتکش عربستان را در دریای سرخ با موشک زمین به دریا، هدف قرار داد.
شبد**1953** 1379**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.