ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73998
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۳۶
  • 127 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت اوضاع اسفناک یمن از زبان یک مسئول سازمان پزشکان بدون مرز

روایت اوضاع اسفناک یمن از زبان یک مسئول سازمان پزشکان بدون مرز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یانا براندت"، از مسئولین سازمان پزشکان بدون مرز در مصاحبه با روزنامه "تاگس اشپیگل"، به شرایط فاجعه بار یمن پرداخته و در پاسخ به این پرسش که سازمان ملل در کنفرانس اخیر خود بیش از 2 میلیارد دلار برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یانا براندت"، از مسئولین سازمان پزشکان بدون مرز در مصاحبه با روزنامه "تاگس اشپیگل"، به شرایط فاجعه بار یمن پرداخته و در پاسخ به این پرسش که سازمان ملل در کنفرانس اخیر خود بیش از 2 میلیارد دلار برای ساکنان یمن پول جمع کرده است و آیا این اقدام به این کشور کمک می کند گفت: پول به تنهایی برای رفع درد و رنج مردم یمن کافی نیست. باید به صورت محلی اقداماتی تصمیم گیری و اجرایی شود. برای این منظور ما به همکاران بین الملی نیاز داریم که به این کشور بیایند تا پروژه ها را راه اندازی کنند. نیازها در یمن بسیار بالا است. اقدامات پزشکان بدون مرز با نیازهای این کشور مطابقت ندارد و ما نمی توانیم همه آن ها را پوشش دهیم.

این مسئول سازمان پزشکان بدون مرز در ادامه این مصاحبه تاکید کرد که بیمارستان ها نابود شده‌اند، به اندازه کافی دارو در این کشور وجود ندارد. برای اینکه واقعا بتوانیم کمک کنیم باید بسیاری موانع اداری که از طرف برخی گروه ها اعمال شده لغو شود و طبیعتا باید یک راه حل سیاسی در نظر گرفته شود. تا زمانی که عزم و اراده کافی برای این منظور وجود نداشته باشد وضعیت مردم این کشور تغییر نخواهد کرد.

وی در ادامه به عواقب وخیم محاصره یمن از طرف ائتلاف جنگ علیه این کشور به رهبری عربستان پرداخته و تاکید کرد که در سایه این محاصره هزینه ها در یمن هم در زمینه آب و بنزین افزایش می یابد. یمن یک کشور نسبتا خشک است که آب با کامیون در آن منتقل شده و در اختیار ساکنان قرار می گیرد. وقتی هزینه بنزین افزایش می یابد، هزینه این گونه نقل و انتقال‌ها هم بالا می رود. در این صورت دسترسی به آب برای مردم دشوار می شود و این امر موجب تشدید اوضاع سلامتی می شود.

وی در بخش دیگری از این مطلب شرایط امنیتی را اولین دشواری برای کار در این کشور ارزیابی کرده و گفت: ما باید در جاهایی که تیم های ما فعالیت می کنند بسیار مراقب باشیم. درگیری ها در این کشور بسیار پیچیده است و تنها مسئله مبارزه حوثی ها علیه ائتلاف سعودی مطرح نیست، بلکه گروه‌های کوچک تری هم هستند که در این کشور با هم مبارزه می‌کنند.

"براندت"، علاوه بر امنیت، مسئله دسترسی به یمن برای ارائه کمک ها به مردم این کشور را هم مسئله‌ای بزرگ دانسته و تاکید کرد که مردم این کشور به شدت از این درگیری ها و عواقب آن آسیب می بینند. برخی بیماران ساعت های طولانی باید انتظار بکشند تا مراقبت های پزشکی را دریافت کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.